Loading...
dk

Den der lyd... | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Mar 7 '16
Så blev det bekræftet fra Tesla, min bil der har kørt 7000km skal have ny Drive Unit...

Fejlebeskrivelsen var lidt anderledes denne gang i forhold til de andre gange:

1: Startede med at skrive "car needs service"

2: "skrev ofte "car needs service, pull over safely"

3: Endte med en 12V battery low

4:Kunne ikke køre fuldt ud i HK, blev meget langsom i optrækket.

Så mens jeg var på rejse i sydtyskland med kone og bile hjemme, blev hustruen så træt af det, hun kørte den til Tesla, hvor den nu har holdt siden i fredags og nu venter på en ny DU som de skulle have hjemme i løbet af denne uge.

/Martin 

SuneH
SuneH Mar 7 '16

Det er jo helt vildt, Martin. Du fik også skiftet på din første bil, ikke?

Hvad gør du ved dem?

Kiefer
Kiefer Mar 7 '16
Jo jo, jeg fik skiftet 2 gange på den første bil. Men på den første var det med en høj hyletone der blev bare blev værre og værre, denne gang er det vist en anden type fejl. 

Men ja, det er da et godt spørgsmål. Denne gang har ejg endda ikke engang fået prøvet at lave hurtige optræk endnu. Men det er måske netop det der er galt, jeg har indtil nu kørt alt for pænt i bilen.

Jeg er dog glad for at fejlen opstod nu og ikke om 3 uger hvor jeg tager bilen med til München på langtur, havde godt nok været surt at stå syd for Kassel med en bil uden fungerende Drive Unit.

Nå ja, jeg behøver vel ikke nævne at jeg softwareopdaterede lånebilen i forgårs, og søndag morgen stod den med "Car needs service" :-)

Fejlen forsvandt dog efter en reset...

/Martin

gronkjaer
gronkjaer Mar 7 '16

Citat fra Hra Jeg har en P90D fra november 2015. Den har også en højfrekvent hylelyd, som den ikke havde den første tid. Har mistanke til at det kom efter et par kraftige accelerationer. Det er vildt irriterende som også mine medpassagerer også undrer sig over. Gronkjaer: Har du hørt noget fra Tesla Århus ?

Ja de har skiftet olien i den, men kan stadig høre hyletonen, dog knap så meget nu og mindre irritabelt end før.. Troede bare at det kunne lade sig gøre at have en Tesla uden nogen form for lyd fra motoren når man kørte 80 kmt.. men nej, åbentbart ikke.. Dog skal det ikke lyde som om jeg er træt af bilen, for det er jeg ikke... Syntes stadig det er den fedeste bil, og jeg kan også godt leve med lyden bare den ikke bliver være end den er nu..

Niels
Niels Mar 7 '16

Man skal ikke kunne høre motor når du blot crusier, her skal vind, dæk, ventilation m.m. Være det man kan høre. Hver gang bilen accelerere (dvs. du træder på speeder) så vil inverter m.m. Give en space lyd. Det er helt normalt.

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 7 '16
Min (S85) har det sidste trekvarte år og 25.000 km ved jævne hastigheder mellem 80 og 115 km/t lydt som om at der til højre for bilen kører en motorcykel med en dybfekvent brummen. Har nævnt det for Tesla og de har da også kørt en tur i den for et halvt års tid siden. Jeg kunne via Linkmytesla dog se at de slet ikke på deres tur havde kørt med jævn hastighed ved de nævnte hastigheder. Derfor har jeg nævnt det for dem igen og regner med at de lytter efter det igen til april når den skal ind. Desuden er den højfrekvente lyd ved acceleration blevet meget tydeligere på det sidste. Med nedrullet rude i tæt bebyggelse blev jeg i weekenden noget overrasket over hvor høj og tydelig lyden rent faktisk er. Jeg har skrevet til dem at jeg insisterer på at de tjekker den grundigt igennem til april så vi ikke strander et eller andet sted på vores vej til Toscana til sommer. Håber at de skifter DU da lyden efterhånden er ret enerverende 
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Mar 7 '16
christer
christer Mar 7 '16
Gustavsfar, du skal have ny DU. Jeg havde præcis den der motorcykel-lyd omme bagfra. Tesla var ikke i tvivl og skiftede den...
Gustavsfar
Gustavsfar Mar 7 '16
Det er jeg også ret sikker på og vil fastholde over for Tesla igen til April. Christer; hvornår er din fra?
christer
christer Mar 8 '16
Det er en S85 fra marts 2014.
Kiefer
Kiefer Mar 9 '16
Gustavsfar1: Det lyder også helt som den lyd jeg havde i min første S85 fra marts 2014. Det fik den skiftet DU på 2 gange og var på 3. DU da jeg solgte den. 

Tesla var aldrig i tvivl og den blev skiftet på garanti begge gange.

/Martin

SuneH
SuneH Mar 15 '16

Min 70RWD begyndte til min skræk at "fløjte" ved 70 - 75 km/t i går. Svag, men tydelig fløjtetone, som kommer bagfra. Det er ikke under acceleration, det er ved konstant cruise.

Som I ved, kører jeg bilen meget forsigtigt (ligger pt med et snit siden jeg fik bilen i november 2015 på 196 wh/km), så den er bestemt ikke kørt hårdt.

De to links til dokumenter med andres optagelser virker ikke længere, dem gad jeg ellers godt høre.

Er noget bekymret for min tur til Frankrig i påsken hvis vi skal høre på en fløjtetone hele vejen ned gennem Tyskland til Frankrig. Og håber da ikke bilen bryder sammen på vejen... Hvad bør jeg gøre?

Stump69
Stump69 Mar 15 '16
Jeg vil også være taknemmelig, hvis nogen har en lydfil liggende. Jeg har også hyletone, som jeg ikke mener altid har været der. S85D

/Michael

fmm1000
fmm1000 Mar 16 '16
Jeg har prøvet at optage lyden på iPhone, men når filen afspilles kan jeg ikke høre lyden. Må være noget med frekvenserne. 
Forummets indlæg er redigeret af fmm1000 Mar 16 '16
Gustavsfar
Gustavsfar Mar 16 '16
Kiefer. Enten DU eller et leje som er gået. Det skulle eftersigende også kunne forekomme at man kun kan høre et defekt leje ved et vist antal omdrejninger...
Kiefer
Kiefer Mar 16 '16
Men hvor sidder dette leje så henne i bilen?

/Martin

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 16 '16
Nu er jeg ikke mekanisk kyndig, men jeg havde den lokale mekaniker med ud at køre en tur forleden, og han nævnte at det lød som om at bagerste højre hjulleje kunne være defekt, men jeg ved det som sagt ikke. Regner med at de ordner det om 3 uger når den skal ind til Tesla Århus.
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Mar 16 '16
burns
burns May 31 '16

Jeg har lige min Tesla S85D hos Tesla bl.a. for at fikse lyd fra DU, men de påstår at lyden er indenfor rammerne. Men lyden er en gang i mellem så høj at den overdøver musikken og er decideret ubehageligt at høre på. Hvordan kan jeg dokumentere det ubehagelige lydtryk så Tesla tager det alvorligt?

Som det er nu, så er jeg mest indstillet på at sælge bilen og tage det tab det giver, for den larmer simpelthen så det er uudholdeligt. :-(

Mugge
Mugge May 31 '16
@burns
Har du lavet en lydoptagelse, prøv evt at ligge den op på forum.
Hvem har du snakket med hos Tesla. Jeg havde selv en en tilsvarende oplevelse, hvor fejlen først blev erkendt da en dygtig mekaniker fik muligheden for at lytte til optagelsen. Det var ikke DU, men højre trækaksel der var årsagen.
Du skal selvfølgelig ikke sælge bilen, du skal have problemet løst snarest
Ap
Ap May 31 '16
Har også fået en hyle lyd fra højre bag og da det er næsten umuligt at få tid til service i Dk har jeg bestilt tid i Hamburg. Har sagt de ting som jeg mener er galt, lygter der dugger - skærme der skal justeres - alm service og så den der lyd. Tesla Hamburg skal have bilen i 2 dage så håber at de fikser det der er galt. Bilen er fra 5-12-2014 kørt 52000 km og er blevet kørt pænt.
burns
burns Jun 2 '16

@Mugge: Jeg har egentlig blot indleveret den pga diverse claims (deform læder på rat, irrede fælgkapsler, knirkende sæde (2. gang), larmende driveunit) og så ville de se på alt på en gang. De mener at have fikset 3 af de 4 claims, men den 4. mener de er indenfor tolerance. Men en gang i mellem er lyden dog så høj bliver meget generet af den. Det er absolut ikke hvad jeg forventer af en bil i den prisklasse. 

Det er tænkeligt at de ikke har ramt den høje lyd jeg oplever og derfor blot godkender bilen, men jeg må vel kunne dokumentere lyden på en fornuftig måde som de tager alvorligt. For jeg føler ikke de har været i stand til at teste bilen ordentligt siden de vælger ikke at fikse det.

Jeg har haft en anden Tesla ejer med ude og køre blot en kort tur på nogle hundrede meter og han kunne snildt høre mislyden.

Kan det tænkes at Tesla simpelthen har ændret deres krav til støjniveauet fra DU?

Sider: « 1 2 3 4 5 6 »