Loading...
dk

Teslaspotting | Tesla Forum

Pedro
Pedro Apr 29 '14

kajakaj > Det må siges at alle biler ser brede ud forfra set i bakspejlet i en Tesla, eller er det kun mig der synes det strækker bilerne en del. Sjovt nok pynter det på de fleste biler at få trykket proportionerne lidt ud.

Raymond
Raymond Apr 29 '14

Så en dejlig lækker brun i Herlev-krydset i går aftes

Kiefer
Kiefer May 1 '14

Passerede en sølvgrå der var på ved i sydgående retning i dag ca. klokken 8 syd for Randers på E45. Det er den første (udover en hvid jeg normalt ser dagligt) på denne strækning.

Og nej, det var ikke min egen sølvgrå, den var nemlig på vej nordpå med mig bag rattet :-)

/Martin

Bianco
Bianco May 1 '14
Citat fra Bianco
Staten har dog givet tilskud til ti Tesla taxaer, som er bestilt ca. ved årsskiftet. En skal køre i Århus, en hos en TaxaFyn vognmand og de otte hos københavnske vognmænd.

Dette projekt gik desværre i vasken, fordi ClearDrive sprang fra i sidste øjeblik. Og da det var dem der havde fået bevilget stat-tilskudet der skulle dække knap halvdelen af indkøbsprisen, så måtte bestillingerne aflyses.

NOELON
NOELON May 1 '14

@Bianco: Dette er ikke korrekt. Projekt er under omorganisering, men kræver en godkendelse hos Trafikstyrelsen og ministeriet. Der afventes svar derfra siden 15. Januar. derfor er det heller ikke korrekt, at bilerne er afbestilt - vi venter på besked. 

Der er heller ikke tale om 10 biler, men om 14. Desværre ingen i Århus, da Århus Taxa sprang fra det første og større projekt, som skulle have inkluderet alle de 4 største byer, men som ikke opnåede tilskud. Derfor blev det barberet ned til 10 i Kbh. og 4 på Fyn.

Kiefer
Kiefer May 1 '14

Vel egentlig forståeligt nok at Århus sprang fra når der er usikkerhed for hvornår de (Tesla) åbner et værksted i Århus og en vognmand kan vel ikke leve med at skulle helt til KBH for at få vognen serviceret.

Så forøvrigt en Hollansk Tesla på vej nordpå ved Haverslev på E45 her til eftermiddag i dag.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer May 1 '14
NOELON
NOELON May 1 '14

@Kiefer: Jo det er da et fuldt forståeligt motiv. Men det var nu ikke det der var årsag. Så langt var de ikke nede i materien. der skal nok ses mere på økonomi under krisen..

Bianco
Bianco May 1 '14
Citat fra TSLA @Bianco: Dette er ikke korrekt.

Muligvis, men den vognmand jeg kender der skulle aftage en på fyn, har kun fået af vide at projektet er lukket, og bevilingen fra 2013 puljen er tabt. 

NOELON
NOELON May 1 '14

@Bianco: Fair nok, vi har nok forsømt lidt info. Men ville egentlig ikke melde ud før vi havde besked fra Ministeriet. Havde ikke drømt om at det ville tage så lang tid. Iøvrigt går jeg udfra, at det er Peter K. du mener. Hils ham endelig hvis du snakker med ham.

KS
KS May 2 '14

Så mange i går - alle i Hundige eller omkring rigshospitalet - Hundige var lidt snyd..

I dag har jeg indtil videre sedt 4 stk. Køge Bugt motorvejen, Ring 3 - hvor jeg gjorde en Sort følgeskab, 2 stk i Tuborg havn. Mon ikke jeg når et par stykker mere i København

Stuckmann
Stuckmann May 3 '14

et stk. sort model S i Borup på p-pladsen ved hallen i dag kl 14:30 ca. 

FrederikC
FrederikC May 15 '14

Så 2 idag.

Først en sølvfarvet med silver 21" på ring 4 mellem ballerup og lyngby. Mellem kl. 13:30 og 14:30.

Sidst på dagen mødte jeg kseitzberg i nærheden af køge.

Glæder mig efterhånden mega meget til at få min :o)

egernmus
egernmus May 16 '14

Så for første gang en rigtig kørende Model S i min Model S :) Mellem Bjerringbro og Ulstrup på Slotsvej Onsdag morgen kl. 8. ..  Den var Multicoat rød og på 19" .. så det var næsten som at se i et spejl, bortset fra dæk og emblem på bagsmækken :)

kajakaj
kajakaj May 16 '14

Jep - det var Eva på vej hjem fra arbejde. Hun nåede slet ikke at hilse på dig.

egernmus
egernmus May 16 '14

Hehe.. det regnede jeg også med.. hun så meget koncentreret ud :) Vi skulle helst heller ikke være de første som kørte en MS ind i en MS, så det er ok. Du må gerne hilse hende.

Så >3000 km inden jeg så en MS i den, det er lidt vildt, hvis der skulle være 250 stk. i landet nu.

/Ulrik

Larsen
Larsen May 17 '14

Stod idag i Egå i en halv times tid omkring kl. 12.30, medens fruen var inde i en tøjbutik, og der kom to Tesla bare i den halve time. En grå på vej ind mod Aarhus, og en sort ført af en kvinde som faktisk kom på Gåseagervej hvor jeg holdt parkeret. Hun dyttede forøvrigt til mig, da hun så mig stå og vente.

egernmus
egernmus May 19 '14

Ulrik spottede en hvid på Herningmotorvejen i aftes ved 19:30-tiden.

/ Eva

Forummets indlæg er redigeret af egernmus May 19 '14
MicTheCat
MicTheCat May 20 '14
Så en hvid i dag kl 8:30 ved Bjerndrup mellem Tinglev og Kliplev
KS
KS May 20 '14

AJ5410x - Blå ved tilkørslen til motorvejen ved Slagelse/Sorø (Hej Brian).

Kunne man se at trunken var fyldt med 25 kasser vand fra Tyskland?

Kiefer
Kiefer May 20 '14

Kan der være 25 rammer bag i en Tesla??

/Martin

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »