Loading...
dk

Tesla | Tesla Forum

jramskov
jramskov Jun 10 '22

Tesla har nu på verdensplan 35.000 Super charger ladere. De har installeret 5.000 ladere på cirka et halvt år: https://twitter.com/teslacn/status/1535111012353200133?s=20&t=TiCK9L65oB85FtCjZOUoXA//itter.com/teslacn/status/1535111012353200133?s=20&t=TiCK9L65oB85FtCj

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Jun 10 '22
P85DK
P85DK Jun 10 '22

De kunne have 700.000 alene i Wuhan, det batter bare ikke rigtigt i Nordsjælland eller Vestjylland ;-)

jramskov
jramskov Jun 10 '22

Jaja, men nu kommer Esbjerg SuC jo i Q4 2022 :P

Tror i øvrigt en del vil blive glade hvis Fredericia SuC virkeligt kommer i Q3 2022.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Jun 10 '22
Cubic
Cubic Jun 11 '22

Ret langt kabel du skal bruge der. Wuhan - Nordsjælland. :-)

jramskov
jramskov Jun 13 '22

Ifølge en på Facebook er de gået i gang med at grave til Fredericia SuC der hvor der allerede er en CLEON UFC ladestation. Han siger det bliver med 24 ladere.

Seppe
Seppe Jun 13 '22

Spændende, den vil falde på et tørt sted

SuneH
SuneH Jun 15 '22

Der skulle være en SuC i Taastrup vest for København i Q2 2022... Det er jo sådan set nu? Er der nogen der har set et sted de er gået i gang med at grave og gøre klar?

HJJ
HJJ Jun 16 '22
City 2 kunne være et bud!
Bianco
Bianco Jun 16 '22

 

Quote from HJJ City 2 kunne være et bud!

City2 har lavet deres p-anlæg til en labyrint, så jeg tror ikke Tesla vil bygge noget der. Men der er ledig plads lige ved siden af motorvejstilkørslen. Det kan være at der er planer om fastfood mm der.

Arpe
Arpe Jun 16 '22

Fredericia er igang. Jeg kunne tælle 24 fundamenter. Det ligger lige mellem McDonald's og motorvejen, rigtig god placering. 

 

Forummets indlæg er redigeret af Arpe Jun 16 '22
jramskov
jramskov Jun 16 '22

Tak for billeder! Det er godt for nu har Tesla åbnet netværket i DK for alle.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Jun 16 '22
Arpe
Arpe Jun 27 '22

Så har både Clever og Ionity fået opgraderet deres ladestationer, men der er stadig kø store dele af dagen. Bliver godt når Tesla åbner, så må vi da for en stund kunne klare efterspørgelsen i Fredericia. 

Ionity har nu 6 stk 350 kW.

Clever har 4 stk 235 kW og 6 stk 270 kW. Med Tesla når vi op på ~40 ladestandere i alt. 

jonsiii
jonsiii Jun 27 '22

Jep, var lige derude igår ved 17:30-tiden. Der er nu kabler og tomrør monteret.

Selvfølgelig kø ved Clever, og 3 ledige på Ionity.

jramskov
jramskov Jun 29 '22

Tak for opdateringen - det ser ud til at det går fornuftigt fremad!

Forstår ikke folk gider at holde i kø for at lade når man har mulighed for at undgå det.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Jun 29 '22
PeterE
PeterE Jun 30 '22
Teslas største problem er de næsten 4000 forældede Model S som bruger dagevis på at oplade gratis. Ud med dem :)
webercarbmann
webercarbmann Jun 30 '22
Quote from PeterE Teslas største problem er de næsten 4000 forældede Model S som bruger dagevis på at oplade gratis. Ud med dem :)

Tja det ved jeg nu ikke. Man kunne vel sige "Ud med det gamle batteri som Tesla har fucket med og ind med et nyt - på Teslas regning" Jeg har tænkt at at Supcharge min TMS hvis det passer mig så længe jeg har bilen.  Det er nemlig en ret jeg købt sammen med bilen.  Det passer mig tilfældigvis hvis strømmen er dyr. 

PeterE
PeterE Jun 30 '22
Citat fra webercarbmann
Quote from PeterE Teslas største problem er de næsten 4000 forældede Model S som bruger dagevis på at oplade gratis. Ud med dem :)

Tja det ved jeg nu ikke. Man kunne vel sige "Ud med det gamle batteri som Tesla har fucket med og ind med et nyt - på Teslas regning" Jeg har tænkt at at Supcharge min TMS hvis det passer mig så længe jeg har bilen.  Det er nemlig en ret jeg købt sammen med bilen.  Det passer mig tilfældigvis hvis strømmen er dyr. 

Enig, bemærk min smiley - jeg har jo selv en af de biler og har brugt mere SuC det seneste år end de sidste 5-6 år - og kører til Paris når TdF slutter dernede.
jonsiii
jonsiii Jul 1 '22

Update Fredericia. Klar til asfalt.

jonsiii
jonsiii Jul 15 '22

Update Fredericia. Det blev fliser i stedet for asfalt. Skilt klar. Trafobygning klar. Hvert gråt kabel der går ind i trafoen er 4x240 mm2. =)

Sider: 1 2 3 »