Loading...
dk

Byggetræf: Tråd for lydisolering | Tesla Forum

KS
KS Apr 15 '15

Så er leverancen kommet i hus, og ligger nu og venter - i første omgang på de som kommer til Køge på lørdag, "resterne" medbringes til Vejle.

Jeg har sendt en besked til alle omkring betaling. StP pladerne, incl fragt i Sverige, transport til DK løber på i 944,31 kr. og jeg har tilladt mig at runde op til 945 kr.

Kan du ikke overføre via MobilePay, så medbring kontanter til træf og få udleveret her.

Må indrømme at TMS var godt lastet over broen - og virkeligt godt støjdæmpet. 280 kg materiale fordelt med 4 foran forsædet, 4 bag forsæderne og 9 i trunk. Der er ikke plads i D'eren i frunken, ellers var et par stykker kommet herud. Men kan sige at den ligger fornuftigt på vejen med så meget vægt - når blot det er fordelt. Faktisk syntes jeg turene til Tyskland for at hente vand er langt værre - med kun trunken lastet føles den meget anderledes.

Såfremt der kommer mange ekstra bestillinger til Vejle træffet, kan jeg bestille en gang mere - men for at jeg skal køre til Sverige en tur mere, skal der være mindst 8 stk (altså 7 yderligere) - inden fredag. Alternativt kan dette købes hos Carsound, og Empty skal jo også lave lidt.. Er sikker på at han godt kan lokkes til at tage en pakke eller 2 med - dog til en lidt anden pris.

Bjarni
Bjarni Apr 15 '15

Jeg vil egentlig gerne aftage 2 pakker hvis du bestiller igen :-)

Michael
Michael Apr 15 '15
jeg har har pakke liggende, som jeg ikke skal bruge.
kommer til Køge på lørdag, og kan tage den med.
Anyone?
NCL
NCL Apr 15 '15
Michael, ja mig jeg er vist på ventelisten :-)
Forummets indlæg er redigeret af NCL Apr 15 '15
NCL
NCL Apr 15 '15
Hov, får lige læst rigtigt nu og kan se det er noget du allerede har liggende og det ikke har noget med fælleskøbet at gøre, så er det jo ligemeget at være på ventelisten :-) Men vil gerne aftage det alligevel hvis det er det samme og til samme pris?
Michael
Michael Apr 15 '15
Hej NCL
Det er en aftale. 1 pakke StP Gold til samme pris som Ken tager.
NCL
NCL Apr 15 '15
Michael, det er super. Vi ses lørdag.
FrederikC
FrederikC Apr 15 '15
Har her til aften fyldt et par plader i bagklappen, kan sige imorgen om det giver noget.
FrederikC
FrederikC Apr 16 '15

De par plader i bagklappen gav faktisk mere end forventet, der er nu tæt på ingen støj bagfra.

NU er jeg tilbage til støjen der kommer fra de forreste hjulkasser, som jeg ikke har lyst til at fylde op med dynamat.

KS
KS Apr 16 '15

@FrederikC: Jeg har sat et par striber StP i inderskærmene - eller rettere på pladerne i yderskærmen, på den gamle, ligesom der også er sat et par plader i bagkasserne. Begge steder med ikke hørbar virkning - altså på den positive måde. Det har hjulpet en del!.

På den nye, vil skærmkasserne og fjedertårne blive isoleret med en tykt flydende rustbeskyttelse - som virker på samme måde som StP/Dynamat pladerne, og herpå sat StP, for et endnu mere stille resultat

3450rbt
3450rbt Apr 17 '15

Jeg er kommende Tesla-ejer (levering slut juni). Når jeg læser jeres indlæg bliver jeg lidt bekymret. Jeg havde den opfattelse at Tesla'en er meget stille. Er der meget støj i kabinen siden I lydisolerer ekstra ?

RobertJ
RobertJ Apr 17 '15

Målt her til morgen, ved 80km/t på 'ældre' ru vejbelægning. 80-86dB midt i kabinen med 21" Vinterdæk i en 2013 Model S.

Måling foretaget med smartphone app, og svarer if. app'en til heavy road noise. Er tilmeldt støjdæmpnings arrangement.

Glæder mig til at få sommerdæk på!

-K

Genild
Genild Apr 17 '15

34½rbt: Som i mange af livets andre aspekter er det således at: "mere vil have mere" undtagelsen til denne regel er støj hvor "mindre vil have mindre" og når du bevæger dig rundt i et køretøj som ikke har motorstøj begynder du at høre hjulstøj, når du reducerer hjulstøj begynder du at høre vindstøj, som du så isolerer hvorefter du at høre blæserstøj og når du begynder at slukke blæseren er det konens tyggegummignaskning der larmer.

Til sidst har du opnået det sublime, hvorefter du er klar til direkte indlæggelse på den lukkede, fordi du begynder at høre stemmer.

Du skal derfor nok ikke ligge vågen om natten i rædsel over et kommende støjinferno i Tesla'en, for den er uhyre tyst at køre rundt i, men samtidigt også langsomt rent mentalt forberede dig på at dit acceptniveau over tid vil forandre sig. Hvis ikke du passer på ender du som alle vi andre tosser, der går og retter på ting som i forvejen er bedre end i de fleste andre køretøjer. 

Forummets indlæg er redigeret af Genild Apr 17 '15
3450rbt
3450rbt Apr 17 '15

TAK Genild !!!

Genialt svar :-)

God weekend !!!

nicom
nicom Apr 17 '15
@3450rbt. model S er løbende blevet forbedret mht støjdæmpning derfor er behovet mindre for en model 2015 end en model 2013. Min nye tesla skal dog støjdæmpende bagklappen da et meste støj kommer derfra. @Frederik. Hvordan skiller du bagklappen ad der er jo ingen synlige skruer?
Forummets indlæg er redigeret af nicom Apr 17 '15
FrederikC
FrederikC Apr 17 '15
Citat fra nicom @3450rbt. model S er løbende blevet forbedret mht støjdæmpning derfor er behovet mindre for en model 2015 end en model 2013. Min nye tesla skal dog støjdæmpende bagklappen da et meste støj kommer derfra. @Frederik. Hvordan skiller du bagklappen ad der er jo ingen synlige skruer?

Ligesom med "resten" af bilen så er bagklappen klipset sammen... så bare hiv! :) 

Lige på bagklappen knækker klipsene ekstra nemt.

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Apr 17 '15
Hookmaker
Hookmaker Apr 17 '15

@3450rbt, det er et fåtal af de samlede tesla ejere der har støjisoleret extra - dem jeg kender der ikke har brokker sig ikke, men som sagt er der nogle få af os der ikke kan få nok af stilhed....;-) 

nicom
nicom Apr 17 '15
Av.. :-O Virker lidt voldsomt............ Så skal man ha købt nogle klips (og lyddæmpende materiale i)nden man går igang.
Forummets indlæg er redigeret af nicom Apr 17 '15
NOELON
NOELON Apr 17 '15

Henrik, hvis jeg vil have stilhed slukker jeg bare radioen :-) Den nye er meget mere stille i mine øre, men de er måske også ved at være gamle og slidte....

Genild
Genild Apr 17 '15

3450: Tak det var så lidt :-)

Nu er du jo godt nok ikke fuldbyrdet endnu, men en del af os har fået udgang så vi kan samles og i fællesskab dyrke vores fetish (også kendt som byggetræf på oversigtssiden).

Du kunne jo vælge at snige dig med ind på et af arrangementerne og derved danne dig nogle egne erfaringer og viden omkring de til tider usædvanligt kreative modifikationer flere har skabt herindefra.

Du vil ligeledes være i stand til at tage adskillige nøgenbilleder af vores fælles udkårende til senere leg på hjemadressen.

Jeg er overbevist om at du vil være velkommen - om ikke andet kan du jo vælge at gribe kosten og derved udfylde en ofte overset funktion. 

Også god weekend herfra og om jeg ikke husker helt galt så er samlingsmødet i denne weekend for dem der finder glæde ved at mødes i det østlige Danmark.

Mvh L@rs

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 »
Dette emne er sticky