Loading...
dk

Fritagelse vejafgifter | Tesla Forum

TSLA
TSLA Oct 27 '16

Ja, det lyder som svindel. Jeg har kørt meget i Norge og har ikke tidligere oplevet problemer med Fjellinien. Men man skal lige være opmærksomme på, at ikke alle bomme er dritaget for elbiler, men langt de fleste.

Kiefer
Kiefer Oct 28 '16

Jeg plejer at få en papirfaktura fra Fjelllinien de gange jeg har brugt den. Har dog også en enkelt gang fået en uden at have  været i Norge, men det var vist mest min egen skyld.

Jeg solgte min tidligere Tesla, og glemte alt om at den var registreret på en brik med nummerplade og fik den aldrig afmeldt deroppe og brikken flyttet over på min nye bil, så en dag dumpede der en faktura på ca. 20 NOK ind af døren for en passage med bilen et eller andet sted i Norge :-)

/Martin

kka
kka Oct 28 '16

Update: Fjellinjen havde tilsyneladende oprindeligt misforstået min bestilling, og angivelig sendt en "brik" til min adresse, i stedet for at enable min Brobizz. Jeg har dog hverken modtaget brikken eller fakturen på denne nogensinde, til trods for korrekt adresse i deres system.

Så det var ikke svindel - og incassofirmaet var ganske imødekommende da jeg forklarede dem sammenhængen. Hvordan en Autopass-passage i Norge og en bil over 3500kg kom ind i billedet, var der til gengæld ingen der kunne svare på...

/Klaus

jens2
jens2 Oct 30 '16
Hej Martin
Mange tak for at du betalte for vores fantastiske norgestur sidste år. jeg fandt aldrig ud af at tilmelde mig fjeldlinjen, og undrede mig meget over jeg aldrig hørte fra dem. jeg skylder dig derfor en god øl til næste arrangement.
Mvh jens
Gronhund
Gronhund Apr 10 '17

Som jeg beskrev her:

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/850?page=3#post-59626

så blev Fjellinien tilknyttet min danske Storebælt BroBizz. Jeg fik også en mail fra dem om, at jeg nu ikke skulle betale for at køre igennem tuneller m.m. nogen steder i Norge (pånær de undtagelser der nu er beskrevet i indlæg 51).

Det bibbede også fint i Norge. Efter et stykke tid, kom der dog opkrævninger fra min BroBizz. Jeg skrev både til Storebælt og til Fjellinien, og der gik LANG tid med svar frem og tilbage. Fjellinien fik mig muligvis ikke oprettet korrekt. Jeg ved ikke lige hvad der er gået galt. Men i sidste ende fik jeg pengene retur, og jeg er nu oprettet korrekt (håber jeg).

Det skal siges, at der også er halv pris på mange indenrigs færger. Jeg sejlede med en lille en, som var ligeglad med min BroBizz. Han så bare at det var en Tesla, og gav mig automatisk halv pris på turen.

Hilbert
Hilbert Apr 10 '17

Det var da også på tide - fjellbrikken har i flere år kunnet bruges over Storebælt.

Mig bekendt skal du i elbil normalt kun betale for passagerer på færgerne i Norge.

Dette gælder alle statsfærger (som forbinder statsveje).

Tre fylker (kommuner) har nu indført fuld betaling på de færger som de driver (forbinder fylkesvejene).

Sider: « 1 2 3 4