Den ligner da en kommende salgssucces hvis de kan ramme det rigtige prisleje. Designet er modernet uden at være for vildt.
https://www.hyundai.dk/modeller/ioniq-5/design
Den ligner da en kommende salgssucces hvis de kan ramme det rigtige prisleje. Designet er modernet uden at være for vildt.
https://www.hyundai.dk/modeller/ioniq-5/design
Ja det lover godt... men 481 km WLTP.. hmm..
Svært at nøjes med når man har 652 nu.
Men som "kone" bil :-)
kan jo være der kommer større batteri.
Fra 10% til 80% på 18 minutter.
Gælder ved 800 volt ladestander
Det sparker altså rektal kavitet! Det bliver interessant at se, om det også holder i praksis.
Jeg ved godt, at det i dag stadig er ret tyndt med 800 V lynladere. Men når ladenetværket bliver mere udbygget, så tænker jeg godt, at man kan leve med "kun" 481 km WLTP rækkevidde, hvis man til gengæld kan lade så hurtigt.
For og bagfra ligner det en Skoda Fabia dog lidt kantet.
Men spændende med noget konkurrence.
Det ligner i den grad 'bang for the buck' - specielt hvis ladetiden 10-80% kommer i nærheden af de 18 minutter. Det er vist - cirka (!) - et døgn hurtige end min Model S...
For og bagfra ligner det en Skoda Fabia dog lidt kantet.
Ja, jeg tror de rammer målgruppen lige i røven, tilpas kedelig til ikke at være farlig ;-)
Og 1.600 kg på krogen.
313HK og 5,2s 0-100
44" heads-up display
Det er fine specs
5 års garanti uden kilometerbegræsning
8 års batterigaranti (160.000km)
De mener business
Synes umiddelbart godt om designet og den er større end først jeg troede - den er cirka lige så lang som en TM3 og en smule bredere. Dertil fornuftige specs og hvis prisen også er skarp skal den nok blive populær. Jeg er dog spændt på hvor mange de forventer at producere årligt?
Håber Hyundai er mere ambitiøse end Kia der for nyligt meldte ud at de forventer 22% vil være rene elbiler i 2030. Det er skuffende lavt synes jeg.
Ja, hvis de bruger det meste af forrudens bredde, så er det vel deromkring.
Jeg undrer mig bare over, at man stadig måler noget så futuristisk som et HUD i tommeltotter, når vi nu allerede officielt overgik til SI-systemet tilbage engang i det forrige årtusinde.
ja :-) ser ok ud med AR HUD, navigation etc.
Og så har den V2L - Vehicle to load, men ikke V2G? Man kan i hvertfald kører en del 220V fra den.
@jramskov - den kan bestemt gøres fræk
Pris i England for topmodellen med 72,6 kWh batteri, 2 motorer og firhjulstræk og de 313 hk bliver lige under 45.000 pund, hvilket er omkring de 390.000 DKK. Så den billige med baghjultræk og det lille 58 kWh batteri er nok nærmere de 320.000
@P85DK: Gøres fræk?
Og ja, tror prisen bliver fornuftig - Hyundai plejer at have fornuftige priser.
Ligesom du selv tager en nystrøget skjorte på når du tager konen med ud i byen, så har en bil nogen gange også brug for en nystrøget skjorte i form af lidt liret ruller, lidt rudefilm, flammer på frunken og ned langs siderne, 1m3 subwoofer - du ved, de små ting, så den lige står det skarpere. Det er jo snart forår og så kommer de bare ben frem på fortorvet ...
(...) 1m3 subwoofer - du ved, de små ting, så den lige står det skarpere.
:-O Hvor stor er en stor subwoofer så!?
Nogen har spottet den, synes stadig den ser godt ud: https://reddit.com/r/electricvehicles/comments/lrvkkx/ioniq_5_spottedsk/
Ok, den gror lidt på en, når man kigger lidt på den, og når man så opdager at EV databasen forventer den bliver 9000 pund billigere end model Y, så voksede den lige en del.
Det er alligevel en slat hvis de får ret i det, men jeg er nu ret spændt på hvad priserne bliver på TMY fra Giga Berlin. Der er/vil være en fornuftig antal konkurrenter til TMY og tror mange vil vælge ID.4/Enyaq/Ionic 5 og hvad der ellers kommer, hvis prisforskellen bliver i nærheden af det EV databasen forventer.
Det bliver også spændende med ladehastigheden. En Audi E-tron er ret tørstig, men til gengæld er det ret fedt at ladehastigheden op til 80% så vidt jeg ved nærmest konsekvent er 150kW. Det er klart et plus ved den at den er konstant. Forhåbentlig kan batteriet holde til det, men den har også en stor buffer.
Vores Hyundai Ioniq er en rigtig behagelig bil, så kunne da overveje en Ioniq 5 - vi savner trækkrog. Ellers bliver det sikkert en Model 3 eller Y.. (Måske fra Berlin fabrikken, bliver det med de nye batterityper?)
Udmærket Ioniq 5 video her: https://www.youtube.com/watch?v=5rnvzLmT4-w