Loading...
dk

BMW i3 autopark og driving assist | Tesla Forum

Sithfury
Sithfury Jan 6 '15

Jeg ved ikke hvor langt de er med at få det på produktionsbiler, men jeg er meget imponeret, specielt over autopark funktionen, hvor bilen selv kører hen og parkere sig selv, styret af et smartwatch.

http://youtu.be/rwyVkvBy0Wg

KS
KS Jan 6 '15

Og lidt om i8. Med den teknik gad jeg "godt" at eje den?!?

Forummets indlæg er redigeret af KS Jan 6 '15
Sithfury
Sithfury Jan 6 '15

Ligner at der skal 2 mekanikere og 2 skruetrækkere til at hælde sprinklervæske på  :-)

Claus8930
Claus8930 Jan 6 '15

Ha ha, det er da helt til grin!!!

TheBoss
TheBoss Jan 6 '15
Citat fra Sithfury Ligner at der skal 2 mekanikere og 2 skruetrækkere til at hælde sprinklervæske på  :-)

"That is incorrect. BMW already thought of that. There is an access panel for the washer fluid right by the windshield." - http://insideevs.com/bmw-i8-manual-doorhood-opening-video/

Larsen
Larsen Jan 7 '15
Ud fra denne video, så er bilen virkeligt lettet for al overflødig vægt, og måske lidt mere. Det virker godt nok lidt tumbet, at man smadrer fronten af bilen, hvis ikke hjælmen åbnes helt korrekt. Det ligner ikke tyskerne at lave sådan noget.
Werge
Werge Jan 7 '15

Imponerende hvad den lille i3 kan. Det ser lidt ud som noget af det Elon Musk har talt om.
Det bliver spændene at se hvor meget af dette vi får i 2015 (hvis vi får det !).

kammersgaard
kammersgaard Jan 7 '15

Det er simpelthen for sjovt, jeg kan godt lide de små løkker man skal hive ud for at åbne :-) Og at man nogen gange kan vente 1-1,5 minut på at dækslet til tanken åbner, "det er helt normalt" :-)

DerHansi
DerHansi Jan 8 '15

Gaaaab en møgøse (I 8 eren - I 3 er sgu meget skæg), bevares den ser ret cool ud, men det er da også det. Hørte jeg rigtigt at den koster 140 K USD ? og så med "hele" 7,1 kwh batteri, nørrj. Hva f.... har BMW gang i ???. Er der tale et forsøg på at omgå nogle afgifter eller ...??

Forummets indlæg er redigeret af DerHansi Jan 8 '15
Kiefer
Kiefer Jan 8 '15

En BMW i8 har jo intet med en elbil at gøre, det samme vil gøre sig gældende for andre topmodeller der lige får en lille hjælpemotor og et 5-10kWh batteri.

Problemet er vel også nærmere at det meste af bilindustrien er sovset ind i olieindustrien og i aftaler med underleverandører hvor de vil opretholde en masse arbejdspladser.

Så i stedet for at gå all in og lave en rigtig elbil laver man de her lappeløsninger og bruger dernæst enorme summer på markedsføring og får overbevist befolkningen at hybrid simpelthen er guds gave til alle og det re det bedste man kan få da man kombinerer det bedste fra begge teknologier

Men det er nok mest bilindustrien der kan gøre bilerne endnu mere komplicerede og indsætte endnu flere komponenter i bilerne der kan gå i stykker som vinder noget her. Og med de relativt store dyk i oliepriserne vil denne type biler jo få vind i sejlene da man kan ose ud af vejen med 110km/t og bilde sig selv ind man har en grøn profil...

Jeg håber rigtig meget at Tesla kommer med deres Gen 3 bil og får dem produceret i et antal så de andre bilfabrikanter kan begynde at mærke konkurrencen for alvor. Før det tror jeg ikke vi kommer til at se de gamle damer begynde at røre på sig. Jeg tror snildt man kan frygte at, hvis ikke bilindustrien tænker sig om, så ender de som Blockbuster...

Min hustru var nede ved MB i går, og de var da ikke glade for at høre at hendes ML bliver skiftet ud med en Tesla X, men de mente ikke at de kunne mærke konkurrencen, hendes kommentar til det var at, det skulle de jo sige, men de mener ikke at MB kommer med en ren elbil i Danmark.

/Martin

 

Lars72
Lars72 Jan 8 '15

@Kiefer.....EV (dvs 100pct EV) kommer til at slå igennem indenfor 5 år -  med høj eller lav olie pris.

Audi kommer med SUV in 2018 Audi to Launch Model X competior in 2018 http://www.carscoops.com/2015/01/audi-to-launch-two-electric-vehicles-by.html

VW Grp har lige købt batteritech firma - så de begynder så småt at investerer. Til sammenligning bruger VW gruppen 13mia USD på R&D (på alt). Tesla bruger 200mUSD. Så når de beslutter at gå mod EV har de solid "POWER" med det R&D budget.

Så når de store begynder (hvis de rammer rigtigt med design+range), bliver det svært for Tesla at tage store markedsandele med Gen3.

(Det globale bil marked er på ca. 1 mia biler og ventes at være 1,7mia om 20 år - så de 500.000 Gen3 fra Tesla per år rækker ikke så langt i markedsandel)

 

Forummets indlæg er redigeret af Lars72 Jan 8 '15
TSLA
TSLA Jan 8 '15

@Kiefer: +1

@Lars72: Husk også lige at Tesla med SuC har en meget kraftig konkurrence fordel. De etablerede bilfabrikanter har på CES netop afvist at gå ind i den business. 

Forummets indlæg er redigeret af TSLA Jan 8 '15
DeaconWP
DeaconWP Jan 8 '15

Lars72. Du har nok ret. Men hvor langt gik de? uden Tesla.

Vores bil nummer 2 bliver også en Tesla. Når/hvis den tid kommer.

 

(Hvad er 200mUSD) ? mio?

Bianco
Bianco Jan 8 '15
Citat fra Kiefer

..., men de mener ikke at MB kommer med en ren elbil i Danmark.

/Martin

Så taler Mercedes sælgeren mod bedre vidende, eller er uvidende.

Jeg lurer lidt på denne, indtil Tesla E (3) kommer: http://www.mercedesbenzcph.dk/...trisk-b-klasse/ ;

Kiefer
Kiefer Jan 8 '15

Bianco: Siden giver en 404, så den er allerede taget af markedet i DK igen ;-)

Men jeg synes MB B-klassen electric drive er et halvhjertet forsøg fra Mercedes.

/Martin

sjensen
sjensen Jan 8 '15

Mercedes-Benz B klasse Electric Drive kom med på DK prislisten pr 1. januar.

Den elektriske udgave er 40.000 kr billigere end den mindste benzin udgave og alt fabriksmonteret ekstra-udstyr er selvfølgelig halv pris eller under. Tilbehørsprislisten er ikke kommet på websitet endnu, men er klar. Levering marts/april.

Den har faktisk brutto 36 kWh batteri fra Tesla. Drive Unit (170 hk) og lader også fra Tesla. Batteri "under gulvet".

Positivt nok er der med Tesla laderen indenbords 11 kW opladning, men der er ingen CCS eller anden DC opladning.

Vi er efterhånden kommet et stykke fra iMiev og iOn generationen af el-biler, men vores Tesla'er er nu stadig i en kategori for sig :-)

 

 

Forummets indlæg er redigeret af sjensen Jan 8 '15
DeaconWP
DeaconWP Jan 9 '15

sjensen: Hvor kan man skaffe prisliste, udstyrlist og sådan noget over sådan en Mercedes?

DeaconWP
DeaconWP Jan 9 '15

Tak.

sjensen
sjensen Jan 9 '15

@DeaconWP. Linket ovenfor er korrekt men indeholder kun grundprisen. Tænker at MB nok ikke har noget imod lidt reklame, så jeg har vedhæftet deres prisliste for ekstraudstyr her. I København er det så vidt jeg er orienteret Søborg afdelingen der får electric drive på programmet.

@DeaconWP.... se også privat besked

Forummets indlæg er redigeret af sjensen Jan 9 '15