Loading...
dk

Hvordan vasker du din Tesla? | Tesla Forum

Gronhund
Gronhund Jan 15
Citat fra MOS

Er der egentlig nogen, der har overvejet, hvor sæbe, skum og andre kemikalier ender henne efter bilvask hjemme? Jeg tænker på, hvor skadeligt det er for miljøet? I en vaskehal bliver det brugte vaskevand vel opsamlet og renset.

Enig. Det er ikke ubetinget godt at vaske i indkørslen. Af samme grund vasker jeg også i indkørslen og ikke på vejen (så kan lidt af det da sive ned igennem herregårdsstenene og ikke direkte ned i kloarken).

Men jeg har haft min tidligere bil (sort) i vaskehallen, og efterfølgende klaget til ejeren af bilvasken over, at min bil var blevet ridset. Her fik jeg dog at vide, at det kunne de ikke gøre noget ved. Min bil måtte simpelthen have været for beskidt til at komme i vaskehallen. Så stoppede den samtale.

Når det så er sagt, så skriver en sælger af Optimum No Rinse faktisk:

"Spildevandet i spanden kan bruges til at vande plænen eller bortskaffes i en vask, eller kloak."

"Optimum No Rinse Wash and Wax er: Vandopløseligt, biologisk nedbrydeligt, opfylder alle love om vandforbrug."

https://www.bilvoks.dk/optimum-no-rinse-wash-and-wax-3.78l.html

Og hvis der var nogen der skulle have lyst til at prøve dette produkt, så kan jeg sige, at jeg også har prøvet et andet no rinse produkt, men 2 gange var nok til, at jeg gik tilbage til Optimum. Det kan jeg til gengæld godt anbefale (når der er plus grader).

Forummets indlæg er redigeret af Gronhund Jan 15
Kiefer
Kiefer Jan 15

Jeg har også altid brugt Optimum no rinse, netop fordi det både er  rigtig godt at vaske bil i, men også fordi det skåner miljøet i forhold til andre vaskeprodukter. Men er nu blevet for doven til at stå og vaske i hånden, så nu hedder det bilvasken på tanken...

Johannelund
Johannelund Jan 15
Tjaa vasker altid i hånden i rent vand og helst i regnvejr, for sådan kan man vaske 2 biler på lige godt 1/2 time alt incl. da man spare aftørringen, da regnen skyller kalken væk, doven og rationel er vel tilladt
Forummets indlæg er redigeret af Johannelund Jan 15
ElPeter
ElPeter Jan 15
@Gronhund: Jeg vil altså tro at diverse kemikalier gør mindre skade i kloaken end i grundvandet, så vejen må da være bedst.
Bianco
Bianco Jan 15

Mange steder går overfladevand fra vejen direkte i havet... Enten i rør seperat fra hus-kloak-rør eller på anden vis (ikke fagmand)

Citat fra ElPeter @Gronhund: Jeg vil altså tro at diverse kemikalier gør mindre skade i kloaken end i grundvandet, så vejen må da være bedst.
cth
cth Jan 15

Vaskehal ubetinget. Men indtil videre ikke vasket den.

Jeg er blevet for grøn til at smide de kemikalier på jorden uanset kloak eller grundvand.

Miljø var vel også en af grundene til at jeg købte Elbil og så ville det se lidt dumt ud at vaske bilen selv.

PeterE beviser jo meget godt at alt det pusle arbejde er spild af tid.

Men hvordan finder man de bløde børster? :-)

Desuden vasker jeg ikke bil særlig tit må jeg indrømme... for mig er det trods alt et køretøj og ikke en udstillinsgenstand.

Går mere op i rengøringen indenfor.

DavidS90D
DavidS90D Jan 16
Har fra start selv vasket bilen med produkter beregnet til formålet.
Og har én vinter benyttet vaskehal.
Men det er endnu ikke lykkedes mig at finde en vaskehal hvor alle døre åbnes og vaske/tørres rene på indersiden, eller en vaskehal som gennemgår bilen for nye stenslag, ridser og andet!
Det er ikke alle der kan/vil se de “spindelvævs”-ridser på deres fine bil. Men det har næsten alle biler, især de biler der vaskes i vaskehal.
Oplever også tit folk holde i kø for at vaske. Så tidsforbruget er næsten det samme.
ankjaers
ankjaers Jan 16

Vasker primært i hånden med 2 spandssystemet m rist ligesom nogle andre også har nævnt. Det er faktisk rart at få rørt ryg og skuldre lidt når man sidder ned på et kontor hele dagen. Og med et spændene podcast er de 20-30 minutter en vask tager intet problem. 

jpx
jpx Jan 17

Citat fra cth

Men hvordan finder man de bløde børster? :-)

Jeg har heller ikke fået vasket min endnu  - det kan man så småt se ;) Men, er der en der kender et godt sted i Århusområdet?

Ice2EV
Ice2EV Jan 18

Har vasket vores 30-40 gange hos Washword. Bemærker ingen anseelige ridser.

Men basic vask fikser som regel ikke midten bagpå.

Har et engangsvaske abonnement, altså jeg betaler pr gang men hver 3 vask får jeg halv pris på. Da vi har flere biler, så er det smart sådan. Det rigtig smarte er så at de fortæller dig du har halv pris inden du betaler, og kan så vælge den dyreste denne gang.

Har prøvet fitness medlemskaber der koster billigt, hvis man bruger dem. Derfor har jeg ikke unlimited bilvask. Washworld er samme gut som Fitnessworld.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 18
Nikolaj
Nikolaj Jan 18

Jeg har vasket Tesla med højtryksrenser i over 5 år nu, og der har aldrig været problemer med for højt tryk. Man må dog aldrig komme tættere på bilen med dysen, end at man kan klare samme afstand på fingrene, uden at det gør ondt. Med min Kärcher K4 er det min. 15 cm afstand.

Forummets indlæg er redigeret af Nikolaj Jan 18
bskaarup
bskaarup Jan 18
Citat fra Ice2EV

Har vasket vores 30-40 gange hos Washword. Bemærker ingen anseelige ridser.

Hvilken farve har bilen? 

Ice2EV
Ice2EV Jan 18

Midnight silver

Sider: « 1 2