Loading...
dk

Sidespejle folder ind af sig selv | Tesla Forum

P67
P67 Sep 14 '22

Hej

Hver gang jeg kører forbi et bestemt sted i Måløv hovedgade folder sidespejlene på min TM3 2019 sig ind og kort efter (20-30 meter) folder de sig ud igen. Har aldrig oplevet det andre steder. Det er i sig selv blot spøjst, og formodentligt et wifi signal der udløser handlingen, men det får en til at tænke på om der er en sikkerhedsbrist, som gør det er muligt for hackere at overtage kontrollen med nogle af bilens funktioner. 

Er der andre som har oplevet det samme?

Bianco
Bianco Sep 14 '22

Er der ikke noget med at man kan manuelt folde spejle ind, og så husker bilen den geografiske position for at gøre det hver gang den er der?

Model S gør det med hensyn til luftundervognen, og når man nærmer sig stedet igen, så kommer der et lille lysgråt X som man kan trykke på for at annullere/slette den geografiske position.

P67
P67 Sep 14 '22

Tak for hintet, kan dog ikke huske at jeg nogensinde har foldet spejlene ind manuelt, da den jo selv er flink til at gøre det når man parkerer. 

Silden
Silden Sep 14 '22

Hvis et "tilfældigt" wifi-signal kan få den til at folde spejlene ind, er der tale om en alvorlig sikkerhedsbrist. Endvidere burde det være noget mange andre også burde opleve. Som Bianco skriver, lyder det mere som noget der er initieret fra bilen selv - sandsynligvis på baggrund af placeringen.

Ifølge TMC er det i hvert fald noget bilen kan:

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/cancel-location-for-auto-fold-mirrors.143953/

Venlig hilsen

Silden

Cubic
Cubic Sep 14 '22

Det er sikkert Putin`s signal jammers, nogle spioner fra KGB ligger på lur et skjult sted ;)

MOS
MOS Sep 14 '22
Citat fra Cubic

Det er sikkert Putin`s signal jammers, nogle spioner fra KGB ligger på lur et skjult sted ;)

Jeg tror faktisk, Putins håndlangere har vigtigere ting at bekymre sig om i disse tider, end at drille folk med at klappe deres sidespejle ind og ud...

cth
cth Sep 16 '22

Hvis man folder spejle ind manuelt, mener jeg at man som med luftundervogn, kan trykke gem.

Min folder spejle aut. ind ved vaskehal jeg plejer at bruge, fordi jeg har bedt den om det en gang.

Men kan nogen fortælle mig hvordan man fjerner det igen?

Både den med spejle og den med undervognen???

Forummets indlæg er redigeret af cth Sep 16 '22
CaptainChaos
CaptainChaos Sep 19 '22
men hvorfor den folder spejlene ind når den er i drive må også være en fejl?
jeg havde selv sat den til at folde dem ind et bestemt sted, men det måtte jeg slå fra igen, da den folder spejlene ind mens jeg var ved at parkere og derfor ikke kunne bruge spejlene:(
Bianco
Bianco Sep 19 '22

Quote from CaptainChaos men hvorfor den folder spejlene ind når den er i drive må også være en fejl?...

Tanken er at du bruger det når du skal køre ind gennem den smalle port til den billig baggård eller den lille italienske baggyde ;-)