Loading...
dk

Hvad tænker jeres kunder/samarbejdspartnere om bilen | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Jan 12 '15

Altså nu er der jo minimum en ATEA konsulent der kommer ud til kunderne i en Tesla, og han har endnu ikke mødt negative kommentarer til bilen, tværtimod :-)

Det gælder både offentlige kunder og private. Jeg tror faktisk jeg har haft flere IT folk fra det offentlige med på små prøveture end fra det private, alle steder jeg kommer er folk vildt interesserede i bilen og synes den er drøn spændende. holdningen var sådan set en lidt anden da jeg kom i en MB S-klasse, bilerne har kostet mig ca. det samme...

/Martin

kajakaj
kajakaj Jan 12 '15

Kun positiv respons fra mine kunder og familien i form af interesse for bilen, beundring og respekt for at man tænker miljø. Når de hører købsprisen på Tesla kontra tilsvarende ICE og samtidig hører om de lave driftsomkostninger misunder de mig lidt og beklager at de ikke selv tør tage skridtet til el endnu. Det skal tilføjes at vi altid har kørt i biler til godt 200.000 kr - altid nye, så det har selvfølgelig undret folk at vi vælger så dyr en bil, men det er et spørgsmål om prioritering. Bilen er købt kontant privat, så ingen kan have ondt af hvad man bruger sine penge til.

DerHansi
DerHansi Jan 12 '15

Kiefer +1, nøjagtig samme oplevelse. Fokus blever et helt andet når man ruller ind i en EL-bil, fremfor en "rigmandsøse" som en MB jo typisk bliver sat i bås som. Tesla har jo slet ikke det udbredte luksusstempel i den bredere offentlighed. Min bliver ofte forvekslet med en Maseratti og når folk så finder ud af det er en EL-bil, så er alle parader nede og snakken kan gå :-)

Daniel12
Daniel12 Jan 18 '15

Igen, tak for alle jeres tanker og beskeder. Det er nogle rigtig gode synspunkter der er kommet frem, også dem med mindre positive oplevelser. 

Jeg har delt dem med mine kollegaer, og vi er helt sikkert blevet mindre skeptiske. Om vi ender med at der står en tesla foran "hovedkontoret" ved jeg ikke - næste åbenlyse skridt er parkerings- og opladningsmuligheder for os, samt nogle udregninger på økonomien.

MrCoffee
MrCoffee Jan 18 '15
Du er velkommen :)
TwoChops
TwoChops Jan 18 '15
Alle mennesker synes generelt bare, det er en superfed og spændende bil. Også dem, som slet ikke interesserer sig for biler. De synes, den er pæn og de elsker det grønne element. Selv dem, som normalt har let til Jantelovsfedten rundt er positivt indstillet.
SuneH
SuneH Jan 19 '15

Daniel: To observationer: For det første er der nok ingen på teslaforum.dk, som er et forum for tesla-entusiaster og -frontløbere, som vil sige det er en skod-bil og et dårligt valg :-) Så skulle du nok have valgt et andet forum :-)

For det andet mener jeg rimelig nemt du kan argumentere for valget overfor dine offentlige kunder ved at sige:

1) Det var afgørende for vores virksomhed, at vælge en el-bil af hensyn til miljøet og "det grønne".

2) Vi har afsøgt markedet for at finde en bil, som gør os i stand til at komme rundt i vores store kundeområde. Vi har bade undersøgt Leaf, e-UP, e-golf m.fl. men de har i praksis kun en rækkevidde op til ca. 120 km (og mindre endnu om vinteren) - så derfor var vi "nødt" til at vælge en Tesla, som var den eneste med en fornuftig rækkevidde. At den så både er pæn og komfortabel er jo så bare et plus, men det var ikke afgørende for valget... 

Daniel12
Daniel12 Jan 19 '15

SuneH:

Først og fremmest, så er der ingen af os på kontoret der ikke lider af en eller anden grad af Tesla-feber!, så vi er på ingen måde i tvivl om, at Tesla'en er en super fed bil, og både jeg selv og et par af mine kollegaer går i seriøse overvejelser om at anskaffe os den privat. 

Vi vil egentlig helst slet ikke ud i diskussionen, om hvorfor vi har valgt den og hvordan og hvorledes. Men som jeg skrev tidligere, så er vi overbevist om, at vi primært får positive tilbagemeldinger fra vores kunder og samarbejdspartnere. 

MrCoffee
MrCoffee Jan 19 '15
Jeg har valgt at købe den privat, gider ikke at skulle stå og forsvare mine bilkøb overfor mine kunder. Jeg besøger mange kunder som kæmper med at få virksomheden til at løbe rundt, hvor jeg skal forsvare hvorfor kaffen er steget med 3 kr. kg. Fedt at høre så mange ikke ser det som et issue, men jeg har valgt at prioritere sådan. At det er eneste grønne bil med rækkevidde, er et fint argument, men du kan stadig købe 2-3 mindre gode økonomiske biler for dens pris.
Genild
Genild Jan 20 '15
Nu er kaffe altså også blevet urimeligt dyrt på det sidste og det gør drøje indhug i friværdien, når man kværner de mængder jeg ofte når op på :-)

Men hvis du kan love at merprisen skyldes indkøb af Tesla'er kan jeg nu bedre leve med det :-)
MrCoffee
MrCoffee Jan 20 '15
Du skriver bare så starter jeg "kaffemaskinen" vi har jo hilst på hinanden, du virker som er fyr som godt må få 14 dages kredit :)
Genild
Genild Jan 20 '15
Hæhæ takker manne gange - med mit kaffeforbrug er det jo mere end mit kreditmax på mit Mastercard :-)

Jeg har godt nok hørt at man bør skære ned på antallet af kopper kaffe man knurrer per dag, derfor har jeg firmaets største kaffekop :-)
MrCoffee
MrCoffee Jan 20 '15
Vi sælger også toiletpapir :)
Genild
Genild Jan 20 '15
Arhhh now we tak! Har I papir med Tesla logo på?

Selv arbejder jeg i "after dinner service" sektoren (laver lokummer til tog) medens I vel kan siges at dække både hoved og røv.
MrCoffee
MrCoffee Jan 20 '15
Så må du kunne arrangere en mobil potte til de kommende Tesla campister, når de nu ikke kan få en campingvogn efter...
Genild
Genild Jan 20 '15
Funken må være som skabt for den slags, hvor klappen elegant forhindrer at man solskolder de hvide kinder.
Man skal så bare tænke sig om en ekstra gang inden man åbner for "friskluftsdyserne" foran.
MrCoffee
MrCoffee Jan 20 '15
Puhaaa, som Mick Øgendahl ville have sagt, tror vi er røget lidt of topic bamsefar :)
Maho
Maho Mar 9 '15
He he, så lige denne bil / nummerplade i dag og kom til at tænke på denne gamle tråd. Måske det er @Daniel12's nye firmabil og hans løsning på sin problemstilling :-)
P85DK
P85DK Mar 10 '15

@Maho - ha ha fedt billede, den holder ved siden af en Range Rover Sport

Sider: « 1 2