Loading...
dk

El-biler indreg. AUG-NOV / YTD 2014 | Tesla Forum

SQLCPH
SQLCPH Dec 8 '14

I mangel på bedre viden om at indsætte et excelark ;-) Håber det kan læses.

Kilde: bilimp.dk

Forummets indlæg er redigeret af SQLCPH Dec 8 '14
Werge
Werge Dec 8 '14

Der er også indregistret et par NISSAN e-NV200, RENAULT Twizy, RENAULT FLUENCE og en PEUGEOT ION.

Samlet Tesla "beholdning" er nu 486.

Her en kommentar fra pressemeddelsen på www.bilimp.dk:

Fortsat vækst i elbilmarkedet
Væksten i salget af nye elbiler fortsatte også i november. Der er stadigt tale om meget små tal i forhold til det samlede bilsalg, med 190 nye elbiler på gaden for første gang i november mod 92 i samme måned sidste år steg salget med hele 106 procent, og 2014 er allerede nu det bedste elbilsår nogensinde.

Forummets indlæg er redigeret af Werge Dec 8 '14
Kristian70k
Kristian70k Dec 8 '14

Tesla skal udlevere 200 biler i december :)

Werge
Werge Dec 8 '14

Da jeg talte med Emil i sidste uge sage han at de 200 var fra medio november og frem til nytår. Men med "kun" 36 i november, så kommer vi stadig godt der op ad.
Lige meget hvad, så er det fedt der er kommet så meget gang i elbils salget.

MartinPedersen
MartinPedersen Dec 8 '14

Det med de Nissan biler, er det ikke fordi Avis har købt 400 de lejer ud?

Og det samme med nogle af de andre fabrikater?

MS
MS Dec 8 '14

Hvor blev den lille BMW i3 af - eller er alle solgte hybrid?

MartinPedersen
MartinPedersen Dec 8 '14

Der er i følge DMR dags dato indregistreret 119 BMW I3 (plus 12 på vej til indregistrering).

Samt i alt 11 BMW I3 REX.

sjensen
sjensen Dec 8 '14

Det bliver ca 1.300 nye el-biler i 2014 og en masse familie, venner, kolleger der bliver introduceret til el-biler. Positivt.

Måske 2.500 eller 3.000 nye el-biler i 2015 ? Hvis Tesla kan nå 500 i 2014 er 1.000 i 2015 vel ikke umuligt. Noget tyder på at P85D har fået folk til lommerne for alvor.

Hookmaker
Hookmaker Dec 8 '14

Naah, så mange P85D tror jeg ikke I skal regne med - jeg håber min bliver den eneste....;-) 

MartinPedersen
MartinPedersen Dec 8 '14

Hurtigere end Ferrari, til en fjerdedel af prisen, 5+2, mega økonomisk, meget grønnere.

Jeg tvivler på at du bliver den eneste i DK, men jeg forstå det godt =)

muller
muller Dec 8 '14

@Hookmaker: skal du allerede opgradere ;-?

TSLA
TSLA Dec 8 '14

@MartinPedersen: De 400 fra Avis er oven i købet anskaffet med statsstøtte via Energistyrelsens partnerskabssttøtte. Derudover kommer at mange af Nissan Leaf salget er genereret af Kommunerne. Så der er ingen tvivl om at Tesla er den bedst sælgende elbil til private. Og hvorfor? De har løst problemstillingen omkring range anxiety, samtidig med en klar strategi for først at appellere til det øvre segment og derfra arbejde sig nedad.

Kiefer
Kiefer Dec 8 '14

At der er solgt 345 åtd og vi forventer måske helt op til 500 solgte i år, det betyder at de andre bilmærker har mistet en omsætning på mellem 400 og 500 millioner kroner. Alt andet lige er der nogen der må kune mærke dette på deres budgetter, kunne snildt forestille mig at et firma som Porsche ikke synes Tesla er sjove...

/Martin

Bluecoffee
Bluecoffee Dec 8 '14

Narrh, Kiefer, helt så galt tror jeg nu ikke det er. Jeg selv ville aldrig have købt en bil i dette prislag, hvis den ikke havde været elektrisk, og jeg tror, det gælder for en del andre købere. Af samme grund holder FDM´s beregninger af, hvor meget staten har tabt i registreringsafgift heller ikke.

Werge
Werge Dec 9 '14
Det samme gælder her. Vi køre i en tre år gammel Skoda vi købte for 400.000
Havde det ikke været for Tesla, havde vi for det første ikke brugt 630.000 på ny bil, og for det andet havde vi ikke skiftet før om 3-5 år, og der havde vi helt sikkert holdt os under 500.000, nok nærmere de 400-450.000.
SQLCPH
SQLCPH Dec 9 '14
+ 1 Werge. Du har dog kunne vente længere end jeg med at trykke bestil på S60. Tålmodighed er en dyd men jeg kunne ikke vente ;-) Min BMW er kun 1,5 år men ellers ca samme s60 konfig til 630.000 tænker jeg :-)