Det ved Tesla medarbejdere ikke endnu. Da jeg spurgte sidst ;-)
Nej, jeg tror også det kun er folkene i Hawthorne og sikkert nogle enkelte i Palo Alto der kender svaret på det spørgsmål...
/Martin
Der begynder at dukke flere og flere billeder af Model X op, i og omkring Palo Alto:
http://www.autonews.com/...PHOTOS01/324009995/1
Kunne være det snart var tid til, at besøge Arista Networks derovre ;-)
/Martin
TSLA: Ja, først og fremmest rigtig godt at få bekræftet at den rent faktisk kommer med jydekrog, ikke blot cykelholder som nogen har frygtet. Men jeg ikke jeg ville lægge for meget i typen, den amerikanske udgave af en jydekrog er lidt anderledes bygget op end det vi bruger i Europa. Hvordan den bliver udformet når den når herover kan meget vel være anderledes.
Jeg kan så konstatere, at på vores nuværende bil med jydekrog, den er også aftagelig, men er endt med at blive siddende permanent på bilen, da ingen af os gider bøvlet med at tage den af og på hver gang den skal bruges.
/Martin
henrik_dk: Ifølge Elon Musk er det en et-cifret procentvis merpris for en Model X i forhold til en Model S, men om det kommer til at holde ved ingen, indtil videre har vi blot givet 30.000 for at få lov at reservere, andre har så givet 225.000 for at få lov til at få den en uge tidligere end os andre, ikke Carl ;-)
/Martin
Jeg kiggede på Model S for ca. 1½ år siden, og var meget skuffet. Ikke over bilen, køreegenskaber eller det tekniske. Men alle detaljerne, som skal være iorden i en luksusbil, efterlod meget at ønske. Fordøren "hang" så chromlisterne flugtede ikke, mikrofonen i taget til telefonen lignede noget fra Darth Vaders maske, bjælken ved soltaget var sort plastik selv om taget var lys alcantara, gearvælgeren lignede noget fra en Lamborghini i 80'erne etc.
Da jeg var på besøg i butikken i Århus for ca. 2 måneder siden, så jeg en ny Model S. Samme bil, og så alligevel ikke. Alle mine ankepunkter var fikset, og niveauet på kvaliteten var steget markant. Det er ikke den samme bil man får nu, som man fik i starten. Tesla kører en iterativ process, og er ikke låst af at der kommer et facelift eller lignende, de laver i snit 50 forbedringer på bilerne om UGEN.
Model X begynder at ligne noget. Men man kan godt se at de ikke er helt færdige endnu, der er mispas foran ved frunken og chrom-listen på bagdøren er for kort. Den krog der kommer på en dansk bil, passer selvfølgelig til en dansk trailer. Det er der overhovedet ingen tvivl om.
Men p.t. er Tesla ikke klar til at release bilen, og det er derfor de ikke stolt viser den frem når de er ude og teste. Folien sidder der, så det er tydeligt at det er en testbil, så folk ikke misforstår det.
Jeg er ikke i tvivl om at resultatet bliver godt, når de releaser den officielt. De er ikke så dumme at de laver den samme fejl to gange.
Bemærk iøvrigt Q7'eren der ligger lige bag Model X'eren på spionbillederne - det ligner min på en prik bortset fra forlygterne ;)
larsk103: Jeg er for en stor del enig med dig, der er selv i dag på en Model S områder hvor det stadig halter lidt på finish af bilen. Så en demo P85D i dag, hvor jeg lagde mærke til, at frunk ikke flugter i fronten af bilen, på samme måde som min 1 år gamle Model S. Mikkel fra Tesla DK kaldte det en feature :-)
Jeg vil så også mene, at finish på Model X ikke er det vi vil se på de køretøjer de sender ud på gaden iført camouflage. Det kan de lige så godt står og lave inde i et design studie i Hawthorne. Køretøjerne på gaden er lige så meget medie stunts og tests af kørsel på veje.
/Martin
... Køretøjerne på gaden er lige så meget medie stunts og tests af kørsel på veje.
/Martin
Er der nogen der har set om der i det hele taget er en fører i dem? ;-)
Martin. Sporer jeg en smule misundelse? Det bliver jo måneder som signature modeller kommer før Idas. ;-)
DeaconWP: Overhovedet ikke, de par uger i får lov at køre i Jeres, inden vi får vores. Det kan vi nok holde til ;-)
Men jeg ser da frem til, når du viser bil frem.
Bianco: Der er nogen der mener, at kunne spotte et Heads Up Display i seneste video af bilen. Meen jeg tror nok det måske mere er ønsketænkning...
Jeg kan nikke genkendende til de løbende opdateringer. Det er helt vildt som de forskellige forsendelser af model s ændre småting. Jeg har brugt 8 til 16 timer på hver af de ca 80 model s jeg har fået inde. Forskellen er enorm fra sending til sending
Jeg kan nikke genkendende til de løbende opdateringer. Det er helt vildt som de forskellige forsendelser af model s ændre småting. Jeg har brugt 8 til 16 timer på hver af de ca 80 model s jeg har fået inde. Forskellen er enorm fra sending til sending
Ja, og specielt den kvalitet som bilerne leveres med mht. hvordan den er klargjort. Der skulle efter sigende været nogle leverpostegsmadder imellem :-)
Helt sikkert.
Er det officielt nu at Model X er uden traditionelle sidespejle men blot kamera i stedet?
Nej Gustavsfar. Det er bare gamle billeder, der har lagt på siden længe.
Prøv at klikke på knappen "Reserver". Så er der sidespejle på.
Ok men det billede under "Reserver" er da også ved at være min 9-10 måneder gammelt da model S er vist uden autopilothardware...
og reservation er da også ændret fra sent 15 til tidlig 16, eller er det bare mig?
Nej, det har stået der siden Elon annoncerede med P85D modellen at X ville blive forsinket og for nye reservationer ville de først få deres biler i start 2016.
Holdningen den gang fra Elon var, at alle der havde en reservation på det tidspunkt, stadig ville få deres biler i 2015. Om det kommer til at holde stik, er nok en helt anden sag...
Her kan man se ændringerne på Tesla Model X siden:
http://www.changedetection.com/...tors/facts_log6.html
/Martin