Loading...
dk

Begynder at kigge ny bil?! | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Mar 30

Nå det blev en model 3 LR AWD i blå.

Der dukkede lige en demo op nedsat 40k. gået 2600 km. og med de sædvanlige 25k i rabat. så den havner i 316k....... Det synes jeg er det absolut bedste tilbud der var pt. Specielt med kampagnen 0,0% i rente de første 3 år.

UPDATE: @MOS, Det er mig der tog fejl, Tesla giver ikke 25k i rabat uden indbytningsbil. Så man skal altså ud på markedet og finde en traver, der er voldsomt billig og kan omregistreres og trille ind på pladsen. Uheldigvis havde jeg jo lige sådan en traver stående ;-)

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Mar 31
P85DK
P85DK Apr 1

Tillykke, lyder som en god deal!

jramskov
jramskov Apr 1

Det er meget bil for pengene.

Ice2EV
Ice2EV Apr 1

Det er en sindsyg deal. Altså ny bils garanti, free supercharge.

MEN det er ikke den nye model med front kamera........ Som vi hidtil ikke har savnet ;-).

P67
P67 Apr 2
Highlander eller ikke Highlander - That is the question?
Cubic
Cubic Apr 2
Citat fra Ice2EV

Nå det blev en model 3 LR AWD i blå.

Der dukkede lige en demo op nedsat 40k. gået 2600 km. og med de sædvanlige 25k i rabat. så den havner i 316k....... Det synes jeg er det absolut bedste tilbud der var pt. Specielt med kampagnen 0,0% i rente de første 3 år.

UPDATE: @MOS, Det er mig der tog fejl, Tesla giver ikke 25k i rabat uden indbytningsbil. Så man skal altså ud på markedet og finde en traver, der er voldsomt billig og kan omregistreres og trille ind på pladsen. Uheldigvis havde jeg jo lige sådan en traver stående ;-)

Jammen stort tilykke med "Blue". Rigtig fin pris, lav km. Hvilken årgang ?

Ice2EV
Ice2EV Apr 2

Det er vist en late 24'er, som har flyttet rundt i udstillinger.

1. reg er 31/3-26. Og har fået blinker stilk monteret. 

Nu har jeg kørt 400 km i den nye. 

Der er jo nogen der er mere til moderen end datteren. Personligt foretrækker en en stiv pind på korte sjove ture. Men en tur til syd europa, der vil jeg klart foretrække den nye. Det er ligeved man har fornemmelsen af luftundervogn, selvom den altså ikke har det.

Men der var ikke tid til at få sat træk på...... Er der nogen der ved om der er forskel på om Tesla eller andre sætter træk på slæden........ Er der ting som ikke spiller hvis det er en uauth. mekaniker der sætter det på?

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 2
CanEl
CanEl Apr 3

mener at det skal på ved første reg. da den bliver skrevet ind der.
sådan har det været. ved ikke om det er ændret.

Ice2EV
Ice2EV Apr 3
Efter Highland, kan der altid eftermonteres træk. Det var ihvertfald det svar jeg fik hos Tesla.
P85DK
P85DK Apr 3

Du kan selv montere det og når du har monteret trækket og det elektriske stik, skal det registreres i Køretøjsregisteret (DMR). Når du selv har monteret det, foregår det således:

1. Udfyld "Erklæring om synsfri sammenkobling": Du skal udfylde en blanket, hvor du skriver under på, at trækket er monteret korrekt og efter bilfabrikantens anvisninger. Blanketten findes på Skat/Motorstyrelsens hjemmeside.

2. Gå til Motorregistret: Log ind på skat.dk/motorregistret med MitID.

3. Vælg "Registrering" og derefter "Ændre registrering": Her finder du din bil og tilføjer "anhængertræk" som en konstruktiv ændring.

4. Betal gebyret: Der er et mindre gebyr for at få udstedt en ny registreringsattest (omkring 100-150 kr.).

HrMogensen
HrMogensen Apr 3
Citat fra Ice2EV Efter Highland, kan der altid eftermonteres træk. Det var ihvertfald det svar jeg fik hos Tesla.

Selv Highland Model 3 Performance kan nu få eftermonteret træk (aldrig fabriksmonteret). Det er dog stadig kun til 500kg ligesom de tidligere "Stealth" udgaver. 

Ice2EV
Ice2EV Apr 3

@P85DK Det tror jeg ikke jeg skal give mig i lag med. Det ender bare med både kofanger og træk er skævt.

Jeg synes jeg så et eller andet sted at man kunne få svingbart træk, istedet for det der aftageligt. Men kan ikke finde det igen.

Synes det aftagelige er rigtig træls i model 3, fordi det hele skal monteret op under neden. Hvorimod på model Y er det ind bagfra med det hele.

Men er der noget man ikke får ved uauth. montage? fatter bilen der er monteret træk, tænker bare på eks parkeringsassistenten(som jo så er vision system og uden sensorer).

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 3
Ice2EV
Ice2EV Apr 3

https://hampenas.dk/vaerksted/tesla-anhaengertraek/

Der er bare ret langt fra AAL.......

Cubic
Cubic Apr 5
Citat fra Ice2EV

https://hampenas.dk/vaerksted/tesla-anhaengertraek/

Der er bare ret langt fra AAL.......

Det er ret billigt, og smart. Måske en combi med en famillietur, til danmarks største Børnehave (Christiansborg), vil give god mening ;)

Ice2EV
Ice2EV Apr 5

@Cubic Det tror jeg sgu ikke jeg orker. HVerken børnehaven eller turen.

Hentede den i tirsdag, er på vej til belgien idag og hjem over i morgen. 

Skal så nok til Belgien igen om få uger, så timer på vejen får jeg nok af. Anden tur bliver dog i anden bil med hestetrailer efter. Det er fint nok med hestetrailer indenrigs, men til Belgien og retur, det er livet altså for kort til.

HrMogensen
HrMogensen Apr 8
Citat fra Ice2EV

@P85DK Det tror jeg ikke jeg skal give mig i lag med. Det ender bare med både kofanger og træk er skævt.

Jeg synes jeg så et eller andet sted at man kunne få svingbart træk, istedet for det der aftageligt. Men kan ikke finde det igen.

Synes det aftagelige er rigtig træls i model 3, fordi det hele skal monteret op under neden. Hvorimod på model Y er det ind bagfra med det hele.

Men er der noget man ikke får ved uauth. montage? fatter bilen der er monteret træk, tænker bare på eks parkeringsassistenten(som jo så er vision system og uden sensorer).

Det er en fejl på hjemmesiden ift. svingbart træk - så det findes altså ikke. Jeg blev nød til at spørge dem da jeg selv er fra Roskilde. Nu har jeg træk på den nyere Highland men det kunne jo benyttes til evt. næste Tesla.  

Sider: « 1 2 3 4