Loading...
dk

SuC I storcentre, først i Kolding Storcenter? | Tesla Forum

bskaarup
bskaarup Nov 18 '21

Man kan vel ikke selv bestemme ladehastigheden når man lader DC?

Arpe
Arpe Nov 18 '21

Korrekt i hvert fald lige nu.

Mit bud er at 8 ladere bliver med maks 30 minutter og resten bliver enten 2 timer eller ubegrænset. Så kan man selv vælge om man er på farten eller skal ind i biografen, shoppe m.m.

Forummets indlæg er redigeret af Arpe Nov 18 '21
Gyzz
Gyzz Nov 18 '21

Jeg bruger indimellem Clevers 50Kw ladere i Bilka osv, de passer faktisk meget godt med min tålmodighed .... men generelt vil jeg sige jo flere ladere jo bedre ;-) 

I byen er jeg dog i den helt anden grøft hvor for mit vedkommende vil det give mere mening med flere stik med lavere effekt, da problemet ikke "kun" er ladere, men også P-Pladser, så har du først fået en plads er det ikke nemt at flytte bilen ;-(

Nikola
Nikola Nov 18 '21

56 ladere ved Kolding storcenter. Det må vel næsten være Urban SuC?

Kolding Storcenter satser på Tesla-ejerne: 56 ladestandere er klar til foråret | ugeavisen.dk

Jens_N_B
Jens_N_B Nov 18 '21

Ja, eller måske 16 x SUC og 40 x Type 2 ?

Seppe
Seppe Nov 19 '21

Med 56 ladere lyder det også som en klar kandidat til åben for alle EV. Selvom de godt nok har rettet meget af materialet til at skrive om Tesla specifikt.

PeterE
PeterE Nov 19 '21

56 lyder næsten som en fejl, men ok Kolding er åbenbart blevet verdens navle - gad vide om det ikke er 56 samlet set hvoraf en del er SuC og resten er til andre biler ligesom Jens skriver. Der er trods alt flere ikke-Tesla på vejene end Teslaer.

Nikola
Nikola Nov 19 '21

Ud fra artiklen bliver det kun Tesla:

"...... Der findes dog i forvejen tre andre ladestandere, som man kan benytte, hvis man kører i andre elbiler end Tesla.    - Så der er også mulighed for at lade sin Toyota, Ford, BMW eller hvad man nu kører i, understreger Carsten Lindblad...." 

Ice2EV
Ice2EV Nov 19 '21

Vil umiddelbart tro Det bliver første SuC-DK der supporterer RFID charging. Således alle andre mærker kan lade på den også.

PeterE
PeterE Nov 19 '21
Citat fra Nikola

Ud fra artiklen bliver det kun Tesla:

"...... Der findes dog i forvejen tre andre ladestandere, som man kan benytte, hvis man kører i andre elbiler end Tesla.    - Så der er også mulighed for at lade sin Toyota, Ford, BMW eller hvad man nu kører i, understreger Carsten Lindblad...." 

Enig, har også læst det - synes blot at min erfaring med artikler om elbiler og om deres opladning tit er behæftet med fejl
HJJ
HJJ Nov 19 '21
Tænker det bliver destinationsladere, hvor alle (de fleste)kan lade,
KimT
KimT Nov 19 '21

Fedt de er opmærksomme på problemet :

»Tesla har eksempelvis mulighed for at styre, hvor lang tid man må holde på pladsen, ved at opkræve en spærreafgift for den tid, hvor bilen er parkeret på en ladeplads, efter den er færdig med at oplade. Det er et af de store problemer med ladestandere, at folk kører deres bil derhen og så risikerer at holde der i seks timer, selvom de måske er færdige med at lade på en halv time. Det ødelægger jo hele flowet«

Og de 56 blev så til 16 :

Opdatering: I en tidligere version af artiklen henviste vi til mediet Ugeavisen Kolding, hvor det fremgik, at der blev tale om 56 ladestandere ved Kolding Storcenter. Tesla har dog siden oplyst, at der i første omgang kun vil blive tale om 16 ladestandere.

Kiefer
Kiefer Nov 20 '21

Er den spærreafgift egentlig lovlig i Danmark, den er vel at sidesstille med en parkeringsafgift, og så skal den vel være tydeligt skiltet inden man kører ind på parkeringsområdet?

Ikke at jeg ikke synes den er ok, i starten da jeg brugte Middelfart lige efter den var bygget, oplevede jeg personer der kørte ind, stillede bilen til opladning, for derefter at blive hentet og kørt væk mens bilen stod og ladede. Og det var dengang man stadig kunne lade en Model S med en anstændighed hastighed...

cth
cth Nov 20 '21

her den fra ugeavisen hvor de har rettet

https://ugeavisen.dk/kolding/artikel/kolding-storcenter-satser-p%C3%A5-tesla-ejerne-56-ladestandere-er-klar-til-for%C3%A5ret

Er i Ålborg. Regner det altid heroppe? :-)

Forummets indlæg er redigeret af cth Nov 20 '21
Ice2EV
Ice2EV Nov 21 '21

Det sker jævnligt bare med en 50 kW Clever lader i Aalborg Storcenter.

Det er lidt pinligt, når der holder en nordmand og magler lidt strøm til hans elbil, og der er 3 stik. En CHAdeMo, en 43 kW AC og en CCS. 

Så holder der en hybrid VW i CCS stikket som kun kan kapere 3,7 kW!. 45 minutter senere bliver hybriden samlet op af et par gutter i en ICE. 

Og nordmanden har brugt 45 minutter på at suge 7 kWh, hvor han kunne have fået 35-40 kWh (nok til at nå hjem til fjeldene)

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Nov 21 '21
Johannelund
Johannelund Nov 21 '21
Måske er Tesla igen ved at blive overhalet indenom
Dem og deres lukkede SUC

Kia har netop lanceret at de tilslutter sig et stort ladenetværk i hele Europa.

https://press.kiamotors.dk/...te-i-danmark-3126114
Ice2EV
Ice2EV Nov 21 '21

Det kan kun være Ionity. Det dækker bare ikke så godt endnu.

Eks havde naboens broder fået en Taycan, og forstået at han kun kunne lade på Ionity, så da han holdt i Vestbjerg ved forældrene, så lånte han deres bil til at køre i, fordi han kunne jo ikke nå til Ionity Haverslev hvis han brændte al strøm af på familien besøg!   DOH.

jramskov
jramskov Nov 21 '21
Igen? Der er da såvidt jeg ved ikke noget lynladenetværk der er større end Teslas?

De nye koreanere har i øvrigt problemer med ladehastigheden i kulden. Forhåbenligt får de det fikset på et tidspunkt.
Forummets indlæg er redigeret af jramskov Nov 21 '21
Johannelund
Johannelund Nov 21 '21
Tjaa @jramskov , hvis man gider at læse linkede fra Kia
Ja så drejer det sig om over 200.000 ladepunkter i Europa, heriblandt ionity og det er vel ionity som installeres på tankstationerne langs motorvejene. Hvis koreanerne Porsche MB Audi laver 800v opladning, er det vel den vej vinden blæser. Husk på at de gamle bilfabrikker udvikler batteriplatformer som de bruger i x antal bilmærker, bare alene Vw koncernen har 2-4 platformen som de bruger i deres forskellige mærker, dvs mere end 20 forskellige biler,
Sider: « 1 2 3 4 »