Loading...
dk

Så bliver det endeligt jul. | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Dec 26 '14

Nu har bilen holdt stille uden elkabel tillsuttet det meste af julen, så jeg skulle da selvfølgelig lige ud og se om jeg havde samme problem med døre, vinduer, bagsmæk og ladeport:

Døre og sidevinduer, ingen problemer, de åbnede og vinduet kunne gå ned som det skulle

Sidespejle, heller ingen problemer her

Alle baksensorer brokkede sig da jeg bakkede bilen hen til ladestander herhjemme :-)

Ladeporten ville så ikke åbne. Her var der fidusen at der skulle et let tryk på den bagerste del af porten mens der blev klikket "open chargeport". Der er så udfordringen at, enten skal man have meget lange arme, være to, have den lille mobile ladeportåbner eller bruge APP.

Der var ingen grund til hverken vold eller kreditkort for at få ladeporten op, du holder blot et let tryk mens du klikker på en åben funktion.

/Martin

krogsgaard
krogsgaard Dec 26 '14
Eneste jeg har haft er ladeporten. Der var is ved dørhåndtagene. Men det hamrede de sig igennem uden probemer.
Forummets indlæg er redigeret af krogsgaard Dec 26 '14
NOELON
NOELON Dec 26 '14

@Kajakaj: Enig :-)

Kiefer
Kiefer Dec 26 '14

Jeg kunne så i dag konstatere at det var en meget dum i dé lige at varme bilen op for at teste bilen kunne tø op, for så at lade den stå i et par timer i minus 10 grader... Da vi skulle bruge bilen her til aften var det HELE frosset til ikke igen, men seriøst frosset til... øv...

Vinduerne ville ikke rulle hverken ned eller op, så i gang med noget optøning af bilen en gang til...

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Dec 26 '14
krogsgaard
krogsgaard Dec 26 '14
Havde lidt samme oplevelse. Mine sidespejle ville ikke køre ud pga is. Så skal jeg bare lige have spurgt Tesla hvad man må. Nogen der ved om de manuelt må gives ud?
EVfan
EVfan Dec 27 '14

Krogsgaard: Har desværre ikke en S'er endnu, men på min ICE  lader jeg spejlene være slået ud, hvis bilen står ude i mellem tø og frost.

/Jens

krogsgaard
krogsgaard Dec 27 '14
Hmm har jeg slet ikke tænkt over. Må være en indstilling til det
kajakaj
kajakaj Dec 27 '14

Vælg P, slå spejlene ud og gem din brugerprofil

Kiefer
Kiefer Dec 27 '14

Kan det passe at der ikke løber varme ud i sidespejlene når man kører, på en tur i dag kunne jeg konstatere at de fortsatte med at være tilfrosne uanset hvor længe vi næsten kørte?

Bilen er uden vinterpakke, men jeg synes ikke det står som en option under vinterpakken at, sidespejlene er opvarmede.

/Martin

KS
KS Dec 27 '14
Det er fordi du ikke har utætte små sideruderne :-)
kajakaj
kajakaj Dec 27 '14

Sidespejlene plejer at afdugge når man tænder elbagruden. Burde også virke i frostvejr. Checker det lige i morgen.

Larsen
Larsen Dec 27 '14
Døjer med de bagerste sideruder dugger. Der er mærkeligvis ikke luftdyser indbygget i B stolperne. Man kan godt mærke på bilen, at den er bygget i Californien.
T3S7A
T3S7A Dec 27 '14
Larsen, kører du med range mode slået til, så er det derfor.
Nommensen
Nommensen Dec 27 '14
Kiefer, det er kun varme i sæderne samt opvarmning af viskere der er i vinterpakken
Hookmaker
Hookmaker Dec 27 '14
Min elbagrude afrimer også sidespejlene.
Larsen
Larsen Dec 27 '14
T3s7a, jeg har faktisk aldrig prøvet range mode, så det er ikke derfor.
Kiefer
Kiefer Dec 27 '14

Den med elbagruden havde jeg ikke lige fanget, det vil jeg helt sikkert prøve af. Jeg så jo ikke nogen grund til at tænde for elbagruden når det ikke var nødvendigt...

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Dec 27 '14
SimonHN
SimonHN Dec 28 '14
Bemærk at det kræver Tech pakken at ha opvarmet sidespejle. :)
kajakaj
kajakaj Dec 28 '14

Der står under techpakken på vores bestilling at electromatic sidemirrors er med, men det må være betjeningen. Opvarmning af spejle bør være standard på alle biler og ikke være ekstraudstyr.

Werge
Werge Dec 28 '14
I vejledningen under klimaanlæg står der nedenstående ved knap nr. 6 som er El-bagruden:

"El-bagruden varmer bagruden* op i 15 minutter og slukker derefter automatisk. *Hvis Model S er udstyret med Tech-pakken (ekstraudstyr), varmes sidespejlene også op."

Så det tyder på varme i sidespejlene er en del af Tech-pakken.
//Werge
Sider: « 1 2 3 »