Loading...
dk

Byggetræf: Tråd for lydisolering | Tesla Forum

Flemming
Flemming Apr 17 '15
Alle jer der skal til Køge i morgen ønskes en rigtig god dag i det gode selskab.
Er desværre selv forhindret i at deltage.
NOELON
NOELON Apr 17 '15

Ditto her!!

3450rbt
3450rbt Apr 17 '15
@genild: jeg ville gerne give en tur med kosten for at gå rundt blandt verdens bedste biler :-)
Har 'desværre' hele familien på besøg i morgen til børnefødselsdag. Kommer gerne næste gang.

God fornøjelse i morgen !!
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 17 '15

Jeg kan desværre ikke deltage i morgen, men jeg håber at I alle får en super dag og oplevelse ud af at mødes. Tænker det bliver fint at få sat ansigter på, og dele erfaringer og sparke lidt dæk, køre lidt ræs og modificere lidt hist og her.

Bianco
Bianco Apr 18 '15

Lydisolering af bagsmæk - sådan demonteres:

OBS, du kommer til at knække nogle af de grønne plast-søm. Start med at købe min. en håndfuld hos Tesla.

Først fjernes øverste centerstykke - det trækkes vinkelret på rudefladen.

Dernæst de to sidestykker, der trækkes mod center af bilen.

Nu er der en T20 skrue synlig i hver side. Dette er de eneste. Fjern de to håndtag - de popper direkte ud.

Resten er nu i et stykke, som kan trækkes ud vinkeltret på bagklappen - dette skal man være to til, for der er to ledninger som skal frakobles, og der er ret svært mens man holder det store plaststykke ;-)

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 18 '15

Er det også aktuelt på nyere modeller som er bedre lydisoleret? Jeg synes ikke umiddelbart at jeg hører støj derommefra...

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 18 '15
KS
KS Apr 18 '15
Ordnede dørene på min i dag. De er ihvertfald blevet bedre - som i den gamle. Vik ikke sige det er så nødvendigt som i Classic men det giver altså noget. Mangler frunk/trunk og hjulkasser og så bliver den nok bedre end mylittle pony.

6 timer med 4 døre og en masse snak!

Super dag!
Claus8930
Claus8930 Apr 19 '15

Tak for sidst. Det var rigtigt hyggeligt og dejligt at få sat ansigter på folk.

Jeg isolerede inder skærmene  og fordøre. Det har helt sikkert hjulpet. På samme strækning, er lydniveauet sænket med 2,2 db. (Husk på en sænkning på 3 db. er en halvering)

Det har faktisk hjulpet så meget at jeg nu i stedet kan høre vindstøj og en hylden fra forreste motor. Så nu ved man jo så hvad man skal i gang med at isolere næst :P

Torben_E
Torben_E Apr 19 '15
Citat fra Claus8930

Jeg isolerede inder skærmene  og fordøre. Det har helt sikkert hjulpet. På samme strækning, er lydniveauet sænket med 2,2 db. (Husk på en sænkning på 3 db. er en halvering)

Det har faktisk hjulpet så meget at jeg nu i stedet kan høre vindstøj og en hylden fra forreste motor. Så nu ved man jo så hvad man skal i gang med at isolere næst :P

Hej Claus

Selv tak. Ved ikke om du har set det men det var jo din bil jeg tog billeder af ved arbejdet på venstre bagskærm. Se tråden ang. arrangementet.

Mvh

Torben_E

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Apr 19 '15
Empty
Empty Apr 19 '15
Citat fra Claus8930

Har sagt (skrevet) det så mange gange, støjdæmpning er bare givet så godt ud, mindre kørestøj og med eg minimum af indsats oven i bliver lyden fra højttalerne markant bedre. Ren win win i min verden....... også selv om grejet ikke er købt ved mig ;-)
FrederikC
FrederikC Apr 20 '15

Jeg fik ved træffet isoleret mine hjulkasser med Dynamat, så nu har jeg isoleret i frunk, trunk, bagklap, døre og hjulkasser.

Jeg vil nu se om jeg kan få lavet en prof test af støjniveauet.

Tror jeg har hvad der skal bruges til at lave en ordentlig test.

Fortsættelse følger.

RobertJ
RobertJ Apr 21 '15

@Claus8930, Jeg har målt mig til samme resultat ved isolering på 4 døre og frunk.

Reduktion af støj over samme vejstrækning på ca. 2dB, dog målt på noget rimeligt ringe udstyr. (Phoneapp).

Hjulkasser er næste projekt!

erecords
erecords Apr 21 '15
Kender nogen til et sted der kan udføre lydisoleringen mod betaling?
FrederikC
FrederikC Apr 21 '15

@erecords: Carsound.dk (evt. hos Empty i Hillerød) ellers er der nok flere herinde der gerne gør det Orange :o)

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Apr 21 '15
MrCoffee
MrCoffee Apr 21 '15
Hvem kunne tænke sig at klare det, er jeg meget interesseret, for at være ærlig gider jeg ikke rode med det selv, ps jeg sælger bla kaffe (gnæk gnæk)
Empty
Empty Apr 21 '15

Da jeg har ret begrænset med fritid kan jeg kun tilbyde min arbejdskraft fra "min" butik i Hillerød.

Har ikke engang haft tid til at lave min egen bil endnu....

KS
KS Apr 21 '15

Kurt hos Autohjørnet i Køge (der hvor vi har holdt træf), tilbyder også at smide støjisoleringen i. Ring evt til ham (google Autohjørnet Køge)

KS
KS May 27 '15

Har sendt en mail til følgende omkring bestilling af StP

Brejl AxelEmil Kurt KenSeitzberg MOL MAHO DRTESLA JORDVARMEKONGEN IT TUSLA LARSENDK RMS ICELORD SQLKBH PNC FLK GRASBERG

Er der andre der vil have en pakke eller mere med (tager imod halve pakker når blot bestilt over 1), så skriv på en PM.

Prisen bliver 1000 incl afhentning og forsendelse. Udleveres ved byggetræf i København eller når jeg er i Jylland (Fredericia).

Jer der har fået mail direkte - svar på denne hvis du ønsker.

Forummets indlæg er redigeret af KS May 27 '15
KS
KS May 27 '15

Husk: Jeg lukker bestillingen af StP til lydisoleringsarrangement i morgen. Skal nogen have noget med, så er det senest i morgen (torsdag) til frokost. P.t. har jeg bestilling på 15 pakker - bilen bliver tungt læsset når jeg henter i Sverige..

Kristian70k
Kristian70k May 27 '15

skriv når du skal have nogen skillinger..

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 »
Dette emne er sticky