http://www.theverge.com/2014/12/23/7439259/elon-musk-teases-tesla-revealing-a-new-roadster
spændende
@Kurgan: Der er IKKE tale om en ny Roadster, men derimod opfyldelsen af et løfte om at opdatere den eksisterende Roadster med bl.a. ny batteri teknologi. Der er bl.a. nævnt at med batterier baseret på nyeste Model S teknologi ville den få en rækkevidde på op til 600 miles. Denne opdatering har jeg ventet på meget længe. Dog håber jeg at den samtidig gøres kompatibel med SuC. Så bliver det delme sjovt at tage på bil ferie....
TSLA: Hold da op, hvis man kan få en opdateret Roadster der kan køre 600 miles på en opladning og med adgang til SuC, så er det da lige før man skal skifte sin Model S ud med en roadster i stedet :-)
Når konen først har fået sin X, så er der jo ingen grund til at have to "familiebiler" så kan den ene lige så godt være en smart lille tingest.
/Martin
Ok, jeg ser nu, at Musk har sagt 400 miles - jeg mente det var 600, men anyway fin rækkevidde. Det vigtigste ville dog være at få den kompatibel med SuC.
tænker det rent politisk/signalværdi-mæssigt er vigtigt et stykke 'legetøj' ikke får bedre rækkevidde end model-s
@kurgan: Hvorfor? Musk udtrykker jo faktisk en form for taknemmelighed for at de første der købte Roadsteren gjorde det muligt at bygge Model S. Og der er jo kun lavet ca. 2300 af dem, så hvad er problemet? Du kan kun købe dem brugt!
tja. men det kunne jo skabe en mindre storm af *vi vil osse ha!* og der går vel stadig et par år før gigafactory er oppe og køre.
Og med den løbende udvikling af batteriteknologien, er de til den tid, vel i stand til at lave en P125D
@Kurgan og TSLA: Mener også at vi skal vise stor taknemmelighed for Roadster ejerne, det var dem der gjorde hele dette eventyr muligt. Vil nu ikke kalde dem Legetøj - ikke mere eller mindre end jeg ville kalde Model S for legetøj.
Kender enddog til nogle der er så "sindsyge" at have enddog 2 roadstere og en TMS oveni (der er faktisk 1 udover TSLA), til hvem vi alle skylder en stor TAK. Uden rigtige beta testere og mennesker der har troet på projektet var det slet ikke blevet til noget.
@Ken: Thx :-) Jeg kender også en (anden). Pointen er måske også at med denne opgradering har Elon set at han kan lave en 'pay-back'. Jeg tror faktisk at værdien på Roadsteren vil stige mere end hvad det koster at få den nye opgradering :-)
;) det er ikke fordi jeg har noget imod roadsteren eller dens ejere, men det er næppe en hverdagsbil som vil sælge i stort volumen.
Det jeg mener er at der er jo allerede en del fokus på rækkevidde osv. hvis TMS ejere pludselig stod i en situation hvor en anden bil (oven i købet en tesla) havde 'meget' større rækkevidde, ville det skabe noget brokkeri, det tænker jeg ikke tesla er interesseret i.
Med 400miles, laver man et kompromis hvor roadster folket får en mulig upgrade, og tms ejerne har stadig 'den mest praktiske ev'
@kurgan: Klart, at Model S er den mest praktiske og den elbil som dækker langt de fleste behov (og alle for mange). Jeg ville slet ikke have en Roadster i starten - det var, som du skriver - legetøj. Jeg bestilte min Model S i Juni 2009 og besøgte Tesla i Juli 2010. De lånte mig en Roadster 1/2 dag og så var jeg bare solgt og bestilte fluks en da jeg kom hjem. Roadsteren kører i mine øjne en del bedre end Model S når vi snakker acceleration og kurver. Den er hårdere og mindre komfortabel på ujævn vej. Men i Roadsteren bliver du hele tiden stimuleret og falder med garanti aldrig i søvn. Er spændt på om P85D kan give samme spark som Roadsteren.
Jeg havde også helt klart haft valgt en Roadster hvis den havde kunnet køre, ja lad os bare sige 400 miles og kunne bruge SuC. Med konebilen som "familiebilen" og i øjeblikket en diesel hvor min bil er "arbejdsværktøjet" hvor der i det normale sjældent er mere end en person i bilen, ville en roadster sagtens kunne dække behovet.
Eneste grund til at Model S er blevet opgraderet til familiebil er selvfølgelig at, efter vi ikke længere har hund dækker den 99% af det kørselsbehov vi har. Der mangler kun lige den ene procent til genbrugspladsen med traileren. Det regner jeg så med at Model X vil dække.
Jeg kunne da sagtens finde på at skifte Model S ud med en roadster hvis den får de opgraderinger der gør den brugbar i længden.
/Martin
400 miles pack til roadster som TSLA forudsagde
https://twitter.com/elonmusk/status/548257415536594944
Og tilsyneladende lange udsigter til en TMS upgrade
https://twitter.com/elonmusk/status/548269323681529856
Så lige, at der var en lille rapport om test af prototypen på Roadster 3.0 (den opdaterede)
http:///...ngeles-single-charge
Det ville jeg være fuldt tilfreds med :_)