Loading...
dk

Mørk toned ruder? | Tesla Forum

PerPower
PerPower Nov 21 '13
Hejsa. Er der nogen der ved om bagrude + bagerste sideruder allerede er mørk toned en anelse fra fabrikken?

Hvis de ikke er - er der nogen der har fået det gjort eller ved hvem man kan få det lavet hos?

Vh Per
Boski
Boski Nov 21 '13

Trimline i Odense har været 3M forhandler og montør i mere end 25 år. Jeg vil råde til ikke at montere al for mørk en film, det vil gå ud over det eksklusive look. Den kan hurtig komme til at ligne en Brian-bil, hvis vinduerne bliver for mørk. Vi montere også en helt klar og usynlig stenslagsfolie på udsatte steder på bilen. I er velkommen til at kontakte mig på 20455444. 

Jeg venter stadig på min brune P85 har VIN 19217, så skulle gerne leveres først i januar.

Admin44 Administrator
Admin44 Nov 22 '13

@Boski. Kan du poste lidt mere omkring jeres produkt. Hvordan det virker, priser, hvor skal man sætte det henne. osv.?

tak

Niels
Niels Nov 25 '13

Hvad er formålet med at sætte et stykke plastik film på sin rude ? - der er jo inge som så kan se jer inde i jeres seje Tesla. - ruder er til for at kunne se ud og ind.

Michael
Michael Dec 16 '13

Er der nogen som er faldet over fotos med Model S med tonede ruder?

PerPower
PerPower Dec 25 '13

Ja, jeg faldt over dette billede.

@Niels - udover at man kan synes at det klæder bilen, så er der disse fordele:

• Overophedet bil (hund/børn i bilen)
  • Blændende lygter fra bagvedkørende
  • Sol i øjnene på børnene på bagsædet
  • Refleksioner i dvd-skærmen på bagsædet
  • Varme eller lysfølsom godstransport
  • Værdier i bagagerummet som ikke er skærmet af for
  • Undgå slidte og falmede sæder
  • Glasskår i hele bilen efter en rudeknusning (indbrud, uheld, hærværk m.m.
Forummets indlæg er redigeret af PerPower Dec 25 '13
Jgilberg
Jgilberg Dec 29 '13

Jeg fik tonet ruderne i går! Valgte 20% på alt bag stolpen. Ser godt ud!

PerPower
PerPower Jan 19 '14

Er der andre der har fået tonet ruderne og vil dele deres erfaring? Overvejer selv 35% på bag-sideruderne og bagruden for at det ikke skal blive alt for mørkt.

Boski
Boski Jan 19 '14

Har skrevet et par gange før om solfilm. Jeg,Trimline i Odense har været 3M forhandler og montør i 25 år, og har en del erfaring med solfilmskunder. Hvis jeg skulle montere film på min egen Tesla, skulle det være den lyseste, 50%. Den ser eksklusiv ud, er til at se gennem også når det er mørkt. Den skulle selvfølgelig også monteres i de forreste sideruder. Bagruden er svær nok at se gennem i forvejen, derfor ville det være dumt at gøre den meget mørkere. Man ønsker jo ikke en "Brianbil", vel?

PBP
PBP Jan 21 '14

Hej Boski,

er det noget du kan klare medens bilen er inde hos din kollega deatilingBilpleje og få lakken shinet op?

Boski
Boski Jan 21 '14

Det kan fint laves samtidig! Vi montere solfilm først og går bilen efter inden aflevering.

Du kan evt. ringe mig op, så vi kan snakke om hvad du kan forvente af 3M solfilm.

Mobil: 20455444

Jgilberg
Jgilberg Jan 21 '14

Jeg var meget i tvivl om om jeg skulle vælge 35% eller 20%. Billederne jeg har lagt ud får vinduerne til at se meget mørke ud, næsten over i "brian-klassen". MEN, de fremkommer meget lysere i virkeligheden. "Anbefalingerne" fra forum i Norge: Har du mørkt læder, vælg 35%, har du lyst læder, vælg 20%.

Det er flere der har valgt 35% med lyst læder, og de "fortryder" de ikke valgte 20%. Det går kanon godt at se ud af vinduerne, også om aftenen, med 20%. Det bliver ikke for mørkt.

Boski
Boski Jan 21 '14

35% lys-gennemgang betyder at der kun kommer 1/3 del af lyset gennem glasset, derudover er glasset toned i sig selv. 20%, altså mindre end 1/5 del af lyset, tænk over det!

PBP
PBP Jan 22 '14

Hej Boski,

ringer dig op når vi er tættere på en levering. Vil sandsynligvis vælge 50% på alle ruder

brianmassesson
brianmassesson Jan 22 '14
Forstår ikke alt det der Brian snak i har gang i herinde :-)
PerPower
PerPower Jan 23 '14

Fandt et par eksempler på forskellig toning af ruderne. Her 65% hele vejen rundt.

PerPower
PerPower Jan 23 '14

Her 45% hele vejen rundt.

PerPower
PerPower Jan 23 '14

Her 70% for-sideruder og 50% bag-sideruder.

120281
120281 Jan 23 '14

Ser godt ud med de 45% hvilket jo svarer godt med det Boski mener med 50%.

50/50 kunne også gøre man ikke blev stoppet. Har tidligere haft foran og bag i, men skulle bekymre sig hver gang politiet kom. 

Idag har jeg kun bag i, men det er ligeså meget for sønnen ikke skal få solen for meget i øjnene.

Vil foretrække alle ruder tones (pånær forruden) og så en mindre toning. Så den kan lige en evt. er leveret sådan fra fabrikken.

PBP
PBP Jan 24 '14

Er der nogen af jer der overvejer at lægge film på den øverste del af forruden, så det virker som en solskærm? Er det overhovedet lovligt?

Sider: 1 2 3 4 5 6 »