Loading...
dk

Teslaspotting | Tesla Forum

egernmus
egernmus Jul 11 '14

Vi mødte en sort ved Laurbjerg i Østjylland i går eftermiddag :-)

/ Eva

MicTheCat
MicTheCat Jul 11 '14
Så den hvide igen i morges ved Kliplev. Een der er på dette forum????
Comeback
Comeback Jul 11 '14

en sort og en brun på Valby langgade i eftermiddag.

Hookmaker
Hookmaker Jul 11 '14

...I øvrigt kanon at se så mange 750+ K biler stå og blive klargjort hos Tesla - der kan BMW og Audi dæææleme ikke følge med...;-)

Kiefer
Kiefer Jul 11 '14

Nu har de andre jo så også mere end et værksted at gøre godt med. Men ja, der er f.eks. solgt ca. 200 Mercedes C, E, CLS og S (hvor C måske ikke har så stor andel i 750+ segmentet, men dog nok nogle) og det skal så fordeles ud over en 15-30 værksteder (kender ikke det helt præcise antal) så ja sammenlignet med diverse Mercedesværksteder har de bestemt travlt. Men det lyder til at de har travlt allerede ind i starten af Q3?

Det har jo indtil nu vis sig at være normalt at op til kvartaltsafslutning har der været tryk på hvor de to første måneder i kvartalet har været noget sløve.

/Martin

Bianco
Bianco Jul 12 '14

Der blev solgt 67 Teslaer i juni. http://www.bilimp.dk/statistics/

DerHansi
DerHansi Jul 12 '14

Hrrmm : jeg synes jeg tidligere har hørt tal herinde på forum hvor Tesla salget er oversteget 500 ialt ??

Min lommeregner siger 349 ialt, pr. juni 2014, når jeg sammentæller tallene fra statistikken.

Gentlemen vi tilhører stadig en eksklusiv EL-ite :-), lidt ærgerligt for hastigheden på udbygningen af SC stationerne tror jeg :-(. Omvendt kan vi da håbe på at trenden fra juni sætter den fremadrettede trend.

God sommer til aller herinde -hvor er sommeren da bare en hel del federe som Teslaist :-)

DerHansi

Kiefer
Kiefer Jul 12 '14

DerHansi: Jeg tror ikke du skal være så bekymret for udbygningen af SC herhjemme, planen var vist oprindeligt en 3-4 stykker og jeg tror vi ender på 5-6 stykker.

Husk på at juni trenden, svarer til en kvartalsafslutningstrend, som er ganske normal.

Vi er heldige med at have vores norske naboer som gerne vil sydpå, hvis man ser udbygningen af SC deroppe, ser der ud til at de får en 20 stykker. så selv om de har 10-15 gange flere biler end os, har de trods alt ikke 10 gange så mange SC'ere.

Hvi regeringen kan være fremsynet nok og lade dem vær eafgiftfritaget til efter Gen 3 bilen kommer, så tror jeg vi vil komme til at se et gevaldigt ryk  af el-biler.

/MArtin 

Comeback
Comeback Jul 16 '14

En hvid på Valby Langgade VIN14360 her til aften :) 85P+

egernmus
egernmus Jul 16 '14

Så en hvid ved SC i Randers i aftes og en mørkegrå på vej hjem tæt ved Ulstrup. Det vrimler jo med dem efterhånden :-)

/ Eva

Marlin
Marlin Jul 29 '14
Sørens også. Opdagede lige denne tråd 5 sekunder efter jeg selv havde oprettet en ny tråd. Det var ret dumt. Sorry.
Jeg melder mig ind i kampen.
NOELON
NOELON Aug 5 '14

Har set 3 Model S idag på et ret lille geografisk areal. Først en Sort ved indkørslen til Helsinge nordfra - her kørte jeg i min Sig.Red Model S. Derefter ved stranden ved Tisvildeleje, hvor en Sort holdt parkeret. Senere kom den op til byen hvor jeg spiste frokost og parkerede 1 bil foran min røde Roadster. Vi hilste og han havde sommerhus i området ligesom jeg. På vejen hjem så jeg en grøn på vej fra Vejby til Tisvildeleje, efter jeg havde svinget ud fra Holløselund. Det er nok det tætteste jeg har været så stort et antal - bortset fra div. træf.

Empty
Empty Aug 6 '14

Mødte 2 stk. Model S idag, begge på Hillerødmotorvejen ved 18:20 tiden. Først en rød P85+ der lå bag mig i min blå Impreza, han overhalede mig mellem Hillerød og Allerød. Nummer to var en mørk der kørte mod Hillerød lige omkring Værløse. Glæder mig til at få min egen så i gider hilse igen ;-)

Kiefer
Kiefer Aug 7 '14

Passerede 2 stk. hvide der var på vej sydpå af E45 omkring Støvring i dag med ca. 1 kilometers mellemrum mellem dem.

/Martin

FrederikC
FrederikC Aug 7 '14

Har lige mødt en sig.red på dk skilte her i Malmø, samt en hvid p85 på svenske skilte.

Werge
Werge Aug 8 '14

Jeg har været "besat" af Tesla Model S siden jeg første gang kom forbi deres hjemmeside for snart et år siden. Jeg har som så mange andre herind, støvsuget nettet for videoer og andet spændene information igennem længere tid. Bla. har jeg "holdt øje" med dette forum uden at være aktiv selv. - Men nu melder jeg mig ind i kampen, da jeg endelig har fået bestilt og derfor føler mig som en del af "familien". (Sort 60 kWh, Brunt læder, Pano, SC, Tech-Pack, P-sensorer).

Jeg arbejder i Ballerup og ser jævnligt 2 på Borupvang, den ene smutter ind omkring nr. 1, den anden ned bagved til nr. 5 - nogen herfra ?

Jeg kan godt finde på at gå en tur i frokosten for at kigge på jeres biler, eller smutte forbi på vej til/fra arbejde. Har vist også en enkelt gang eller to "fulgt" efter jer for at nyde bilen i aktion.

Forummets indlæg er redigeret af Werge Aug 8 '14
Larsen
Larsen Aug 8 '14
Velkommen i klubben Werge. Lige en enkelt bemærkning til din bestilling: er du helt bevidst om dit valg af kun 60 kw batteri? Jeg tror den måske kan blive svær at sælge igen.
Werge
Werge Aug 8 '14

Larsen: TAK.
Ja, det er helt bevidst - selvfølgelig mest af økonomiske årsager (kommer fra en Skoda til 430.000). I det daglige forlader vi aldrig "øen", så behovet for at køre langt er begrænset til 1-2 gange pr. år på ferie. Skiferien til Norge og golf ferien til Jylland bliver ikke noget problem, men jeg ved godt at en tur til fx. Italien bliver noget anderledes med en del stop. Tror faktisk ikke det bliver så slemt, men det skal da prøves før jeg helt kan udtale mig om det. Går det helt galt, så må vi flyve og leje en bil. Endelig, forventer vi at beholder bilen i mange år, så vi bekymrer os ikke så meget om gensalgs prisen.

Kiefer
Kiefer Aug 8 '14

Werge: Velkommen til, kan se at du skriver du har valgt SC med i købet på din S60, så tror jeg faktisk ikke rækkevidden er et problem på tværgående DK ture, Du burde kunne køre til Middelfart på en fuld tank i en S60 og derfra er det enten op til Randers eller senere på året ned til Aabenraa området, og når resten af Europa er fuldt udbygget vil u også kunne køre til Italien, måske med lidt flere stop end vi andre måske behøver, men det er trods alt lidt sværere at sige på nuværende tidspunkt. Jeg kan se at jeg med mit forbrug kan køre ca. 110km længere i min S80 på de 25kWh den har ekstra, det betyder en del her i Jylland, men du har formodentlig ret i at det ikke betyder alverdens i daglig brug på Sjælland.

/Martin

kammersgaard
kammersgaard Aug 8 '14

Jeg har også valgt S60, kommer fra en C4 Picasso til 280.000 kr., så det var også det jeg kunne overtale hustruen til :-)

Eneste krav var at den skulle kunne køre Skanderborg-Falster, og det tror jeg lige det går. Ellers kan vi jo bare stoppe i Middelfart :-)

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »