Loading...
dk

Syning i sæde | Tesla Forum

Agon
Agon Dec 23 '20
På min Model 3 er syningen løbet lidt i ydersiden af sidehynden. Tesla siger at der kun er 6 md garanti på sæderne. Kan de det? Andre der har samme erfaring?

Krone2000
Krone2000 Dec 23 '20

Garanti er en ekstra ydelse som kan blive tilbudt i forbindelse med salg af et produkt, det er helt op til den enkelte producent eller butik selv at bestemme om de ønsker at levere den ekstra service/ydelse.

Reklamationsret er derimod ikke noget man kan skrive sig udenom, du har altid 2 år's reklamationsret på et produkt købt her i Danmark, de første 6 mdr. gælder formodnings reglen, det vil sige at man formoder fejlen var der på købstidspunktet og du skal derfor ikke bevise at det er/var tilfældet.

Efter de 6 mdr. skal du kunne dokumentere eller sandsynliggøre at fejlen var der da du købte produktet.

Du kan læse mere her. https://www.forbrug.dk/...kon/reklamationsret/

Nikola
Nikola Dec 23 '20

Som Krone skriver har du som minimum 2 års reklamationsret og man må da forvente at et sæde holder til brug mere end 2 år.

Men derudover har du 4 års garanti og mindes ikke at interiør har særlige undtagelser. Men prøv at nærstudere garantibetingelserne....

Forummets indlæg er redigeret af Nikola Dec 23 '20
Agon
Agon Dec 23 '20
Det står noget med at de ikke dækker alm. slitage og revner, rynker og buler. Men ikke noget om syninger eller 6 måneder. 

Det må være deres egen fortolkning at efter 6 md regnes det for slid. 

Det er da vildt hvis man skal påregne at de ikke dækker noget på sæder efter 6 md. 

Nytter det noget at forsøge at eskalere det tror I?

Kiefer
Kiefer Dec 23 '20

Tesla skal yde 2 års reklamationsret, uanset hvad de måtte mene...

Og jeg tænker ikke de vil vinde en sag på det, man må forvente at en syning i et sæde ved almindeligt brug kan holde i minimum 24 måneder.

P85DK
P85DK Dec 24 '20

Den ville jeg sætte FDM på ...

Agon
Agon Dec 24 '20
Tak. Jeg tror jeg kontakter FDM efter nytår.