Loading...
dk

Refusion af elafgift | Tesla Forum

Tarrild
Tarrild Jan 28 '22


 

Citat fra Nikola

Går ud fra at refusion på en lader på CEE stik stadig er ok, så længe måleren er indbygget i laderen?

Min mobillader er med indbygget godkendt måler, så nej, der må ikke være CEE stik på 

Tarrild
Tarrild Jan 28 '22

Citat fra Johannelund @Tarrit
Kunne forestille mig at det er fordi at sommerhuse normalt er elopvarmet og derfor fritaget for elafgift for forbrug over 4000 kw. Derfor kan du jo ikke få refusion af elafgiften du ikke har betalt.

Vi bruger ikke over 400 Kwh i sommerhuset så det er ok at jeg får refusion der. Men når jeg ikke kan bruge en mobillader til refusion længere ville jeg så skulle have to abonnementer til refusion og så meget lader jeg alligevel ikke i sommerhuset.

Tarrild
Tarrild Jan 28 '22

Citat fra KimT

Spændende at se hvad E.On siger til det - for der er jo nogle af os der har en "mobillader" der reelt må flyttes til f.eks sommerhus - og derfor bare har et CEE stik

Ja, med den nye afgørelse burde det heller ikke kunne lade sig gøre. Jeg havde før en "mobillader" fra E.On, men mit forbrug var ikke højt nok til all-inclusive kunne betale sig. Lige efter jeg havde opsagt aftalen åbnede de for alm. refusion. Jeg har dog stadig boksen, de har ikke rigtig gjort noget for at få den tilbage... 

P85DK
P85DK Jan 28 '22

@Tarrild - de ønsker ikke boksen retur. Du skal bare skrive til kundeservice og bede dem overføre ejerskab til dig, så får du det på skrift. Jeg solgte min på DBA for lidt under hvad en ny Tesla Wall Charger koster. Den røg på et par timer.

Nikola
Nikola Jan 28 '22
Citat fra Tarrild

Min mobillader er med indbygget godkendt måler, så nej, der må ikke være CEE stik på 

Hvilken lader? Mærke/model?

Tarrild
Tarrild Jan 28 '22


 

Citat fra Nikola
Citat fra Tarrild

Min mobillader er med indbygget godkendt måler, så nej, der må ikke være CEE stik på 

Hvilken lader? Mærke/model?

Ratio Power Box:

 

Nikola
Nikola Feb 2 '22
Citat fra Tarrild


 

Citat fra Nikola
Citat fra Tarrild

Min mobillader er med indbygget godkendt måler, så nej, der må ikke være CEE stik på 

Hvilken lader? Mærke/model?

Ratio Power Box:

Tak for svaret. Har samme lader. Havde dog ikke fået nogen besked fra Zapp, fik bare en melding fra Monta om at mit abo. var annulleret. Zapp påstod så at de havde sendt en info mail ud for 14 dage siden....
Er generelt ikke så imponeret over Zapp kundeservice 

Sider: « 1 2