Jeg kan desværre ikke deltage i morgen, men jeg håber at I alle får en super dag og oplevelse ud af at mødes. Tænker det bliver fint at få sat ansigter på, og dele erfaringer og sparke lidt dæk, køre lidt ræs og modificere lidt hist og her.
Lydisolering af bagsmæk - sådan demonteres:
OBS, du kommer til at knække nogle af de grønne plast-søm. Start med at købe min. en håndfuld hos Tesla.
Først fjernes øverste centerstykke - det trækkes vinkelret på rudefladen.
Dernæst de to sidestykker, der trækkes mod center af bilen.
Nu er der en T20 skrue synlig i hver side. Dette er de eneste. Fjern de to håndtag - de popper direkte ud.
Resten er nu i et stykke, som kan trækkes ud vinkeltret på bagklappen - dette skal man være to til, for der er to ledninger som skal frakobles, og der er ret svært mens man holder det store plaststykke ;-)
Er det også aktuelt på nyere modeller som er bedre lydisoleret? Jeg synes ikke umiddelbart at jeg hører støj derommefra...
Tak for sidst. Det var rigtigt hyggeligt og dejligt at få sat ansigter på folk.
Jeg isolerede inder skærmene og fordøre. Det har helt sikkert hjulpet. På samme strækning, er lydniveauet sænket med 2,2 db. (Husk på en sænkning på 3 db. er en halvering)
Det har faktisk hjulpet så meget at jeg nu i stedet kan høre vindstøj og en hylden fra forreste motor. Så nu ved man jo så hvad man skal i gang med at isolere næst :P
Jeg isolerede inder skærmene og fordøre. Det har helt sikkert hjulpet. På samme strækning, er lydniveauet sænket med 2,2 db. (Husk på en sænkning på 3 db. er en halvering)
Det har faktisk hjulpet så meget at jeg nu i stedet kan høre vindstøj og en hylden fra forreste motor. Så nu ved man jo så hvad man skal i gang med at isolere næst :P
Hej Claus
Selv tak. Ved ikke om du har set det men det var jo din bil jeg tog billeder af ved arbejdet på venstre bagskærm. Se tråden ang. arrangementet.
Mvh
Torben_E
Har sagt (skrevet) det så mange gange, støjdæmpning er bare givet så godt ud, mindre kørestøj og med eg minimum af indsats oven i bliver lyden fra højttalerne markant bedre. Ren win win i min verden....... også selv om grejet ikke er købt ved mig ;-)
Jeg fik ved træffet isoleret mine hjulkasser med Dynamat, så nu har jeg isoleret i frunk, trunk, bagklap, døre og hjulkasser.
Jeg vil nu se om jeg kan få lavet en prof test af støjniveauet.
Tror jeg har hvad der skal bruges til at lave en ordentlig test.
Fortsættelse følger.
@Claus8930, Jeg har målt mig til samme resultat ved isolering på 4 døre og frunk.
Reduktion af støj over samme vejstrækning på ca. 2dB, dog målt på noget rimeligt ringe udstyr. (Phoneapp).
Hjulkasser er næste projekt!
Da jeg har ret begrænset med fritid kan jeg kun tilbyde min arbejdskraft fra "min" butik i Hillerød.
Har ikke engang haft tid til at lave min egen bil endnu....
Kurt hos Autohjørnet i Køge (der hvor vi har holdt træf), tilbyder også at smide støjisoleringen i. Ring evt til ham (google Autohjørnet Køge)
Har sendt en mail til følgende omkring bestilling af StP
Brejl AxelEmil Kurt KenSeitzberg MOL MAHO DRTESLA JORDVARMEKONGEN IT TUSLA LARSENDK RMS ICELORD SQLKBH PNC FLK GRASBERG
Er der andre der vil have en pakke eller mere med (tager imod halve pakker når blot bestilt over 1), så skriv på en PM.
Prisen bliver 1000 incl afhentning og forsendelse. Udleveres ved byggetræf i København eller når jeg er i Jylland (Fredericia).
Jer der har fået mail direkte - svar på denne hvis du ønsker.
Husk: Jeg lukker bestillingen af StP til lydisoleringsarrangement i morgen. Skal nogen have noget med, så er det senest i morgen (torsdag) til frokost. P.t. har jeg bestilling på 15 pakker - bilen bliver tungt læsset når jeg henter i Sverige..