Loading...
dk

TESLA nummerplade | Tesla Forum

SuneH
SuneH Feb 23 '15

Forleden overhalede jeg en Mercedes Benz(!), som havde nummerpladen TESLA. Jeg spotted nummerpladen inden jeg kunne se hvilken bil det var og sagde til ungerne "Se unger, der er en Tesla!" - men da vi kom nærmere kunne vi se, at det var en ældre Mercedes Benz sedan. Den kørte dog i udpræget Tesla-tempo: ca. 95 km/t i indersporet :-)

Nogen der kender til historien bag denne nummerplade?

Genild
Genild Feb 23 '15

Hæ - det er måske lidt ligesom en del Harley entusiaster. De starter også med en tatovering og en tophue uden kvast, at der så kan gå nogle år inden "Harley'en" ankommer til matriklen er en anden sag.

Mvh Lars - som nu er tilfreds med at have fået det imellem pladerne fra Tesla i stedet for Teslaplader.

Kiefer
Kiefer Feb 23 '15

Den blev vist spottet føste gang en gang i 2013, det må da være en mærkelig fornemmelse at køre rundt med de plader...

/Martin

Larsen
Larsen Feb 24 '15
Der må være en professor emeritus i fysik, som er stor fan af fysikeren og opfinderen Nicola Tesla, som også vores biler er opkaldt efter.
Forummets indlæg er redigeret af Larsen Feb 24 '15
Hookmaker
Hookmaker Feb 24 '15

Utroligt I ikke har spottet pointen: Det er da en der har reserveret den plade fordi Tesla MS kom på banen, han håber så han senere får en henvendelse fra én der gerne vil købe den for en 20-30K...;-)

TSLA
TSLA Feb 24 '15

Nej Henrik, det tror jeg ikke er pointen. Disse ønske nummerplader kan nemlig ikke overdrages. Det er nok nærmere fordi han brændende har ønsket sig en, men alligevel ikke fået råd... :-)

Hookmaker
Hookmaker Feb 24 '15

@TSLA, ok - ja det troede jeg man kunne i DK, analogt med andre lande....;-)

Genild
Genild Feb 24 '15

Henrik det er reglerne for ønskeplader der kommer i spil her - disse kan kun overdrages til familiemedlemmer eller til et andet køretøj, som du er ejer af.

Prisen er 12.180 DKK og du er den forhåbentlig lykkelige ejer i otte år.

Uddrag fra regelsættet:

Ønskenummerplader er personlige

Du kan kun få pladerne sat på et køretøj, som du ejer. De kan som hovedregel ikke overdrages. Du kan dog godt overdrage ønskenummerpladerne til fx din ægtefælle eller samlever.

 

Det koster 360 kr. at overføre en ønskenummerplade til et andet køretøj, som du ejer.

SimonHN
SimonHN Feb 24 '15
Pladerne sidder på en Mercedes Benz C 320 Cdi Aut. Fra 2007 :)
Larsen
Larsen Feb 24 '15
Ja, jeg har helt sikkert ret. Det er en rigtig professor emeritus bil, og han aner sikkert slet ikke der nu er en bil som hedder Tesla.
Forummets indlæg er redigeret af Larsen Feb 24 '15
Kiefer
Kiefer Feb 24 '15

Et billede af bilen, det er vist fra marts sidste år:


http://teslaforum.dk/...aring;reklæder
 

/Martin

Werge
Werge Feb 25 '15

Bilen ejes af overlæge i idrætskirurg Klaus Harager, der bla. arbejder på Aleris-Hamlet Hospitaler, men også har en privat klinik på Skodsborg Sundheds center http://www.tesla.dk/.

På hjemmesiden står der bla. "Klinikken er opkaldt efter Nikola Tesla, der med sin forskning i magnetisme lagde grunden til udviklingen af MR-scanneren."

Han har en enkelt gang lagt en lille P85D video ud på sin FaceBook profil, så han må se at få bestilt en.

Genild
Genild Feb 25 '15

Men alligevel lidt sjovt at han kører rundt og reklamerer for noget som kun en minoritet sikkert aner eksisterer, medens alle andre associerer navnet med noget helt andet.

Werge
Werge Feb 25 '15

Ja lidt specielt må det være, og han må klart få mange spørgsmål omkring det. Ser vi på Kaj's kort over hvor Tesla'erne bor, så er der jo rigtig mange i "hans område".

Kan dog se hans firma blev oprettet i 2001, så kan godt forstå han ikke bare lige ændre. Eneste rigtige løsning er at han få købt sig en Tesla.

Larsen
Larsen Feb 26 '15
Yes, jeg havde ret, bortset fra at han endnu ikke var emeritus.