Loading...
dk

BMW med lang rækkevidde og specielt design | Tesla Forum

MOS
MOS Nov 15

@Kiefer

Ca. lige så imponerende som at du kan dræne et 90'er batteri på kun 225 km. Du er vel klar over, at din kørestil og WLTP ikke er det samme? Desuden er det vist stadig bare en prototype og rækkevidden er mærket med *, så nok ikke helt officielt. Lad os nu se, hvad den kan i praksis, når den kommer på gaden.

jramskov
jramskov Nov 16

Kender vi batteristørrelsen - det eneste jeg har set er >100kWh? 

MOS
MOS Nov 16

Jeg har læst, at det skulle tage under 11 timer at lade batteriet op fra 0 til 100% med en 11 kW ladeboks. Det svarer til 121 kWh uden tab og uden tapering til sidst. Hvis vi antager et ladetab på 5-10% og at den skruer lidt ned for ladeeffekten til sidst, så er min vurdering, at batterikapaciteten må være omkring 105-110 kWh.

jth
jth Nov 16
Skal den konkurrere med X eller Y?

Tesla Y Performance har WLTP på 480km med 75kWh batteri. Dvs hvis man kunne få den med 100kWh batteri så burde rækkevidden være 640km.
Tesla Y P har 0-100 på 3.7s og topfart på 241km/t.
Kiefer
Kiefer Nov 16

MOS: Jeg har aldrig påstået jeg kan få max ud af et batteri, hertil er min kørestil nok ikke specielt velegnet.  

Men når man ser mange tests af elbiler, specielt i Norge, så synes jeg nu nok det ser ud til at mange kan få pæn lang rækkevidde ud af bilerne. 

MOS
MOS Nov 16

Grunden til den pæne rækkevidde i Norge skyldes nok, at de fleste veje i Norge er landeveje med 80 km/h. Det hjælper rigtig meget på forbruget.

P85DK
P85DK Nov 16

Og så tester de dem kun på vej ned af fjeldet ...

Sider: « 1 2