Loading...
dk

Hyundai IONIQ 5 | Tesla Forum

P85DK
P85DK Feb 24

Den ligner da en kommende salgssucces hvis de kan ramme det rigtige prisleje. Designet er modernet uden at være for vildt.

https://www.hyundai.dk/modeller/ioniq-5/design

 

cth
cth Feb 24

Ja det lover godt... men 481 km WLTP.. hmm.. 

Svært at nøjes med når man har 652 nu.

Men som "kone" bil :-)

 

kan jo være der kommer større batteri.

MOS
MOS Feb 24
Lynhurtig opladning

Fra 10% til 80% på 18 minutter.

Gælder ved 800 volt ladestander

Det sparker altså rektal kavitet! Det bliver interessant at se, om det også holder i praksis.

Jeg ved godt, at det i dag stadig er ret tyndt med 800 V lynladere. Men når ladenetværket bliver mere udbygget, så tænker jeg godt, at man kan leve med "kun" 481 km WLTP rækkevidde, hvis man til gengæld kan lade så hurtigt.

Ice2EV
Ice2EV Feb 24

For og bagfra ligner det en Skoda Fabia dog lidt kantet.

 

Men spændende med noget konkurrence.

PeterE
PeterE Feb 24

Det ligner i den grad 'bang for the buck' - specielt hvis ladetiden 10-80% kommer i nærheden af de 18 minutter. Det er vist - cirka (!) - et døgn hurtige end min Model S...

P85DK
P85DK Feb 24
Citat fra Ice2EV

For og bagfra ligner det en Skoda Fabia dog lidt kantet.

Ja, jeg tror de rammer målgruppen lige i røven, tilpas kedelig til ikke at være farlig ;-)

Og 1.600 kg på krogen.

313HK og 5,2s 0-100

44" heads-up display

Det er fine specs

5 års garanti uden kilometerbegræsning

8 års batterigaranti (160.000km)

De mener business

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Feb 24
jramskov
jramskov Feb 24

Synes umiddelbart godt om designet og den er større end først jeg troede - den er cirka lige så lang som en TM3 og en smule bredere. Dertil fornuftige specs og hvis prisen også er skarp skal den nok blive populær. Jeg er dog spændt på hvor mange de forventer at producere årligt? 
Håber Hyundai er mere ambitiøse end Kia der for nyligt meldte ud at de forventer 22% vil være rene elbiler i 2030. Det er skuffende lavt synes jeg.

PeterE
PeterE Feb 24

44 tommer heads-up display?!?! Er forruden så stor? :)

MOS
MOS Feb 24

Ja, hvis de bruger det meste af forrudens bredde, så er det vel deromkring.

Jeg undrer mig bare over, at man stadig måler noget så futuristisk som et HUD i tommeltotter, når vi nu allerede officielt overgik til SI-systemet tilbage engang i det forrige årtusinde.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Feb 24
P85DK
P85DK Feb 24

ja :-) ser ok ud med AR HUD, navigation etc.

Og så har den V2L - Vehicle to load, men ikke V2G? Man kan i hvertfald kører en del 220V fra den.

@jramskov - den kan bestemt gøres fræk

Pris i England for topmodellen med 72,6 kWh batteri, 2 motorer og firhjulstræk og de 313 hk bliver lige under 45.000 pund, hvilket er omkring de 390.000 DKK. Så den billige med baghjultræk og det lille 58 kWh batteri er nok nærmere de 320.000

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Feb 24
jramskov
jramskov Feb 24

@P85DK: Gøres fræk? 

Og ja, tror prisen bliver fornuftig - Hyundai plejer at have fornuftige priser.

P85DK
P85DK Feb 24

Ligesom du selv tager en nystrøget skjorte på når du tager konen med ud i byen, så har en bil nogen gange også brug for en nystrøget skjorte i form af lidt liret ruller, lidt rudefilm, flammer på frunken og ned langs siderne, 1m3 subwoofer - du ved, de små ting, så den lige står det skarpere. Det er jo snart forår og så kommer de bare ben frem på fortorvet ...

MOS
MOS Feb 24
Citat fra P85DK

(...) 1m3 subwoofer - du ved, de små ting, så den lige står det skarpere.

:-O Hvor stor er en stor subwoofer så!? 

P85DK
P85DK Feb 25

Den har 3000 mm wheelbase, hvilket er større end Model S med 2960 mm

@MOS, det betyder der er plads til en mellemstor subwoofer på 1,5m3

Og det er meget cool med V2V, så man lige kan hjælpe en nødstedt EV friend

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Feb 25
jramskov
jramskov Feb 25

Nogen har spottet den, synes stadig den ser godt ud: https://reddit.com/r/electricvehicles/comments/lrvkkx/ioniq_5_spottedsk/

 

 

Ice2EV
Ice2EV Feb 25

Ok, den gror lidt på en, når man kigger lidt på den, og når man så opdager at EV databasen forventer den bliver 9000 pund billigere end model Y, så voksede den lige en del.

jramskov
jramskov Feb 26

Det er alligevel en slat hvis de får ret i det, men jeg er nu ret spændt på hvad priserne bliver på TMY fra Giga Berlin. Der er/vil være en fornuftig antal konkurrenter til TMY og tror mange vil vælge ID.4/Enyaq/Ionic 5 og hvad der ellers kommer, hvis prisforskellen bliver i nærheden af det EV databasen forventer.

Det bliver også spændende med ladehastigheden. En Audi E-tron er ret tørstig, men til gengæld er det ret fedt at ladehastigheden op til 80% så vidt jeg ved nærmest konsekvent er 150kW. Det er klart et plus ved den at den er konstant. Forhåbentlig kan batteriet holde til det, men den har også en stor buffer.

nko
nko Feb 26
Hvis du havnet i <=50 kW-land, så lader du virkelig langsom (km/min) med en bil med højt forbrug (Wh/km).
ThomasDk
ThomasDk Feb 27

Vores Hyundai Ioniq er en rigtig behagelig bil, så kunne da overveje en Ioniq 5 - vi savner trækkrog. Ellers bliver det sikkert en Model 3 eller Y.. (Måske fra Berlin fabrikken, bliver det med de nye batterityper?)

 

Udmærket Ioniq 5 video her: https://www.youtube.com/watch?v=5rnvzLmT4-w

Forummets indlæg er redigeret af ThomasDk Feb 27
Sider: 1 2 3 4 »