Loading...
dk

El bagklap | Tesla Forum

Cubic
Cubic Jan 21

Andre der har en el-betjent bagklap der driller?, jeg har i den senere tid oplevet at min bagklap hun åbner halvt. Det sker en gang i mellem, og der er ikke noget system i hvornår fejlen opstår.

Det viser sig at Tesla har en fejl på rigtig rigtig mange af motorene til bagklappen, fordi der mangler en O-ring, og fugt kan trænge ind og drille.

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 21

En reset på scrollhjul hjalp for mig indtil videre…

Cubic
Cubic Jan 21

Det har jeg prøvet, uden held.

De kan ikke følge med til at producere dem, så jeg får den skiftet 11/2.

Jeg kan læse at Nordmændene også er ramt en del af det.

ThomasG
ThomasG Jan 23
Har haft samme problem på min M3 fra dec 2020 hele vinteren. Min mistanke er at det skyldes kulden. Periodisk problem men oftest når bilen koldstartes. Tesla har skiftet O-ring hvilket ikke har hjulpet. Og bilen har været genstartet ligeledes uden effekt. Må en tur til service igen. Video: https://photos.app.goo.gl/FMceMJHjPtDpKXx28
Nikola
Nikola Jan 23

Har det samme.

Det er en "feature"...  "You are holding it wrong".. Find selv på flere ;-)  

kleine100
kleine100 Jan 24
Jeg oplever sammen fejl. Kan heller ikke finde nogen logik i hvornår det sker. Selv om jeg holder i en opvarmet garage, så oplever jeg også at den åbner halvt selv om der er “varmt”. 

Jeg har observeret denne fejl siden start dec 2021. Førhen var der ingen problemer. 
Ice2EV
Ice2EV Jan 24

Som et kuriosum, så har vores 2019 uden elbagklap fået samme ide de sidste par måneder. Altså den åbner kun halvt hver 5-8 gang.  Måske den bare skal smøres lidt med noget grafit spray eller ligefrem fedt i hængsler.

Nikola
Nikola Jan 24

Nogen har også spekuleret i at det kom samtidig med softwareopdateringen til V. 11?
I mit tilfælde startede det meget tæt på opdateringstidspunktet

Cubic
Cubic Jan 24

Ja. Jeg nævnte det for tesla, og ingen respons.... for jeg har samme oplevelse.

Der er flere Tesla ejere i Norge der melder det samme.

kleine100
kleine100 May 6
Jeg havde min TM3P til service i går hvor de bl.a. skulle kigge på bagklappen. Jeg blev sendt hjem med en forklaring at det skyldes en software fejl, samt at der skulle skiftes en o-ring. Hvis det er er SW fejl, hvorfor helvede er den så ikke løst endnu??

Andre det har fået samme lamme forklaring fra Tesla?
cth
cth May 6

Flere lamme forklaringer modtaget...bare ikke lige på bagklap :-)

Gustavsfar
Gustavsfar May 7

Samme problem her

TRI
TRI May 8

Citat fra kleine100 Jeg havde min TM3P til service i går hvor de bl.a. skulle kigge på bagklappen. Jeg blev sendt hjem med en forklaring at det skyldes en software fejl, samt at der skulle skiftes en o-ring. Hvis det er er SW fejl, hvorfor helvede er den så ikke løst endnu??   Andre det har fået samme lamme forklaring fra Tesla?

Jeg fik samme forklaring i fredags i Odense. Dog ikke noget om o-ring - udelukkende software. Han nævnte ikke noget om, hvornår det ville blive fikset.

Fejlen i softwaren var iflg. sælger, at åbnefunktionens sensor registrerer hvor meget strøm det kræver, at hæve bagklappen. Hvis det kræver mere end grænsen stopper den, fordi den tror det er modstand på bagklappen. Denne grænse skulle være blevet sænket ved en fejl i en tidligere SW update. Hos mig er det periodisk.

Forummets indlæg er redigeret af TRI May 8
CaptainChaos
CaptainChaos May 9
Citat fra Ice2EV

Som et kuriosum, så har vores 2019 uden elbagklap fået samme ide de sidste par måneder. Altså den åbner kun halvt hver 5-8 gang.  Måske den bare skal smøres lidt med noget grafit spray eller ligefrem fedt i hængsler.

Jeg havde samme problem på min, Tesla service har lige skiftet:
"TRUNK GAS STRUT - NON POWERED TRUNK (1091560-00-B)" i begge sider og nu virker den som ny igen
P85DK
P85DK May 9

Ja, det er Stabilus / Lift-o-mat som laver alle de gasfjedre. De koster vel omkring 100 kr. stykket. Bare søg på lift-o-mat 1091560-00-B på dine favorit steder som autodoc, amazon, ebay, På en skala fra 1 (meget nemt) til 10 (meget svært) er det et klart minus 4 at skifte dem selv.

MOS
MOS May 9
Citat fra P85DK

På en skala fra 1 (meget nemt) til 10 (meget svært) er det et klart minus 4 at skifte dem selv.

Dvs. en del nemmere end at lade være? 

P85DK
P85DK May 9

Jep, for hvis du lader være, så risikerer du at få klippet fingrene på et tidspunkt når de intet kan holde ;-)

Ice2EV
Ice2EV May 9

ØH, man er så heldig der ikke er glas i klappen!

Havde engang en BMW compact, hvor den ene dæmper var træt og lækkede olie. Ville skifte dem begge.....Den ene ville dælme ikke af, da jeg så blev sur, så klappede bagklappen ned i den anden der var taget halvt af og kostede en ny bagrude til 2700!!! DOH

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV May 9
Gustavsfar
Gustavsfar May 21

Skal til tesla Odense på mandag og nævnte det med bagklappen. De påstår at det er et rent softwaremæssigt issue som får mig til at undres over at det endnu ikke er fixet i og med det åbenbart har været et issue i mindst et halvt år…

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar May 21
Cubic
Cubic Igår, 07:49

@Gustavsfar. Spændene at høre hvad de siger. 

Jeg oplever fejlen. på både en Mus og en Mic,