Loading...
dk

Middelfart SuC ved at blive opgraderet/udvidet? | Tesla Forum

jramskov
jramskov Dec 16 '21

Har set flere indlæg på Facebook der siger at Middelfart SuC står til "reduceret service" lige for tiden og at årsagen er at den er ved at blive opgraderet eller udvidet. Nogen der ved mere?

Det ville da godt nok være fint hvis den blev udvidet!

Cubic
Cubic Dec 16 '21

Jeg ved ikke lige noget om opgraderingen, men jeg kan køre over forbi i morgen ?

jramskov
jramskov Dec 17 '21

Det er på ingen måde kritisk for mig, vi kommer sjældent der forbi.

cth
cth Dec 17 '21
Trænger den også til...
Seppe
Seppe Dec 17 '21

Det er vist en opgradering, men lige til hvad er vist lidt uklart. Om det er V3 eller "bare" noget internt hardware der skal skiftes. Middelfart SuC er jo en ældre sag, så det kan jo sagtens være nogen forældede komponenter.

jramskov
jramskov Dec 17 '21

Drømmescenariet må være 12-16 ekstra V3 standere :D
 

PL
PL Dec 17 '21

Cubic, en opdatering inden juledagene vil være påskønnet!

Seppe
Seppe Dec 17 '21

Arbejdet foregik ved eksisterende standere og der var ingen ændring at se (visuelt) i går aftes. Noget jeg finder langt mere interessant var en besked som var blevet nævnt af en af teknikkerne. Nemlig at de skulle igang med noget ved Aarup. Og netop ved Aarup er der netop åbnet en helt ny McD in the middle of nowhere... Vi taler ekstremt løse rygter her dog :D 

 

PL
PL Dec 17 '21

Det ville være godt i Aarup. Var der ikke placeret en fremtidig supercharger omkring Aarup på Teslas kort på et tidspunkt? Som så er rykket til Odense nu.

Seppe
Seppe Dec 17 '21

Jo det mener jeg. Som langfarts charger vil den jo ligge meget godt der og tage trykket af middelfart. Jeg kan ikke forestille mig andet end der må åbne noget opladning af en ellers anden slags. Den McD kan ikke stå alene der.

Kiefer
Kiefer Dec 17 '21

Hvis ladetiderne ikke var så horrible som de, så man er nød til at køre ind og lade på alle de SUC'er man kommer forbi. Så vil jeg faktisk mene at turen Aarhus <-> København, der er Middelfart og Slagelse de to SUC'er der er bedst placeret i DK.

Slagelse på vej fra Aarhus inden KBH, man kan lade så langt op at man med et kort stop kan nå til KBH. Herinde er der jo så masser af ladepunkter så man kan lade bilen mens man holder møderne. derefter kan man nå til Middelfart og få lidt at spise inden turen går helt hjem til århus :)

 

Nikola
Nikola Dec 17 '21

Ser ud til at Allego stiller nogle ladere ved Aarup

https://fdm.dk/nyheder/bilist/2021-10-nyt-firma-vil-lade-elbiler-uden-dikkedarer

jonsiii
jonsiii Dec 18 '21

Allegoerne i Aarup er åbne:

https://www.plugshare.com/location/351813

Der er McD, og der er bliver også gravet til højre kan jeg se på billedet fra Plugshare. Mon det bliver til Tesla?

Og FDM har også nævnt dem, så Fredericia, Nyborg og Korsør kan blive aflastet i juletrafikken:

https://fdm.dk/nyheder/trafik/2021-12-advarsel-til-elbilister-undgaa-lynladere-juledagene

Forummets indlæg er redigeret af jonsiii Dec 18 '21
baldur
baldur Dec 19 '21
Jeg er i Sverige og var forbi Kristianstad. Her har de bygget 8 v3 ladere ved siden af 6 ældre v2. De mest populære så ud til at være v2 også blandt model 3 kørere. Jeg modstod fristelsen til at fortælle dem at der altså er noget de har misforstået. Hos mig trillede kilometerne ind med 1700 km/t :-)
MOS
MOS Dec 19 '21

@baldur

Der kan være flere grunde til at vælge v2. Måske havde de god tid og ville undgå spærreafgifter. Måske ville de skåne batteriet mod slid pga. meget høj ladeeffekt. Der går vel også en del energi til spilde pga. opvarmning af batteriet, som man ikke har så meget glæde af, men alligevel betaler for. Måske havde deres bil ikke CCS-stik, eller måske kunne deres bil ikke udnytte den højere ladeeffekt på v3, enten pga. bilens batteri, for høj SoC eller lav batteritemperatur. Måske ville de overlade v3'erne til andre, som havde større behov.

Når det er sagt, så er det altså heller ikke alle gennemsnitsbilister, der er lige så nørdede som os, og som gider spekulere i eller har den fornødne viden til at optimere alt i bund.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Dec 19 '21
cth
cth Dec 19 '21
Ja vi skal ikke glemme at det er usundt for batteri med de effekter. Hvis man alligevel skal holde længere pause, så er lav effekt en god ting. kan vi formode at jo højere effekt desto dårligere for baateri? D.v.s. at foretrække er denne rækkefølge ud fra hvad man ser mest af ladere? mormor ladning 11 kw 50 kw 300 kw o.s.v.
MOS
MOS Dec 19 '21

11 kW er i forvejen meget lidt ift. batteriets størrelse, så jeg tvivler på, at man vinder noget særligt ved at gå endnu længere ned (f.eks. mormorladning). Men ellers har du ret; 50 kW er lidt hårdere ved batteriet og jo højere effekt jo mere slid.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Dec 19 '21
KimT
KimT Dec 19 '21

mormor ladning...... =  i dag 1 time ved Rødekro SuC = 30kWh (43% -> 90% SoC), så tror ikke rigtig på at opgradering af div SuC vil hjælpe på den hastighed

jramskov
jramskov Dec 19 '21

Enig med @Kiefer - tror at Middelfart og Slagelse er de to SuC'ere jeg har besøgt oftest.

NoMoreICE
NoMoreICE Dec 19 '21
Citat fra MOS

@baldur

Der kan være flere grunde til at vælge v2. Måske havde de god tid og ville undgå spærreafgifter. Måske ville de skåne batteriet mod slid pga. meget høj ladeeffekt. Der går vel også en del energi til spilde pga. opvarmning af batteriet, som man ikke har så meget glæde af, men alligevel betaler for. Måske havde deres bil ikke CCS-stik, eller måske kunne deres bil ikke udnytte den højere ladeeffekt på v3, enten pga. bilens batteri, for høj SoC eller lav batteritemperatur. Måske ville de overlade v3'erne til andre, som havde større behov.

Når det er sagt, så er det altså heller ikke alle gennemsnitsbilister, der er lige så nørdede som os, og som gider spekulere i eller har den fornødne viden til at optimere alt i bund.


 
Hvorfor går der mere energi til spilde? Batteriets indre modstand stiger vel ikke fordi strømmen øges.
Sider: 1 2 »