Er dette et eksempel på økonomisk frihed eller unddragelse af ansvar?
https://ekstrabladet.dk/krimi/kaempe-formue-spaerret-inde-skjuler-vigtig-kode/8467866
Er dette et eksempel på økonomisk frihed eller unddragelse af ansvar?
https://ekstrabladet.dk/krimi/kaempe-formue-spaerret-inde-skjuler-vigtig-kode/8467866
Fornemmer jeg at der er et borgerforslag på vej om en årlig Bitcoin CO2 afgift på 15% af værdien af ens beholdning afregnet på månedsbasis?
Eller større indsigt i hvad Bitcoin reelt er?
Nå, nok med stikpiller for i aften. Du er glad for dine bitcoins og har været så klog i din investering at du nu har råd til at købe en Roadster når den kommer - glæder mig til en tur :-)
Det er altid en god snak når talen falder på investeringer hvor personlige værdier kan blive udfordret af et potentielt stort afkast. En anden, omend nok ikke i bitcoin størrelsen, er Palantir. Den bliver en highjumper men med Peter Thiel og crime prediction som driver ...
Tja, Jeg synes ikke det er en god snak når det handler om spekulation som unddrager sig enhver regulering og bruger så mange ressourcer der kan være anvendt bedre.
Og ift. Tesla synes jeg det er absurd når man på den ene side plejer et grønt image med elbil og grøn energi og på den anden side investerer i et produkt der i den grad forbruger meningsløs meget energi når man tænker helheds orienteret.
Bestemt ikke uenig, pointen var mere at der findes investeringer med afkast som udfordrer personlige værdier og der er det interessant at høre hvad bevæggrundene for investeringen er.
Det er jo ikke overraskende at Tesla har investeret i Bitcoin, da Elon ved at han kan påvirke/beskytte kursen via sine tweets.
Det 'bedste' der kan ske nu er at Bitcoin tager et crash som i 2017 og så skal Tesla/Elon ud og forklare hvordan $1.5 milliard er blevet til $750 mill. Det vil være med til at afholde andre store virksomheder fra at gøre det samme.
Jamen så må propperne da springe hjemme hos nogen idag, når både BTC og TSLA falder :) Vi skal have skovlen under spekulanterne...
(ironi kan forekomme)
Og ifølge denne artikel kan investeringen også betyde fald i Tesla's aktier og så skal der jo nok forklares lidt mere....
Jeg ville da ønske at jeg habvde købt en røvfuld bitcoins for flere år siden, ligesom Tesla aktier og og og...
Men jeg mangler ikke noget..
Men bortset fra det så håber jeg at lige bitcoin går på røven, da det er et super værktøj for kriminelle.
Blockchain ja tak.. men under ordentlige forhold.
Der er fokus på det...
https:///...er-politianmeldelser
Som betalingsmiddel ved direkte overførsel skal man ikke beskattes. Kun ved spekulation og næringScenarie 1: Man køber BTC, værdien stiger og man sælger dem med gevinst. Man bliver beskattet af gevinsten. Man går så ud og køber en Roadster for de penge, der er tilbage efter skat.
Scenarie 2: Man køber BTC og værdien stiger. Man køber en Roadster med Space-X pakke og betaler direkte i BTC. Man slipper for at betale skat af gevinsten og kan købe en dyrere bil. Man kan evt. videresælge bilen bagefter, modtage betaling i DKK og så putte gevinsten i lommen. Gevinst ved salg af brugtvogn er vel ikke skattepligtigt.
Udskift evt. Roadster med fast ejendom eller andre omsættelige aktiver i ovennævnte eksempler.
Er der noget, jeg har misforstået, eller er det en form for skattefidus/smuthul i lovgivningen? Ikke fordi jeg har rektalsmerter eller noget. Er bare nysgerrig efter at forstå det.
nej jeg tror ikke du har misforstået noget - JP/finans skriver da også idag at alle bitcoin gevinster er skattepligtige - tror ikke gustavfars håb om skattefrihed holder..
Men hvad så, hvis man realiserer sin USD gevinst ved at betale for en bil i dollars? Eller hvis man betaler i EUR? Er det så også skattepligtigt?
For at sætte det på lidt på spidsen, så har jeg på et tidspunkt investeret et større beløb i DKK, som jeg brugte til at købe bil for. Jeg mindes ikke, jeg betalte skat af kursgevinsten. Har jeg så snydt i skat?
Jeg er lidt forvirret...
Der er vist meget begrænset gevinst ved at købe EUR. AT den svinger fra 7,44-7,46, gør at man skal investere uhyre mange kr, før der kommer nogen sønderlig gevinst derved.
Samtidig skal man lige være sikker på der ikke kommer kurtage og andre gebyrer ved handelen, ellers skal man smide et monstrøst beløb for at indhente det også.