Loading...
dk

Konkurrenterne... | Tesla Forum

P85DK
P85DK Jan 26

Jeg tror ikke de er langt fra at tjent udviklingen hjem og jeg tror de tjener ganske pænt på hver enkelt bil. De har haft den fordel i forhold til Tesla, at markedsefterspørgslen allerede var der og en stor brand loyal kundegruppe.

PeterE
PeterE Jan 26

+1

P85DK
P85DK Jan 26

Den nye Skoda Enyaq iV ser ud til at blive et hit. Både udvendigt og indvendigt ser den ganske godt ud. Kvalitetsindtrykket af interiøret ser udmiddelbart markant højere ud end fx. - tør jeg sige det - Tesla ...

KimT
KimT Jan 26
Citat fra P85DK

Den nye Skoda Enyaq iV ser ud til at blive et hit. Både udvendigt og indvendigt ser den ganske godt ud. Kvalitetsindtrykket af interiøret ser udmiddelbart markant højere ud end fx. - tør jeg sige det - Tesla ...

Kan bare starte med at sammenligne med en ID.4....... Kan simpelthed ikke lide ID.3/ID.4 IC/Skærm

jramskov
jramskov Jan 26
Citat fra P85DK

Enig, af det jeg har set synes jeg også mere om Enyaq end ID.4. Jeg synes faktisk kvaliteten af interiøret på vores TM3 er ganske fornuftig, ved ikke om jeg vil sige Enyaq ser ud til at være markant højere kvalitet, men det ser godt ud! Det bliver rigtig spændende hvad prisen bliver!

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Jan 26
P85DK
P85DK Feb 3
Quote from PeterE

På listen over interessant konkurrenter, ville jeg nok nærmere kigge lidt på at Porsche netop nu introducerer deres 'indstigningsmodel' af Taycan til 750k - godt nok kun med baghjulstræk. For mig er det en seriøs konkurrent til en ny Model S.

Her er en meget god gennemgang af den nye 'billige' Taycan og hvorfor den måske ikke er så billig igen når det kommer til stykket. Modig farve! 

SÅ vurderingen er blandt andet at størrelsen indeni nok er mere Model 3 end Model S, og performance er mere Model 3 SR+.

PeterE
PeterE Feb 3

Tak :) 'Frozen berry metallic' bliver nok ikke min næste farve, og ja 'loads of options' er jo som altid, en slikbutik hvis penge ikke er en begrænsning...jeg ender med Model S igen, selvom jeg faktisk bedre kan li' det udvendige design på Porschen, eller på e-tron GT for den sags skyld.

P85DK
P85DK Feb 3

Designet på Taycan og e-tron spiller 100%

jramskov
jramskov Feb 3

Hvad med leveringstid? Model S/X kan de vist tidligst levere til september her i Europa. 

Ice2EV
Ice2EV Feb 3

Love den der hook til at hænge indkøb på i bagagerummet. Den burde kunne købes på Wish eller en eller anden kinøjser webshop til en model 3.

På den anden side så har jeg altid kælderen åben, og sætter indkøbsposer deri.

P85DK
P85DK Feb 3

Hvis du spec'er den fuldt ud på porsche.dk, så koster deres 750k billig model over 2 millioner. Deres priser på parkeringhjælp, laneassist, fartpilot etc. får Tesla's FSD til at ligne et regulært tilbud, også selvom de fleste features som FSD sælges på har meget lange udsigter på danske veje.

selsoe
selsoe Feb 3

Der er lige kommet danske priser på Ford Mustang Mach-e. Det ser faktisk rigtig attraktivt ud:

http://brochurer.ford.dk/Prisliste/Personbiler/mustang-mach-e/

Priseksempler:

399.900 for 75kWh/440km RWD

439.900 for 99kWh/610km RWD

PeterE
PeterE Feb 3
Citat fra P85DK

Hvis du spec'er den fuldt ud på porsche.dk, så koster deres 750k billig model over 2 millioner. Deres priser på parkeringhjælp, laneassist, fartpilot etc. får Tesla's FSD til at ligne et regulært tilbud, også selvom de fleste features som FSD sælges på har meget lange udsigter på danske veje.

Nemlig, og det er det samme med e-tron GT - og selvom jeg elsker designet på dem begge, så er de altså ikke det 'værd'. Og ja, i sammenligning så ligner Model S i alle varianter jo røverkøb. Og at de kan leveres til september - det er lige om lidt :) 

Kiefer
Kiefer Feb 3

Men de pakker der følger med den dyreste som standard vil næsten gøre dem lige dyre/billige alt efter temperament.

Ice2EV
Ice2EV Feb 3
Quote from selsoe

Der er lige kommet danske priser på Ford Mustang Mach-e. Det ser faktisk rigtig attraktivt ud:

http://brochurer.ford.dk/Prisliste/Personbiler/mustang-mach-e/

Priseksempler:

399.900 for 75kWh/440km RWD

439.900 for 99kWh/610km RWD

Billig for 99 kW,,,,,,,Øh hov, det ser ud til du kun får lov at lege med de 88 kW. Det var alligevel en del reserveret top og bund.

Kunne jeg få 88 kW i en Y, så spillede det jo max. 

TSLA
TSLA Feb 3

Men den har krog til 750Kg:)

selsoe
selsoe Feb 3
@Ice2EV Jeg hæftede mig ved WLTP-rækkevidden på 610 km. Så går jeg ikke så meget op i batteristørrelsen.
T3S7A
T3S7A Feb 3
Citat fra selsoe @Ice2EV Jeg hæftede mig ved WLTP-rækkevidden på 610 km. Så går jeg ikke så meget op i batteristørrelsen.

Stor fejl... 

selsoe
selsoe Feb 3
Hvorfor?
Sider: « 1 2