fuld tillid til Tesla
Ahhh - det var tider ;-)
fuld tillid til Tesla
Ahhh - det var tider ;-)
Dagens sjoveste indlæg, og ja, jeg kan kun give dig ret, det var tider :)
fuld tillid til Tesla
Ahhh - det var tider ;-)
HAHA.. Ja, det var før man begyndte at finde ud af hvordan Tesla i virkeligheden er.
Se alle de gange de har betalt folk for at holde kæft. For at undgå at andre skal få lavet deres bil. Snyd med kWh i 85/90 bilerne. Snyd med HK i P85DL biler. Sænkning af Hastighed på supercharger, for at undgå garanti reklamationer. Nægte at tage MCU1 fejl på garanti (Dog gør de det nu, men kun pga KINA). Livsfarlig bære arm, hvor tesla ikke kalder biler ind til rep - Der er lige start retsag i US på dette.
Så alt det snak, med inden for tolerancen, det er normal, lavet af robotter osv. Man bliver så træt.
Tesla er ALT for hyppet - Det er helt sindssyg. Folk glemmer helt alm sund fornuft og alm kritisk sands,når de får deres Tesla.
Dette skal ikke læses som et forsvar for Tesla, tværtimod er det vildt ringe at Tesla ikke behandler deres kunder ordentligt!
Men er andre producenter anderledes? Jeg har læst masser af artikler om lignende ting fra de andre producenter, så for mig er det nok mere en skuffelse end en overraskelse at Tesla opfører sig som alle andre.
jramskov har ret... det er bare som det plejer at være...
Men sidder man med et eller flere af de nævnte problemer, så slår det hårdere...og omvendt.
Jeg har ikke rigtig noget at klage over i min 5 årige Tesla karriere..
Kun at 120 er blevet til 90 kw på SuC :-)
Nu var det ikke for at ødelægge DenseH's glæde ved den nye bil, det var oprigtigt et godt minde.
@jramskov - ja og nej. Andre bilmærker har også mange sager, men Tesla har nogle grove og nogle decideret farlige sager som er forholdsvis mange i deres meget korte levetid. Der hvor Tesla virker anderledes end de andre er, at Tesla ser ud til at kalkulere med disse fejl. De kender dem, forventer dem måske endda, og sender dem på markedet alligevel med en forventning om måske at rette dem, håber at folk ikke opdager dem, eller kan kalde det slliddele.
Så nu hvor Tesla er blevet teenager, så bliver det interessant at se om de bliver en bølle eller 12-tals elev.
Må sige at jeg er oprigtigt skuffet over tonen i denne streng og i forum i det hele taget. Er godt klar over at negative kommentarer er mere interessante end positive. Det kan godt være man fremstår som naiv, men mener selv at beslutningen om at hoppe over til EV og Tesla bygger på et rimelig godt research arbejde. Den perfekte bil findes ikke. Tesla er langt fra perfekte og ej heller deres biler. Men er det anderledes med andre fabrikanter og deres produkter? Nej! Vores sidste bil (ICE) var noget dyrere end vores nye MIC og af et velrenommeret fabrikat. Det første år holdt den i alt 3 mdr på værksted. Nogle af problemerne blev sågar aldrig løst. Alligevel var det den bedste og mest elskede bil vi indtil nu har ejet. Håber stadig at det vil blive en lignende eller bedre oplevelse med Tesla. Havde egentlig forstået at Tesla ejere var der for hinanden og kunne hjælpe hinanden. Er faktisk lidt i tvivl om om dette forum er stedet. Havde håbet at kunne hente saglig hjælp og information, samt dele data og egne erfaringer. I stedet synes jeg faktisk at det er nedslående og demotiverende kommentarer der hersker mere og mere. Skal det virkelig føles som en dårlig oplevelse i skolegården? Er godt klar over at nogle har dårlige oplevelser og måske store problemer. Har fuld forståelse for den frustration det kan medføre.
Så så, så slemt er det heller ikke :-) Der er jo ingen som har sagt at du har lavet dårlig research eller har valgt forkert. Vi husker bare også hvordan det var at være nyforelsket. Og hvis du har et problem, så ved du hvor du kan finde hjælp, hvis du kan tåle lidt røg i mellemtiden.
Nu skriver du at Tesla ejere er der for hinanden, det er faktisk det du har set i fuld flor her - Når Tesla laver noget forkert så samles der hurtigt en gruppe som tager aktion, hvilket du ikke oplever i samme grad hos andre mærker.
Nyd bilen og glæd der over at der er en vis sandsynlighed for at den også kommer til at holde de 3 md på værksted som din tidligere bil ;-)
Ford har dog imponeret mig lidt med deres håndtering af deres batteri-sag.
Imponeret hvordan? Det var et pålagt recall, de havde ikke noget valg, der var decideret brandfare.
Jeg har haft et utal af biler gennem de sidste 50 år, nogen bedre end andre men min P85D er uden sammenligning den fedeste bil overhovedet.
P85DK: Jeg skal ikke vurdere om de har haft flere eller færre end andre og om de har håndteret det bedre end dårligere. Jeg vil blot sige at jeg synes de har håndteret flere ting ganske dårligt, f.eks. sagen om langsom ladning.
Alt efter hvad man synes er mest alvorligt, kan man vel godt argumentere at dieselgate ligger i toppen?
Så så, så slemt er det heller ikke :-) Der er jo ingen som har sagt at du har lavet dårlig research eller har valgt forkert. Vi husker bare også hvordan det var at være nyforelsket. Og hvis du har et problem, så ved du hvor du kan finde hjælp, hvis du kan tåle lidt røg i mellemtiden.
Nu skriver du at Tesla ejere er der for hinanden, det er faktisk det du har set i fuld flor her - Når Tesla laver noget forkert så samles der hurtigt en gruppe som tager aktion, hvilket du ikke oplever i samme grad hos andre mærker.
Nyd bilen og glæd der over at der er en vis sandsynlighed for at den også kommer til at holde de 3 md på værksted som din tidligere bil ;-)
hæ hæ :)
P85DK:Alt efter hvad man synes er mest alvorligt, kan man vel godt argumentere at dieselgate ligger i toppen?
Jeg ser mere dieselgate som fusk overfor offentlige myndigheder end køberen, da det handlede om at opfylde specifikke emissionskrav på flådeniveau. I Danmark betød det fx. at køberne kunne købe bilerne til lavere afgift.
Nogen gange skal man tænke over hvad man beder om.
Ja det er træls med den kamp der har været for de ting P85DK nævner og sikkert andre ting. Der har været ting mere eller mindre i samme stil med dino mærker. VW: kødben, TSI, Svinghjul, DSG, ID3 software. PSA: olieforbrug, diesel motorer der brænder samme, BMW: "blyanter" i turbo, svagt 4x4. For ikke nævne diesel gate for snart sagt alle mærker.
Ja det kunne være rart at det var muligt at ringe til Tesla.
MEN man kunne også risikere at modsvaret var, at nu skal der afholdes årligt service for at overholde garantien. Man ville skulle dokumentere "rusteftersyn" på årlig basis.
Eks har vi 4 firmabiler, der hver kører ca 20.000 om året, så de er til service ca hver 8-9 måned. Får skiftet sommer og vinterdæk på værksted, og alligevel skal de lige til rusteftersyn indenfor 30 dage af levereingsdatoen. Vi holder altså ca 3 dage om året på værkstedet pr bil. Med ansatte til 6000 kr om dagen, så koster det en del at holde vognparken igang!
Hvis vi sammenligner med vores private ICE der er udsmykket med en stjerne på fronten, så har den kostet 27.000 i service og rep på 100.000 km. Vores model 3 har pt efter 70.000 km kostet 2700 kr.
At vi har brugt 5 dage på at køre til service hos auth service på ICE'en er også en omkostning.
Så hvis vi kan huske de omkostningstal, hvis der skulle opstå en MCU2 gate eller noget andet, så er vi nok ikke så ringe stillet. Holder batteriet bare halvdelen af de 800.000 km der forventes, så tænker jeg det er rigeligt.
Overordnet er der en del "Tesla nørder", inklusiv Kiefer, T3S7A, P85DK som alle gerne deler ud af underliggende kendskab til både funktioner, tilkøbsudstyr fra diverse netbutikker, problemløsninger etc.
Jeg ser det som en virksomhed der, af konkurrencehensyn, fusker med miljøkrav og derfor forurener mere end tilladt, hvilket potentielt gør flere syge etc.
Så næppe en fordel for andre end virksomheden....
Overordnet er der en del "Tesla nørder", inklusiv Kiefer, T3S7A, P85DK som alle gerne deler ud af underliggende kendskab til både funktioner, tilkøbsudstyr fra diverse netbutikker, problemløsninger etc.
Og spydige kommentarer ...
@jth og Nikola - nu er dieselgate ikke kun VW, men reelt alle bilfabrikanter og de forurener stadig mindre end året før, men lever ikke op til de myndighedskrav der var. Det hele er ekstremt arbitræt, men det har fået en masse hyklere til at råbe højt i kor og en masse myndigheder til at øjne chancen for at kradse nogle penge ind.
Var det forkert, ja helt sikkert. Var det så voldsomt som det blev blæst op til, nej. For Danmark er hele afgiftsudregningen omkring hybridbiler langt mere alvorlig hvis du vil tale om forurening financieret via skattebilletten.