Loading...
dk

Opdatering hænger | Tesla Forum

ODE90D
ODE90D Dec 25 '20
Fin forleden en opdatering og satte gang i installationen. Den blev dog ikke gennemført af en eller anden årsag - og nu står den som om den er ved at downloade den selvom status er 100%
Har genstartet på forskellig vis men uden resultat. Nogen der ved hvordan man sparker gang i den igen?
Silden
Silden Dec 25 '20

70D fra 12/15. Samme problem her. I appen står der bare Downloader 2020.48.12.1 (100%). Har også prøvet genstart.

Venlig hilsen

Silden

TorbenS
TorbenS Dec 25 '20

Har samme opdatering som venter på installation men lyder som om jeg skal vente lidt?

Kan bilen bruges normalt selv om den ikke har gennemført opdateringen ?

Silden
Silden Dec 25 '20

Hmm, det er lidt spøjst. Bilen rapporterer at den kører version 2020.48.12.1, og opdateringen bliev gennemført normalt. Alt fungerer normalt, men den står stadig i appen som Downloader. Der er også den grønne pil i bilens display, men den vil gerne hente den version den allerede kører?

Venlig hilsen

Silden

Forummets indlæg er redigeret af Silden Dec 25 '20
TorbenS
TorbenS Dec 25 '20
Er det kun mindre rettelser af fejl eller er der noget nyt?
Silden
Silden Dec 25 '20

Spotify og medier ser noget anderledes ud. Ellers er der ikke noget nyt....

Venlig hilsen

Silden

ODE90D
ODE90D Dec 25 '20
@Silden: Har præcis samme observationer
HemligNemlig
HemligNemlig Dec 25 '20
Hængende opdateringer kan oftest løses af Road service nummeret hvor de Remote sletter og pusher en ny.

https://teslaownersonline.com/...st-2020-48-26.17224/
cth
cth Dec 26 '20

Andet opdateringsproblem. min gamle model S hentede detbare over bilens forbindelse. Den nye S forlanger wifi.

Skal den være på wifi nu for at få opdateringer?

Kiefer
Kiefer Dec 26 '20

Tjae, siden V8 af Teslas software har der reelt ikke været nogen særlig årsag til at opdatere for os med biler med AP1. Ingen reelle forbedringer blot forværinger i form af kortere rækkevidde og længere ladetider...

Tror lige så meget de sender dem ud til os alle så de kan sætte flueben i "Vi opdaterer alle biler OTA"...

Jeg ville ønske de hellere ville lade være. Men så igen, inden de lavede EMMC skift om til garanti, hold da op hvor kunne vi næsten sætte uret efter opdateringer og sorte skærme efterfølgende :)

Det er lidt forskelligt om der skal være wifi eller ej, kan se på vores X, at den hentede nyeste udgave via 3G og vores Model S via wifi.

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Dec 26 '20
HrMogensen
HrMogensen Dec 26 '20

Nu har jeg "kun" en Model 3, men jeg har et par gange læst at når en opdatering er tilgængelig så bliver den først presset igennem 4G efter noget tid. Hvor hurtigt det sker kan være afhængig af om det er et sikkerhedsissue eller bare noget lir. 

Vil man have downloadet så hurtigt som muligt efter opdateringen er tilgængelig så er wifi et sikkert hit. Husets wifi kan ikke nå bilen, men jeg har købt en billig wifi repeater jeg bare lægger i vindueskarmen i køkkenet (midt mellem router og bil) og så kører det.

tintin
tintin Dec 26 '20

Min P85D fra 2015 henter fortsat opdateringer via 3G. Men Kiefer har ret der er langt mellem snapsene

TSLA
TSLA Dec 26 '20

Ja, klart opdateringer og forbedringer er ikke det samme. Har lige fået 2020.48.12.1 via wifi i første hug. Men inge release notes og umuligt at se hvad forskellen er til den gamle version - ja medieplayeren virker lidt anderledes......

cth
cth Dec 28 '20

2020.48.26 fik jeg på model S i går.

ved ikke om vi får de samme opdateringer uanset model type.

Men display look bag rat er blevet meget anderledes.

Gearvælger sidder nu i venstr side.

Ur og ? sidder til højre.

Tal er blevet mindre.

jakobhansen1000
jakobhansen1000 Dec 28 '20
Cth - hvilken årgang har du?
cth
cth Dec 28 '20

årgang.. ja godt spørgsmål.. hentede den i start december.

Så i ICE termologi en 2021 model, da den er fra senere end august :-)

Micmex
Micmex Dec 29 '20
Citat fra cth

2020.48.26 fik jeg på model S i går.

ved ikke om vi får de samme opdateringer uanset model type.

Men display look bag rat er blevet meget anderledes.

Gearvælger sidder nu i venstr side.

Ur og ? sidder til højre.

Tal er blevet mindre.

Det samme gælder M3 og som TSLA skriver højere oppe, så er opdateringer ikke altid lig med forbedringer. Især er jeg ked af at speedometertallene er blevet reduceret i størrelse, mindre "højre-skærm" og at batterimåleren nu er blevet sort/grå (mere usynlig) på dagslysskærmen, måske nat-skærmen er bedre.

Opdatering.... Nat-skærmen er faktisk bedre, men meget trist at kortet nu er reduceret så kraftigt. Håber at der kommer en mulighed for selv at stille på forholdet mellem "højre" og "venstre" skærm. Man fristes næsten til at bruge ipad til kort/navigation, fremfor det indbyggede, nu kraftigt formindsket. 

Forummets indlæg er redigeret af Micmex Dec 29 '20
Ledsager
Ledsager Dec 29 '20

Der er nok stor forskel på hvilken årgang Model S man har. Min 2015 fik 2020.48.12.1 i dag. Primært forskel i medieplayer, tekstbeskeder og lign. Desværre ikke noget væsentligt som fx hurtigere ladetid. Der var releasenotes.

Johannelund
Johannelund Dec 29 '20
Har fået 2020.48.12.1 for godt en uge siden, den siger at den downloader, og den download kan den ikke få gennemført, hvad gør man model s 85d fra 15
HemligNemlig
HemligNemlig Dec 29 '20
@johannelund, læs indlæg #8
Sider: 1 2 »