Loading...
dk

Den der lyd... | Tesla Forum

laslun
laslun Jan 4 '16

Man kan da også bare skrue op for musikken :-) Problem solved.

Kiefer
Kiefer Jan 4 '16

T3S7A: Det er selvfølgelig korrekt, jeg har kun erfaring med RWD og lyde. Men hvis det er tilfældet at det er en helt normal lyd fra en aWD, er jeg blot endnu mer glad for at jeg igen valgte en RWD, både at skulle undvære det ekstra frunk plads og ikke mindst skulle høre på den lyd, som jeg ville mene var en defekt. 

Hvis lyden primært kommer fra foran på bilen, bliver det meget svært at efter-lydisolere da det er pænt svært at komme til mellem bilens kabine og den forreste motor. Er det tilgengæld bagtil er det lige ud af landevejen. 

Hvis lyden kommer bagfra. så forstår jeg ikke helt, hvorfor det skulle være en normal lyd fra en AWD, det burde være nogenlunde samme bagmotor der ligger i en AWD og en RWD. 

/Martin

T3S7A
T3S7A Jan 4 '16

Lyden er også i en RWD. Men motoren ligger ikke lige op ad hvor man sidder. Så den høres ikke.

PEB
PEB Jan 4 '16
Citat fra Kiefer

Hvis lyden kommer bagfra. så forstår jeg ikke helt, hvorfor det skulle være en normal lyd fra en AWD, det burde være nogenlunde samme bagmotor der ligger i en AWD og en RWD. 

/Martin

Der er kun ens bagmotor i AWD og RWD hvis AWD er en P model, ellers er det to mindre motorer der sidder i AWD.

Forummets indlæg er redigeret af PEB Jan 4 '16
Mobo
Mobo Jan 4 '16

Min lyder præsis som i #44 når den triller imellem 70-80 km/t. Er der nogen som har snakket med tesla om det?

Min er en P85D

T3S7A
T3S7A Jan 4 '16

Rigtig mange har snakket med Tesla om det. Det er en normal lyd fra en el motor.

Prøv blot en Nissan Leaf, Golf, Up, Zoe mm. Alle har samme lyd, og endda mere tydelig.

gronkjaer
gronkjaer Jan 4 '16

Nu er det jo svært at høre på et lydklip, hvor højt det lyder, og jeg kan da også acceptere det til en hvis grænse, men nu forholder det sig desværre sådan, at lyden i min er så høj, at selvom jeg har stereo anlægget på lydstyrke 5, så kan jeg stadig høre lyden.. Og det finder jeg sgu helt ærligt ikke acceptabelt..

T3S7A
T3S7A Jan 4 '16

Få da Tesla til at prøve en tur. Prøv evt. selv en tur i en anden bil, med samme type motor, for at se om du kan hører det lige så tydeligt.

gronkjaer
gronkjaer Jan 4 '16

har den nede og vende ved Tesla i Aarhus, og afventer svar fra dem... Så må vi se..

RobertJ
RobertJ Jan 4 '16

Højfrekvente lyde er energisvage og lettere end lav frekvente at dæmpe sig ud af.
Dog er alt relativt, højere - lavere end hvad.

Er selv ret glad for at der er en sæde række og en række forskellige materialer der adskiller kabine og el-motor i en RWD. Lydene er ret begrænset.

Er der en lettere nørdet person der kan registrere hvilket frekvensområde denne lyd fremkommer i (Hz) er det muligt at finde et passende dæmpningsmateriale. Der skal så eksperimenteres lidt i placering og tykkelse af valgte materiale. Som det fremgår af billederne i tråden ser det lidt trangt ud med pladsen.

- R

Maho
Maho Jan 4 '16

Jeg kan også godt høre en lyd på min RWD når, OG KUN NÅR, den accelererer hårdt. Og den lyd elsker jeg faktisk - giver mig Star Wars associationer fra rumskibene :-)

Men ellers synes jeg ikke at høre motoren??!!..

Knudsen
Knudsen Jan 5 '16

Jeg syntes også at have fornemmet den omtalte lyd her i de kolde dage. Fik min S85D d. 30/11-2015 og har ikke bemærket noget de første uger - det er først nu her i de kolde dage at jeg har bemærket det.

Jabba
Jabba Jan 5 '16

Nogle af ingeniørerne/teknikerne her på forum der kan forklare hvordan kulde kan have indflydelse på lyden?

gronkjaer
gronkjaer Jan 5 '16

Hvis min bil er kold, og jeg accelererer den langsomt op til 80 km/t, så kan jeg køre uden den højfrekvente lyd, lige indtil, den skal regenerere, først gang ved evt. opbremsning. Så kan jeg høre lyden ved regen, og derefter følger den bilens omdrejninger hele tiden... Mystisk!!! Men som sagt afventer stadig svar fra Tesla, om de mener der er fejl... Jeg mener det da ihvertfald. 

laslun
laslun Jan 5 '16

Jeg har også en e-golf fra 2014. Der kan man altså ikke høre elmotoren, den ligger også foran i bilen. Så det må være muligt at isolere fra den - måske ikke efterisolere, men så på efterfølgende modeller hvilket selvfølgelig ikke hjælper på aktuelle problem.

På golfen betyder det så ikke, at man slipper for underlige lyde når det er koldt - selvfølgelig skal varmepumpen lige sige som et proppelfly der flyver over en, men i god afstand, så sådan en sagte brummen.

Men nu skal det jo ikke handle om e-golf :-) Skal have min DU skiftet til marts, mere eller mindre samme lyd som gronkjaer beskriver.

gronkjaer
gronkjaer Jan 25 '16
Citat fra gronkjaer

Hvis min bil er kold, og jeg accelererer den langsomt op til 80 km/t, så kan jeg køre uden den højfrekvente lyd, lige indtil, den skal regenerere, først gang ved evt. opbremsning. Så kan jeg høre lyden ved regen, og derefter følger den bilens omdrejninger hele tiden... Mystisk!!! Men som sagt afventer stadig svar fra Tesla, om de mener der er fejl... Jeg mener det da ihvertfald. 

Nu er lyden der ikke længere !!! Bilen har kørt 3500 km. Kan kun lige høre lyden gangske svagt i accelerationen, ellers ikke.. Endelig !!!   Men om det skyldes nogle tandhjul der lige er blevet kantet til, eller hvad det skyldes, eller om det kommer retur, det aner jeg selvflg. ikke. Men har pt. kørt 2x300 km. ture, uden problemer... Så er det kun nogle gummilister ved ruderne der skal skiftes eller rettes til. Utroligt så meget motorstøjen gør ved køreglæden. Den hylen der var før gjorde at det var en pestilens bare at køre 20 km. De sidste 2 ture på 600 km. var bare med et bredt smil.. :-)
Okkels
Okkels Jan 25 '16
Gronkjaer: Kører du med eller uden Range Mode?
gronkjaer
gronkjaer Jan 25 '16

kører uden range mode, men har prøvet at skifte imellem dem.. Ingen forskel.

Hra
Hra Feb 27 '16
Jeg har en P90D fra november 2015. Den har også en højfrekvent hylelyd, som den ikke havde den første tid. Har mistanke til at det kom efter et par kraftige accelerationer. Det er vildt irriterende som også mine medpassagerer også undrer sig over. Gronkjaer: Har du hørt noget fra Tesla Århus ?

PEB
PEB Feb 27 '16

Citat fra Hra Jeg har en P90D fra november 2015. Den har også en højfrekvent hylelyd, som den ikke havde den første tid. Har mistanke til at det kom efter et par kraftige accelerationer. Det er vildt irriterende som også mine medpassagerer også undrer sig over. Gronkjaer: Har du hørt noget fra Tesla Århus ?

Jeg er villig til at bytte med dig. Jeg har en 90R fra november uden hylelyd. :-)
Sider: « 1 2 3 4 5 6 »