Loading...
dk

Tesla Model S vs BMW i3 efficiency comparison test | Tesla Forum

DerHansi
DerHansi Nov 19 '14

Yeaah, tag den BMW :-). Tesla is KING

FrederikC
FrederikC Nov 20 '14
Lidt unfair sammenligning ift klasse og pris.....
LarsH
LarsH Nov 20 '14
Citat fra FrederikC Lidt unfair sammenligning ift klasse og pris.....
 

Enig :-) Svarer til at sammenligne en Nissan Leif og en TMS :-)
BMW i3 er på ingen måde en konkurrent til TMS, den er jo tildels slet ikke af samme dimensioner.

Kristian70k
Kristian70k Nov 20 '14

har i læst testen? der er jo netop taget hensyn til de to biler.. de han vil tjekke er om EPA ratingen er korrekt.. er BMW 39% mere effektiv i forhold til en tesla.. og det han beviser er at det er den ikke.. den er 16%.. så synes da faktisk testen er ret relevant.. og en god pointe er at SC netværket let kan kompensere for de 16% man kan spare i en bmw i3....

DeaconWP
DeaconWP Nov 20 '14

Rigtigt Kristian. Testen er da fair, da den afprøver og analyserer den allerede eksisterende sammenligning og påstand.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Nov 20 '14
FrederikC
FrederikC Nov 20 '14

Ja ja okay ret skal være ret.....

Er med på at de tester om MPGe passer på de 2 biler.

Men syntes stadig det er sjovt at man lige vælger de 2 biler, det er jo ikke det valgt man står imellem hvis man skal købe elbil. Har jeg 700k eller har jeg 300k.....

DeaconWP
DeaconWP Nov 20 '14

Det var nu en stor del af mit valg.  Jeg ventede lidt på den BMW I3, men blev skuffet over den. Så vil jeg heller ofre lidt mere, for den bil der kan lidt mere. Som kan det jeg vil. Og det blev så en X ;-)

kurgan
kurgan Nov 20 '14

synes jeg læste at BMW fik adgang til SC netværket som del af en aftale om at de skulle assistere med viden omkring billig kulfiber?

 

Kiefer
Kiefer Nov 20 '14

Der har været møder, men jeg tror aldrig det endte med noget konkret, der var en herinde der skrev på et tidspunkt at, han havde mødt en i3 der forsøgte at lade i Køge, men uden held.

 

/Martin