Hej folkens,
jeg får snart min M3.. og jeg tænker at jeg skal have venner og familie
ud og køre, og kender i et godt område/kryds i København, hvor man nemt kan
køre fra 0 - 100 km/t uden at miste kørekortet første dag? :D xD
Hej folkens,
jeg får snart min M3.. og jeg tænker at jeg skal have venner og familie
ud og køre, og kender i et godt område/kryds i København, hvor man nemt kan
køre fra 0 - 100 km/t uden at miste kørekortet første dag? :D xD
Du behøver ikke ramme 100 før folk har fået oplevelsen. Du kan nemt give dem den primære oplevelse fra 0-60 km/t
Ja, på langt de fleste motorvejstilkørsler - i en ydertime. Super dårlig ide at gøre det henover et kryds midt i byen, der er tit en cyklist eller et løbehjul som har glemt forskellen på rød, gul og grøn. Og du når ikke at bremse ligeså hurtigt som du kan fyre raketten af...
Ja, motorvejstilkørsler er inspirerende, når der er fri bane.
Problemet kan så være at forudsige sammenfletningen med den øvrige trafik, når man rammer motorvejen. Jeg har i den situation prøvet at holde skruen i vandet for at komme fri af en anden bil, som jeg ellers skulle ind bag ved. Det betød, at jeg ramte motorvejen med en unævneligt høj hastighed.
nemlig: en tilkørselsrampe.
jeg har ikke registreret et hastighedsskilt på en rampe endnu ;)
jeg har ikke registreret et hastighedsskilt på en rampe endnu ;)
Hvilket rejser en interessant problemstilling:
Hvis hastighedsgrænsen på den pågældende motorvej er 110 km/h, kan man i princippet ikke vide det, før man rammer første hastighedsskilt. Det kommer som regel først nogle hundrede meter henne ad motorvejen, efter man er flettet sammen med den øvrige trafik.
Man kan naturligvis se skiltet på afstand, men man kan ikke vide, om det markerer starten på en 110 km/h strækning, eller om der også er 110 km/h begrænsning før skiltet.
Så indtil man når skiltet, har man lov til at køre 130 km/h, mens de biler, der var på motorvejen i forvejen, kun må køre 110.
Eller...?
Og hvordan beviser færdselspolitiet så, om man er kommet ad tilkørselsrampen eller var på motorvejen i forvejen? Hvis de ikke kan løfte den bevisbyrde, så må der jo være de facto 130 km/h fartbegrænsning fra det sted, hvor tilkørselsrampen fletter sammen med motorvejen og hen til næste skilt med hastighedsgrænse.
Ja, det kunne du, men nu er der indført hastighedsbegrænsning på 70 og 90 pga. støjzone!
Vi har vel fri hastighed i Danmark indtil man bliver opdaget :)
Blev en gang standset i en almindelig kontrol hvor betjenten spurgte om man ikke nemt kom til at køre for hurtigt i sådan en Tesla. Mit svar, nejda, jeg har jo skærmen, hvor de røde prikker viser hvor der i DK er hastighedsbegrænsning og uden for de røde områder er der fri hastighed. Han var ikke enig :)
Men ellers, når man drejer ind på en motorvejsnedkørsel er der 80km/t begrænsning indtil man når skiltet med motorvej. De står som regel 20-30 meter inde på strækningen. Herefter er der 130 km/t begrænsning indtil andet er angivet. Som regel står der et skilt lige efter nedkørslen med 110km/t hvis der er denne begrænsning.
Så derfor, bare fyr den af på nedkørslen :)
Man henter fartkontrol appèn og tænder for hjernen.... Hvis man har motorvejen næsten for sig selv en sen aftentime er der grænser for hvor meget skade man kan gøre på andre end sig selv og man behøver jeg ikke at blæse forbi alle de sorte mondoer og passater man møder....
Man henter fartkontrol appèn og tænder for hjernen.... Hvis man har motorvejen næsten for sig selv en sen aftentime er der grænser for hvor meget skade man kan gøre på andre end sig selv og man behøver jeg ikke at blæse forbi alle de sorte mondoer og passater man møder....
I AAL er det en sort A3 eller en hvid transporter. Ja det er helt reelt en Transporter uden andre tegn end et lille bitte ekstra blåt blink i hvert hjørne. Så han nappede en på motorvejen ved Støvring forleden.
Vil nu også sige at man behøver ikke nødvendigvis at ramme 100 eller 150 før det er sjovt, og man behøver heller ikke at bryde loven for det. Men en rampe til motorvej hvis man vil ramme 110 eller 130 lyder i og for sig fair nok.
Tror aldrig jeg kommer til at forstå fartkontrol-apps eller devices - er det ikke nemmere bare at overholde fartgrænsen altid? Jeg kan vel heller ikke få apps der fortæller mig, hvornår byggepladsen bliver tjekket af skattemyndighederne for sort arbejde, eller hvornår centervagten er til frokost, så jeg kan hive lidt mere bland-selv-slik i posen. Måske er jeg bare idiot og forstår ikke trang til at improvisere egne love. Man kan åbenbart godt være gammel og sur selvom man kun er 29.
Den app der til at advare om skat, hvis du finder den vil du så ikke lige sige til :DVil nu også sige at man behøver ikke nødvendigvis at ramme 100 eller 150 før det er sjovt, og man behøver heller ikke at bryde loven for det. Men en rampe til motorvej hvis man vil ramme 110 eller 130 lyder i og for sig fair nok.
Tror aldrig jeg kommer til at forstå fartkontrol-apps eller devices - er det ikke nemmere bare at overholde fartgrænsen altid? Jeg kan vel heller ikke få apps der fortæller mig, hvornår byggepladsen bliver tjekket af skattemyndighederne for sort arbejde, eller hvornår centervagten er til frokost, så jeg kan hive lidt mere bland-selv-slik i posen. Måske er jeg bare idiot og forstår ikke trang til at improvisere egne love. Man kan åbenbart godt være gammel og sur selvom man kun er 29.
OK - det kom måske til at lyde som om jeg er en værre motorbølle. Det ikke tilfældet, men jeg kan godt lidt at bruge fartkontrol. @IcetoEV - en transporter? Uha. Her på sjælland er det kun de transportere der holder stille man skal passe på med....:) På en måde godt at strisserne endnu ikke er begyndt at køre i Tesla.