Loading...
dk

Ladefejl | Tesla Forum

Cubic
Cubic Mar 25

Oplevede en ret underlig fejl.

Konen har fået en Model Y fra 12 måned 22, som blev frabriks indstillet opdateret, men i det øjeblik Tesla Wall connector, blev sat i stikket, startede opladningen uanset hvilken indstilling der var i bilen.

Efter 2 dages forsøg, og genstarten af bilen, blev det løst med at Slukke bilen, vente 5 sekunder, og aktivere bilen igen.

Så er det jeg undre mig over, hvad pokker kan grunden være til den fejl?, det er sikkert en software fejl, men hvorfor pokker bliver fejlen ikke "resat" når softwaren bliver genstartet på rattet.

CanEl
CanEl Mar 25

har du prøvet en andens lader?
hvordan opfører den sig så?

har du haft en anden bil i din der? bare for at krydstjekke hvor fejlen ligger,

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Mar 25
Cubic
Cubic Mar 25
Citat fra CanEl

har du prøvet en andens lader?
hvordan opfører den sig så?

har du haft en anden bil i din der? bare for at krydstjekke hvor fejlen ligger,

Jeg har 2 Wall Connector, og ingen fejl ud over den Model Y, men fejlen forsvandt efter at bilen blev slukket fra skærmen i 5 /10 sek.

Ret underlig fejl

P85DK
P85DK Mar 26

Hvad med at prøve en fabriksnulstilling igen?

Cubic
Cubic Mar 28
Citat fra P85DK

Citat fra P85DK

Det er prøvet, men den funger igen efter at bilen har været slukket fra skærmen, men nu er min M3 kraftedeme begyndt på det samme, og har prøvet at gøre det samme som på konens My, uden held. Hvad h...... foregår der.... min M3 har aldrig fejlet på nogen af det parameter.

Der må været gået Musk i systemet, det kan også være at den er blevet Trump'et, eller der er gået Putin i laderne... 

P67
P67 Mar 29

Hej Cubic,

Jeg mener selv at have oplevet det samme, nemlig at bilen begynder at lade med det samme stikket sættes i, men det passede mig faktisk udmærket da jeg ellers skulle aktivere opladningen selv. 

I mit tilfælde var der ikke tale om 'resette' til fabriksindstilling - det skete bare (måske efter en OTA opdatering).

Det er til gengæld ikke min oplevelse at denne systemadfærd er konsistent, så måske er det et spørgsmål om hvornår på dagen bilen sættes til opladning i forhold til planlagt opladning, så det kan være en 'bug' eller en feature alt efter hvordan man ser på det.

P67
P67 Mar 29

Og når vi nu er ved mærkelig system adfærd, så oplevede jeg at lige før, at det ikke var nødvendigt at logge in for at svare på Cubics indlæg - jeg var simpelthen allerede logget ind!!.

Og endnu mere underligt, når jeg logger ud bliver jeg ført til denne hjemmeside - og ja, jeg har en router fra Huawei, men hvorfor skal den blande sig?

Forummets indlæg er redigeret af P67 Mar 29
MOS
MOS Mar 29
Citat fra P67

Det er til gengæld ikke min oplevelse at denne systemadfærd er konsistent, så måske er det et spørgsmål om hvornår på dagen bilen sættes til opladning i forhold til planlagt opladning, så det kan være en 'bug' eller en feature alt efter hvordan man ser på det.

Jeg tænker, at der kan være noget om dette. Hvis den planlagte opladning er sat til at starte "længe efter" stikket er sat i, så tror bilen, at tidspunktet for planlagt opladning skal tolkes som 24 timer før og at den altså allerede er "lidt for sent på den", så den må hellere komme i gang med opladningen med det samme.

Cubic
Cubic Mar 31
Citat fra MOS
Citat fra P67

Jeg tænker, at der kan være noget om dette. Hvis den planlagte opladning er sat til at starte "længe efter" stikket er sat i, så tror bilen, at tidspunktet for planlagt opladning skal tolkes som 24 timer før og at den altså allerede er "lidt for sent på den", så den må hellere komme i gang med opladningen med det samme.

Jeg har rodet lidt med det: 

Hvis der ingenting er planlagt, lader den i det øjeblik stikket sættes i.

Hvis der er planlagt et lade tidspunkt, starter ladningen først på dette tidspunkt.

Det er en opførsel, som aldrig er set før.

Cubic
Cubic Mar 31

Jeg giver op.....

Den fejl der var på vores MY, er landet på vores M3, og jeg kan ikke få fejlen væk, uanset hvad pokker jeg gør. 

Måske ham den 3 Årig ejer, har opdaget at jeg ikke kan lide ham (og hans kompan)

Ice2EV
Ice2EV Mar 31

Hvis der er planlagt et lade tidspunkt, starter ladningen først på dette tidspunkt.

Hej Jan.

Tak for fremvisning af batterilageret.

Er det ikke sådan det altid har været.

Vores har da altid startet øjeblikkeligt. Vel at mærke, hvis ikke vi har sat enten en planlagt ladetid eller en planlagt afgangstid. Som i altid i alle de år vi har haft dem.

Cubic
Cubic Apr 1
Citat fra Ice2EV

Hej Jan.

Tak for fremvisning af batterilageret.

Er det ikke sådan det altid har været.

Vores har da altid startet øjeblikkeligt. Vel at mærke, hvis ikke vi har sat enten en planlagt ladetid eller en planlagt afgangstid. Som i altid i alle de år vi har haft dem.

Velbekomme :)

Den har aldrig opført sig sådan, Tesla Wall connector, har jeg altid skulle starte manuelt eller via planlægning. 

Ice2EV
Ice2EV Apr 1

Damn, vi har jo også en EON lader som bare er meldt dum og lad når blien beder derom.  Til den benytter vi bilens planlægning. Sorry my bad.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 1
CanEl
CanEl Apr 1

Min har altid opført sig sådan.
​men min ladekontroler er også hjemmebygget, og kan ikke fjernstyres. 

Cubic
Cubic Apr 1
Citat fra CanEl

Min har altid opført sig sådan.
​men min ladekontroler er også hjemmebygget, og kan ikke fjernstyres. 

Vi har to Tesla'er og 2 Wall Connector, og de gør det forskelligt.

Jeg tænker at de bør som minimum opføre sig ens.