Loading...
dk

Rygter om ladestation ved Purhus (Randers)? | Tesla Forum

Nikola
Nikola Jun 30 '22

Så at der opføres en ny McD ved Purhus afkørsel på E45 nord for Randers i efteråret.

Endnu en McDonald's på vej til Randers: Bag står landets første kvindelige McD-franchisetager (jyllands-posten.dk)

Nogen der har hørt rygter om andet på stedet?
Pt. er der kun en ubemandet tank på stedet, som er ret tæt på definitionen af "Lars tyndskids mark". Så der må være planer om andet (ladestation) på stedet.
Men det er nok at strække den at kalde Purhus, Randers V (selvom det set fra Californien nok er præcist nok)

KimT
KimT Jun 30 '22

Jeg troede det var Sunset de var blevet gode venner med ;-)

Nikola
Nikola Jun 30 '22
Citat fra KimT

Jeg troede det var Sunset de var blevet gode venner med ;-)

Det er også ren nysgerrighed fra min side og for at høre om andre havde rygter på lager...

Jeg har ingen info om hvad/hvornår etc. Så det er ren spekulation i, at man næppe smider en McD på en semi-øde afkørsel  

fmm1000
fmm1000 Jul 3 '22

Der er kun 33 km til Haverslev SuC. Så ville Randers syd give bedre mening. 

MOS
MOS Jul 3 '22
Citat fra fmm1000

Der er kun 33 km til Haverslev SuC. Så ville Randers syd give bedre mening.

Jojo. Men der er kun 4 km fra Middelfart til Fredericia...

Kiefer
Kiefer Jul 4 '22

At placere en ved Randers syd giver vel heller ikke så meget mening, når der ligger en allerede i den sydlige del af Randers?

Jeg synes det er mere interessant med den der er på vej på Mors. Den har nok været længe ventet. 

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jul 4 '22
Trannel
Trannel Jul 4 '22
Jeg har en (måske ubegrundet) mistanke om at Tesla opfører de nye V3 ladestationer, som os med gratis opladning ikke umiddelbart kan lade på for at spare penge og at man på et senere tidspunkt måske agter at nedlægge de gamle stationer.
Jeg har selv investeret i opgraderingen med den nye adapter til 2.450 kroner og kan således lade på alle SUC med min gamle TMS (2015). Ikke at det går hurtigere af den grund men muligheden for at lade med CCS tiltrak mig.
Samtidig fik jeg opgraderet fra 3G til 5G til 1.491 kroner nu hvor 3G snart udfases.
Ved samme lejlighed skiftede de eMMC fra 8Gb til 64 Gb under recall, altså gratis.
Alt gik nemt og smertefrit.
P85DK
P85DK Jul 4 '22
Citat fra Trannel Jeg har en (måske ubegrundet) mistanke om at Tesla opfører de nye V3 ladestationer, som os med gratis opladning ikke umiddelbart kan lade på for at spare penge og at man på et senere tidspunkt måske agter at nedlægge de gamle stationer.

Det vil være et klart nej herfra. De opfører V3 fordi det er nyere og bedre teknologi og de bruger CCS fordi det er en vedtaget standard. Tesla havde ikke 'accepteret' CCS som standard i 2015, men er kommet på bedre tanker.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jul 4 '22
Trannel
Trannel Jul 4 '22
Enig. Naturligvis opfører de V3 ladestationer fordi det er et fremskridt i forhold til V2 og skriften på væggen ihvertfald i Europa siger CCS men hvorfor tror du at de opfører nogle af dem så tæt på V2?
Deres hidtidige politik har jo gået ud på at holde den afstand mellem ladestationerne som man måtte forvente at kunne køre.

P85DK
P85DK Jul 4 '22

Dem med fri supercharging er primært biler fra 2015 og tidligere, så de er ved at blive gamle biler, så der vil være et naturligt frafald. Hvis deres mål var at ville af med deres fri supercharging, så ville de ikke tilbyde en opgradering til CCS til kost pris. Og hvis de bare ville af med type 2 ladepunkter, så ville det være billigere bare at fjerne type 2 kablet på de lokationer hvor de er end at bygge nye ladestationer.

Hvorfor de bygger så tæt på hinanden er vel fordi der er et behov?

Trannel
Trannel Jul 4 '22
Der ville da komme et ramaskrig hvis de blot fjernede V2 ladestationerne.
Husk på at ejerne af de gamle biler er de kommende ejere af de nye biler p.g.a. den høje loyalitet blandt Tesla folket.
Vi får se hvordan det ender.
jth
jth Jul 5 '22
Jeg har været på et par SuC’er sydpå hvor der var en blanding af V2 og V3 ladere.
Et af stederne var SuC’en flyttet 100m inkl de gamle V2 ladere.

Mon ikke det samme kunne ske i Randers? En flok nye V3 ladere plus flytning af de gamle V2 ladere.
Kiefer
Kiefer Jul 7 '22

Med de energipriser der er lige nu, tror jeg der er mange som gør som mig og lader deres præ 2017 Model S/X leve længere end de måske normalt ville have gjort. 

Til gengæld mener jeg, Tesla har skudt sig selv i fødderne ved at åbne op for at andre kan lede på deres SUC'ere. Ikke så meget fordi de nu bliver optaget af andre biler så Tesla ejere bliver frustrerede. Mere det at jeg ved mange har stået i den situation når der skulle vælges elbil om det skal være det ene eller det andet, og der har Teslas helt store konkurrenceparameter da været det meget udbredte ladenetværk. 

Jeg kender flere der har stået og trippet mellem en Model 3 eller en elbil fra en anden fabrikant og i sidste ende valgte Model 3, netop ud fra argumentet om at de gerne ville kunne tage på langfart og der var Tesla overlegne på udbygningen. 

jramskov
jramskov Jul 7 '22

Tesla må jo mene de er i stand til at konkurrere uden den fordel.

Kiefer
Kiefer Jul 7 '22

Eller også er de så siloopdelt at den en BU ikke snakker med den anden BU, og BU'en for SuC synes det er en fantastisk idé at de nu kan tjene flere penge. Det er set før i store virksomheder at den ene hånd ikke har styr på hvad den anden laver ;)

Og på den meget korte bane, tror jeg også deres salg er så stort pt. at de ikke kommer til at mærke det før om måske et par år i en større skala. Men der kan omstillingen til elbiler måske på det tidspunkt være så stort at markedet ikke ser det da alle køber elbiler. F.eks. har den virksomhed jeg er ansat i gjort medarbejdere opmærksomme på, at firmabiler efter 31.12.2022 SKAL være elbiler

At det så virker som et ugennemtænkt marketingstunt er så noget helt andet. Man har nok glemt at gøre tanken, vi kommer til at have en måske 200-300 firmabiler og 6 opladere på virksomhedens matrikel...

jramskov
jramskov Jul 7 '22

Burde de fleste BU'er ikke være klar over det siden Elon himself har nævnt det adskillige gange?

Det lyder ikke helt gennemtænkt at 200-300 firmabiler skal deles om 6 ladere. Der må de nok hellere få bestilt en opgradering :)

P85DK
P85DK Jul 7 '22

@Kiefer - jeg tænker at pt så er produktionen den begrænsende faktor for Tesla, de sælger alt hvad de kan producere, ved at åbne SuC netværket går de reelt i kødet på alle tankstationerne og der har de allerede et større netværk end de andre konkurrenter. Det giver god mening, så længe de bliver ved med at udvide og at de på et eller andet tidspunkt kommer til vestjylland :-)

KimT
KimT Jul 7 '22
Citat fra jramskov

Det lyder ikke helt gennemtænkt at 200-300 firmabiler skal deles om 6 ladere. Der må de nok hellere få bestilt en opgradering :)

Nu er der jo ingen der kan levere 2-300 firmabiler indenfor overskuelig fremtid.

Har en kolega der har bestilt en EV6 som firmabil; 12-14 måneders leveringstid. Audi tager vel imod ordre mere på Q4, og ID.4 og Enyaq er vel oppe på 18-24 måender.

Det er vel kun Tesla der kan levere indenfor 3-6 måender (kortere hvis Grünheide kommer op i omdrejninger, og Shanghei ikke lukker ned), og de har vel en for høj TCO for mange. 

Brugte elbiler kan man nok skaffe (til privat), men brugtprisen på dem forhandlerne henter hjem fra Tyskland er vandvittige

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jul 7 '22
Kiefer
Kiefer Jul 7 '22
Citat fra jramskov

Burde de fleste BU'er ikke være klar over det siden Elon himself har nævnt det adskillige gange?

Helt enig, det virker som en ikke helt gennemtænkt beslutning der ser fin ud på papiret...

Ice2EV
Ice2EV Jul 7 '22

Nu skubbes problemet 2-300 nye firmabiler vel 2-3 år. Idet dem der leveres indtil 31/12 kan være alt andet.

Og de plejer vel leve 2-3 år, inden de ryger ud af leasingen.

Sider: 1 2 »