Loading...
dk

Tesla SuC i Kolding | Tesla Forum

Arpe
Arpe Apr 29 '22
Citat fra MOS
Citat fra Arpe

Edit: Ellers skal det være i krydset mellem Kjersing ringvej og Stormgade, der er både mad (Burger King eller Sunset) og diverse butikker. Det er ikke en helt dum lokation, men langt fra motorvejen. 

Langt?! Det er da tættere på motorvejen end både Aarhus, Odense, Randers, Nørre Alslev og den kommende Kolding SuC.

Der er over 3 km fra motorvejen ind til krydset mellem Kjersing ringvej og Stormgade, kun Århus og Odense ligger længere fra motorvejen. Ingen af disse lokationer ville jeg bruge hvis jeg var på langtur. Esbjerg vil næsten altid være en endestation hvis man kommer forbi, så det betyder nok lidt mindre at den ligger langt fra motorvejen. Synes stadig korskroen er den bedste mulighed så dækker man også hovedvej 11 samt lidt mere af vestkysten. 

MOS
MOS Apr 29 '22
Citat fra Arpe
Citat fra MOS
Citat fra Arpe

Edit: Ellers skal det være i krydset mellem Kjersing ringvej og Stormgade, der er både mad (Burger King eller Sunset) og diverse butikker. Det er ikke en helt dum lokation, men langt fra motorvejen. 

Langt?! Det er da tættere på motorvejen end både Aarhus, Odense, Randers, Nørre Alslev og den kommende Kolding SuC.

Der er over 3 km fra motorvejen ind til krydset mellem Kjersing ringvej og Stormgade, kun Århus og Odense ligger længere fra motorvejen.

Korrekt. Jeg tænkte på afstanden fra hovedvej 12 (Vestkystvej), ikke fra motorvejen. My bad! 

Arpe
Arpe May 29 '22

Opdatering og lidt billeder, ser ud til der bare skal strøm på ladestanderne og tegnes nogle striber på asfalten. 16 standeren står klar, vil tro de sidste 4 bare bliver dækket til og kan opsættes senere efter behov.

jramskov
jramskov May 30 '22

Plejer der ikke også være en transformator og batterier? Men det kan man måske bare ikke se på billedet?

Arpe
Arpe May 30 '22

Jo, transformer som minimum. Glemte at kikke efter dem, var allerede blevet lidt sent, men så ikke umiddelbart andet i nærheden. Så kan være de mangler lidt mere inden de er færdige men transformeren kan vel installeres på en dag. 

Forummets indlæg er redigeret af Arpe May 30 '22
VH
VH Jun 23 '22

Området er stadig hegnet ind.  Der er 3 sokler hvor der mangler ladestandere på. Der ser ud til at være transformere monteret. 

Captiva
Captiva Jun 30 '22
Kolding SUC, 16 ladere, forberedt til udvidelse med 4
De mangler kun at fjerne hegn, et spørgsmål om dage…eller timer nu
Captiva
Captiva Jul 7 '22
Woohoo, så er Kolding åben. Jeg blev Tesla #2 på laderne, en sort M3 slog mig på stregen. Teknikerne er stadig ved at fjerne hætterne fra de 16 ladere
Seppe
Seppe Jul 8 '22

Ligner ikke en officiel åbning endnu, bilen kan ikke se den. Men det må da være ret tæt på :-) 

jramskov
jramskov Jul 8 '22

Det tog også lidt tid for Odense SuC.

Arpe
Arpe Jul 8 '22

Dejligt at høre, Kolding er åbent. Så har vi altid en pålideligt lader tæt på sommerhuset hvis det skulle blive nødvendigt :-) 

Så er spørgsmålet, hvor/hvornår bliver næste supercharger konstruktion? Taastrup står til Q2 2022, og en 5-6 stykker står til Q3 2022. Har vi bare ikke spottet dem endnu, eller er Tesla slet ikke igang?

KimT
KimT Jul 8 '22

Der er jo igang i fredericia : http://www.teslaforum.dk/forum/topic/8321?page=1#post-123881

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jul 8 '22
Seppe
Seppe Jul 8 '22

Den oppe ved Mors er tilladelserne også på plads til, så det starter nok snart. Men jeg ser også frem til den ved Tåstrup :-)

jramskov
jramskov Jul 8 '22

Mors bliver vist kun 4 ladere.

Ice2EV
Ice2EV Jul 8 '22

Umiddelbart føler jeg Mors er malplaceret.

Den bør ligge enten nord for Mors eller nede ved Skive. Således den dækker øst/vest såvel som nord/syd.

Men om ikke andet så kommer der et ladepunkt mere.

CaptainChaos
CaptainChaos Jul 8 '22
Citat fra jramskov

Laver Tesla superchargere med kun 4 pladser?
webercarbmann
webercarbmann Jul 9 '22
Quote from CaptainChaos
Citat fra jramskov

Laver Tesla superchargere med kun 4 pladser?

En V3 strømforsyning forsyner 4 stallls så det er en praktisk mulighed med en strømforsyning til at starte med. De forbereder nok installering af flere.  Den nye Kr. Såby charger er forberedt til 2 ekstra strømforsyninger så der relativt let kan udvides til 16 stalls.  

jramskov
jramskov Jul 12 '22

Hmm...De laver åbenbart også SuC'ere med blot 3 ladere: https://twitter.com/TeslaCharging/status/1546582373420044288?s=20&t=8p6z0HOjjqBf2eMMzfEDRQ

MOS
MOS Jul 12 '22

Gäddede er et relativt øde sted i Sverige, så rent logistisk er der nok ikke behov for mere end 3 stalls (i hvert fald indtil videre). Men teknisk set er det da et lidt mærkeligt antal. Jeg vil også mene, at 4 stalls ville være det oplagte valg, da det netop ville passe til én V3 strømforsyning.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jul 12 '22
Seppe
Seppe Jul 12 '22

Der er en ved et hotel I Hamburg med 4. Den ligger langt fra motorvejen, alt i alt en ret håbløs SuC til langtur. Kastrup havde engang 2 der var offentlige, men vist aldrig helt officielle.

Sider: « 1 2 3 4 5 »