Det kan vel næppe være gået nogens næse forbi, at Elon Musk har tabt sutten. Ellers gør jeg lige opmærksom på det her:
Det kan vel næppe være gået nogens næse forbi, at Elon Musk har tabt sutten. Ellers gør jeg lige opmærksom på det her:
Nåh så du har lige været forbi Morgenthaler's webshop.....
Ja ham Elon har vist passeret grænsen mellem genial og gal. Gad vide hvor lang tid der går inden Trump giver ham sparket. 2 narcissistiske personligheder der klasker sammen.
Elon har tydeligvis tabt småkagerne.
Et spørgsmål:
Hvad "giver" offentlige tilkendegivelser på ens bil?
Elon har tydeligvis tabt småkagerne.
Et spørgsmål:
Jeg ved ikke helt, hvad du mener med "giver". Men jeg kan da fortælle, at jeg allerede har fået adskillige positive kommentarer om mit klistermærke på bilen. Og ingen negative. Det er nok ret uvidenskabeligt, men baseret på min foreløbige empiriske undersøgelse, så er Elon i hvert fald ikke ret populær de steder, hvor jeg færdes.
Jeg ved ikke helt, hvad du mener med "giver". Men jeg kan da fortælle, at jeg allerede har fået adskillige positive kommentarer om mit klistermærke på bilen. Og ingen negative. Det er nok ret uvidenskabeligt, men baseret på min foreløbige empiriske undersøgelse, så er Elon i hvert fald ikke ret populær de steder, hvor jeg færdes.
Undrer mig bare over behovet for (signalet i) at lægge afstand offentligt?
Opfatter man bilen som en forlængelse af ens person/politiske holdning etc?
Bør man have Tesla-skam etc?
@Nikola
Jeg tror, at mange opfatter bilen som et signal om, hvem man er eller hvilke værdier, man bekender sig til. Se f.eks. Hollywoodfilm, hvor visse typer personer altid kører i Prius eller Hummer. Det er naturligvis lidt arketypisk stillet op, men der er nok alligevel lidt om snakken.
Skal man have Tesla-skam? Mange forbinder Tesla med Elon Musk og selvom en person ikke er ækvivalent med et bilmærke, så er der alligevel nogle, der ikke rigtig kan skille det ad. Jeg har selv lidt dårlig smag i munden over min Tesla og er ikke længere så stolt af at køre rundt i den som i starten. Det er klart Elon, der trækker ned i brandets værdi. Andre kører med et klistermærke, hvor der står "I bought this before Elon went crazy." Det er jo også et forsøg på at lægge afstand til Elons opførsel og er samtidig en undskyldning eller bortforklaring på, hvorfor man kører Tesla, når Elon er en blevet en skiderik.
Er det nødvendigt at vise, hvilken person man er eller reklamere for sine holdninger på sin bil? Næh, men der er mange, der gør det alligevel. Og der er mange, der ser det. Jeg har hørt noget om, at hvis 7% af en gruppe gør fredeligt oprør (som f.eks. et uskyldigt klistermærke på bilen), så kan magthaverne ikke sidde dette overhørigt og må ændre på tingene. Man kan jo have et håb om, at tilstrækkeligt mange vil følge efter, så vi kan nå de 7%, og Elon må indse, at han er på afveje.
Tænker det batter mere at købe andet mærke, når man skifter næste gang.
Om man så springer på en kineser, europæer eller en anden amerikaner, må jo så være op til en selv.
Jeg er fortsat utrolig glad for vores model 3. Men må da indrømme der er lidt malurt i bægeret, når udskiftning af den gamle 2002 A4 om 12 måneder ved næste syn..... Selvom jeg nu godt tror med 4-5k i udskiftninger, at den kunne gå yderligere 2 år. Men med miljø politiken her til lands, så koster den jo snart mere i "grøn afgift" og forbrug end afskrivningerne på en ny/ere ellert.
Jeg fik desværre ikke taget et foto i går søndag.
Men så en Y'er med en rød MAGA kasket i forruden.
Så ytringer kan gå begge veje.. Så måske er det mest neutrale og dermed ikke støttende af Elon er ikke at gøre noget? For det at have en Tesla er jo ikke en støtte hvis der skal en kasket til.. :-)
Ellers så er en Tesla en støtte på ½ mio. kr. og en kasket en ekstra støtte på 25,-? Eller udleverer de kasketterne gratis?
Jeg tænker, at klistermærket neutraliserer Teslaens politiske signalværdi, mens en kasket derimod forstærker den.
Pyha, hvor kan man få sine VW stickers? Eller stickers til de kinesiske biler Dansken er så glad for:)?
Pyha, hvor kan man få sine VW stickers? Eller stickers til de kinesiske biler Dansken er så glad for:)?
Gode ideer.
Det skulle de SUV ejere, der fik snittet deres dæk op i Kbh, for nogle år siden have tænkt på.
Et klistermærke ala "Fossil Sucks" Så havde der været ro ;-)
Forstår generelt ikke behovet for "gratis" signalgivning
Der er nogen der gør i lidt større formater - ved Tesla fabrikken @ Berlin i aftes/nat:
Tænker det batter mere at købe andet mærke, når man skifter næste gang.
Om man så springer på en kineser, europæer eller en anden amerikaner, må jo så være op til en selv.
Jeg er fortsat utrolig glad for vores model 3. Men må da indrømme der er lidt malurt i bægeret, når udskiftning af den gamle 2002 A4 om 12 måneder ved næste syn..... Selvom jeg nu godt tror med 4-5k i udskiftninger, at den kunne gå yderligere 2 år. Men med miljø politiken her til lands, så koster den jo snart mere i "grøn afgift" og forbrug end afskrivningerne på en ny/ere ellert.
Jeg overvejde klistermærke. Men gider ikke evt. hærværk og eksponering.
Jeg tager den du foreslår.
Køber andet mærke næste gang. Ikke kun påp grund af Musk, men ligeså meget fordi der er bedre EL biler derude.
Da jeg alligevel ikke bruger al det gøgl en Tesla kan, og egentlig bare vil have en bil der kan køre.
Ja så var det ikke svært.
Efter den bestilte lynching der foregik i Oval office i aftes(godt nok uden Elons medvirken).
Så ville jeg ønske jeg have økonomi til at aflevere min Tesla til Ukraine.
Iøvrigt er Lars Seier's stjerne også lige drattet ned og brændt en del i atmosfæren.
Zelenisky skulle have rejst sig og gået.
Jeg er fortsat pisse glad for vores model 3, som jeg for kort tid siden sagde til fruen at det er den første bil vi har haft som jeg har haft lyst til at beholde. Det har jeg ikke mere.
Jeg er dybt afhængig af amerikanske produkter: Heinz, Pepsi MAX, MCD, etc.
Må gøre et forsøg på afvænning.
Heinz bliver til Lidl's
Pepsi MAX...... den er satme svær, men en reduktion med Ramløsa kan helt sikkert mærkes i US, med det forbrug jeg har.
MCD, BK og Carls jr. bliver til Sunset
Tesla bliver ved næste udskiftning til noget andet. Problemet er bare kineserne er ikke meget bedre. VAG har røvpulet os 3 gange for meget. Stelantis laver undelødig kvalitet. Mercedes/Porsche er for dyr. Japanerne har hængt i bremse.
Så er der kun koreanerne tilbage.
PS: håber DK(EU) er smarte nok til at investere så meget som muligt i andet militær materiel end US gods.
MCD er det klammeste, så den er nemt at udskifte, og der er jo Jolly Cola. Kia er da lige kommet med nogle fede biler, ellers kan vi skifte Tesla emblemet ud med et Edison logo, men Tomas Edison var også Amerikaner, så er der ellert logoet tilbage ;). Med hensyn til Heinz, så smut du til Kaufland i flensborg, og køb deres eget mærke, som er lige så god som Heinz, og så kan du jo nuppe en kasse Padeborner / Slots med hjem.
Uh, Paderborner. Damn dem fik vi mange af på Sønderborg Søfartsskole i 1986.
Vil gerne have en der kan hive mere end 1000 kg på krogen. Med 1000 kg, kan jeg kun nappe 5 velvoksne Alpacca'er med lovligt i en lightweight hestetrailer. Er der føl imellem, så 6-7 stykker. Så 1200-1500 kg. please.
https://www.instagram.com/p/DGeAPK_MLAI/?igsh=ZGJ1bzZ2dGV5cGhr
Y er desværre ikke kosher i mit hoved pt.
Der skal en helt anden opførsel frem på bordet i United States of Bluff