Loading...
dk

Tesla SuC i Odense | Tesla Forum

MOS
MOS Jan 27 '22

Jeg var et smut forbi den kommende Tesla SuC i Odense ved Rosengårdcentret i dag. De bygger på P-pladsen helt nede i hjørnet mellem Munkerisvej og Ørbækvej. Det er ca. 100 m fra indgang A (rød), hvor man finder Food Avenue med masser af restauranter.

Jeg spurgte en medarbejder på byggepladsen, hvornår de regner med at åbne. Han svarede, at det nok kom til at tage et stykke tid. De får leveret styringsskabe i uge 13, som så skal installeres. Og så åbner de jo nok først derefter. Så et forsigtigt gæt er vel åbning engang i april 2022, hvis alt går vel.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jan 27 '22
webercarbmann
webercarbmann Jan 27 '22

Tak for info MOS.  Det er da en super fin placering. Kommer sikkert til at aflaste Middelfat. Var det 16 stalls der kom? 

webercarbmann
webercarbmann Jan 27 '22

Det er 16 stalls.  Ved ikke om i kender denne side der holder øje med udbygningen af Supercharger nettet rundt omkring.   https://supercharge.info/changes

MOS
MOS Jan 27 '22

Ja, det ser sådan ud. Der er allerede ved at blive placeret 10-12 fundamenter, resten mangler. Og de er ved at grave og lægge kabler ned. Der står 8 kasser stablet på store paller (2 oven på hinanden) og jeg gætter på, der er 2 ladere i hver kasse. Så det skal nok passe, at der bliver 16 stalls.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jan 27 '22
Nikola
Nikola Jan 27 '22

Synes at det er temmelig langt fra motorvejen. Checkede lige Google maps, og så vidt jeg kan se koster et smut forbi Rosengårdscentret omkring 15 min. ekstra 
Det er i overkanten emm. hvis man bare er på gennemfart. Jeg har ikke behov for besøg i storcentret under kørsel fra a - b 

Seppe
Seppe Jan 27 '22

15 min er nok totalt til og fra motorvej. Men ja som langturslader er den ikke optimal. Specielt ikke med andre muligheder ret tæt på motorvejen (Alego, Clever, Ok). Men kommer selvf an på pris osv.

CanEl
CanEl Jan 27 '22

nu er den vel heller ikke lagt i forhold til vejnet, men ved storcentret.

jramskov
jramskov Feb 7 '22
Citat fra Nikola

Synes at det er temmelig langt fra motorvejen. Checkede lige Google maps, og så vidt jeg kan se koster et smut forbi Rosengårdscentret omkring 15 min. ekstra 
Det er i overkanten emm. hvis man bare er på gennemfart. Jeg har ikke behov for besøg i storcentret under kørsel fra a - b

Jeg kan på et af billederne se der ligger en "drømmeland" lige ved siden af, så en power nap var måske en mulighed? ;-)

Gronhund
Gronhund Feb 8 '22

Hvis den i Kolding også kommer til at ligge ved Kolding Storcenter (som nogle har talt om tidligere), så kan det jo også være, at Tesla siger, at motorvejsnettet er fyldt godt nok op, og de nu går efter steder, hvor folk naturligt holder lidt tid (relativt tæt på motorvejen).

jramskov
jramskov Feb 8 '22

@Gronhund: De har jo lavet en aftale med en række Storcentre, så at de kommer til at ligge ved storcentre bør ikke komme som en overraskelse :-)

KimT
KimT Feb 8 '22

Det er "Danske shoppingcentre" der er lavet aftale med. Dem er Rosengårdcentret dog ikke ejet af.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Feb 8 '22
jramskov
jramskov Feb 8 '22

OK, det havde jeg ikke lige tjekket. Det virkede naturligt at det var en del af den aftale.

MOS
MOS Feb 8 '22

Rosengårdcentret er rigtignok ikke ejet af Danske Shoppingcentre. Men hvis Tesla har en strategi om at lægge fremtidige SuC'er ved shoppingcentre, så kan de vel udover en aftale med Danske Shoppingcentre også have lavet aftaler med andre shoppingcentre, herunder Rosengårdcentret.

Mit gæt er, at den planlagte Aalborg Central SuC kommer til at ligge ved Friis Shoppingcenter, som ligger i centrum. Friis Shoppingcenter er ejet af Danske Shoppingcentre. Aalborg Storcenter, som også er ejet af Danske Shoppingcentre, kunne også være et bud, selvom det ikke ligefrem ligger i centrum.

Mit næste gæt er, at Randers West SuC kommer til at ligge ved afkørsel 43 i den sydlige udkant af Randers. Der ligger i forvejen en Burger King og en Sunset m.m. Randers Storcenter, som også er ejet af Danske Shoppingcentre kunne også være et oplagt gæt. Men ingen af dem passer særlig godt med navnet, da placeringerne ikke ligefrem ligger i den vestlige del af byen.

Thisted SuC kommer efter mit bedste gæt til at ligge ved J. P. Jacobsens Center, som ligger i centrum og ikke ude ved ringvejen, som angivet på Teslas SuC kort. Der er intet af særlig interesse ude ved ringvejen. J. P. Jacobsens Center er dog ikke ejet af Danske Shoppingcentre, men det kan jo være, at Tesla også har lavet en særskilt aftale med dem.

Aarhus Central SuC gætter jeg på, kommer til at ligge ved Bruuns Galleri i centrum. City Vest, som er ejet af Danske Shoppingcentre kunne også være et bud, men igen så passer det ikke så godt med navnet, da det ikke ligger i centrum.

Esbjerg SuC kommer nok enten til at ligge ved den store rundkørsel ved afkørsel 75. Der er dog ikke så meget andet af interesse end en pendler P-plads. Ellers kommer den måske til at ligge i området ved City Nord og Esbjerg Storcenter.

Fredericia SuC kommer næsten helt sikkert til at ligge i området lige nord for afkørsel 59, hvor der bl.a. ligger flere fast food restauranter, supermarkeder og en Cleon hurtiglader.

Kolding SuC kommer oplagt til at ligge ved Kolding Storcenter, som er ejet af Danske Shoppingcentre. Jeg har ikke noget andet godt bud.

Aabenraa SuC har jeg ingen anelse om. Måske en udvidelse af de 2 SuC'er, der allerede er ved Rødekro?

Padborg SuC kommer til at ligge tæt ved motorvejen er mit bedste gæt.

Hørsholm SuC kommer nok til at ligge et sted ved trafikknudepunktet ved afkørsel 9.

Copenhagen North SuC bliver nok ved Lyngby Storcenter, som er ejet af Danske Shoppingcentre.

Taastrup SuC kommer måske til at ligge ved City 2, som også er ejet af Danske Shoppingcentre.

Copenhagen Central SuC har jeg ikke nogen idé om - den kunne ligge mange steder.

Og så mangler vi bare Christiansø SuC. Men den kommer nok først, når de har bygget broen til Baltikum færdig ;-)

Forummets indlæg er redigeret af MOS Feb 8 '22
Ice2EV
Ice2EV Feb 8 '22

Tvivler meget på Friis shopping center i AAL. 

1) Fordi det tager en krig at komme dertil i morgen og eftermiddagstrafik, specielt efter overformynderiet i form af tekniskforvaltning indsnævrede Nyhavnsgade til 1 spor i hver retning istedet for 2.

2) Fordi der ikke er så meget som et frimærke jord ledig i området. Med mindre man placerer den i kælder parkeringen, hvor man skal betale en halv bondegård og spidsen af en jetjaver for at køre igennem bommen.

3) Fordi med den kommende 3. Limfjordsforbindelse(lige om lidt 2032) så kommer der en afkørsel direkte til Citysyd. Måske endda den afkørsel bliver noget af det første der opføres når opførelsen starter i 2025. Hvilket også vil aflaste Skalborg ganske betragteligt!

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Feb 8 '22
jramskov
jramskov Feb 8 '22

Hvis Aarhus Central SuC bliver ved Bruuns Galleri, bliver det med betalings parkering. Dertil er bestemt ikke nogen fornøjelse at skulle køre bil i Aarhus C det meste af tiden.

Nikola
Nikola Feb 8 '22

Tænker heller ikke at placering i betalingsparkering/kældre er oplagt. Men muligvis også fordi jeg har lidt svært ved at forstå rækkefølgen i strategien.
Kan godt se ideen med at etablere sig i/nær de større byer, for at få fat i kunder, der ikke har mulighed for at lade hjemme. Især med den seneste ændring, med at åbne op for andre mærker.   
Omvendt så synes jeg måske at transitkapaciteten langs/tæt på motorvejsnettet burde udbygges først, især hvis der skal åbnes op for andre biler?
En placering som Kolding storcenter virker i den forbindelse som et godt kompromis, relativt tæt på både motorvej og by. 

MOS
MOS Feb 8 '22

Enig i at SuC ifm. betalingsparkering ikke er optimalt. Jeg ville da klart foretrække, at der var fri adgang. Men det er set før, at Tesla har SuC'er ifm. betalingsparkering i andre lande.

Seppe
Seppe Feb 9 '22

Så plejer det gerne at være i forbindelse med at man kan få gratis parkering. jeg prøvede i Belgien ved byen Gent, der skulle man ind og have et kort i receptionen så man kunne komme ud uden at betale.

Arpe
Arpe Feb 9 '22

Se lige her, Teslas pressechef for Danmark, Sverige og Finland:

– Allerede i løbet af foråret forventer vi at åbne seks nye Supercharger-stationer i Danmark, samtidig med, at vi udvider en af de eksisterende. Det betyder, at der åbner omkring 128 nye ladestandere på nøje udvalgte steder i landet, siger Maria Lantz, der understreger, at nogle af dem vil blive på Sjælland.

https://www.sn.dk/greve-kommune/nyt-tesla-center-slog-doerene-op/

jramskov
jramskov Feb 9 '22

Og næsten samtlige Tesla ejere krydser fingre for at det er Middelfart der udvides :-)

Sider: 1 2 3 4 5 »