Jo, en Signature. Selvfølgelig stiller jeg gerne op til den tid!
Jeg har også stillet mig op i køen for nogen måneder siden
Den har bare at være bedre end min Q7, som jeg er virkelig glad for
De har opdateret siden, så det nu ikke længere hedder "sommer 2015" på den dansksprogede udgave, men i stedet bare "2015".
/Martin
@Kiefer: Når jeg kikker står der på http://www.teslamotors.com/da_DK/modelx
'ANSLÅET LEVERINGSTIDSPUNKT FOR NYE RESERVATIONER ER SOMMEREN 2015'
Men når jeg kikker på http://www.teslamotors.com/en_DK/modelx står der
'DELIVERY ESTIMATE FOR NEW RESERVATIONS IS FALL 2015'
Så mon ikke vi kan forvente levering senest eftersommeren 2015.
Ja, det kommer åbenbart meget an på hvor man kigger:
MODEL X
NÅR ANVENDELIGHED MØDER PERFORMANCE
Fås med dobbeltmotor All-Wheel Drive
Innovativ adgang og bagageplads
Anslået leveringstidspunkt i 2015 for nye reservationer
Men jo, jeg tror nok vi skal forvente sensommer for Sig-modeller og efterår/vinter for os med P-modeller.
/Martin
Og hvor kigger du? (URL). Jeg kan ikke finde dette under Model X på Tesla hjemmesiden...
Lige her: https://www.teslamotors.com/da_DK/own
Skærmbilledet fremkommer når jeg klikker på reserver knappen.
/Martin
Ok, jeg var ikke inde på reserver siden, da jeg jo har reserveret... Men det betyder, at de på første side er mere præcise end på de efterfølgende sider - en anelse lokkeri? Men du har sikkert ret i at alle får dem inden udgangen af 2015.
Jeg er ikke sikker på det er tilsigtet, det er nok mere sådan en detalje hvor brugerne af hjemmesiden lægger vægt på forskellen, hvor forfatter of designermåske har tænkt, who cares om der står det ene eller det andet, bare der står 2015 ;-)
/Martin
Nej, du har sikkert ret i at det ikke er tilsigtet - kan se at det er det samme for den engelske side, men jeg synes alligevel det virker mere end dumt.
Deusche Bank forventer at Tesla leverer 60.000 biler i 2015 - Elon Musk nævnte i sidste uge at 50% af bilerne i 2015 bliver Model X.
Så antaget det er rigtigt - så bliver der lavet 30.000 model X i 2015 - måske 40/60 split i H1 og H2 (pga prod. ramp up i H2). Det giver 12,000 før sommer. Jeg mener, at der er bestilt omkring 18,000 MX, så vi er hende i slut Q3 (sept/okt) ved nybestillinger idag - afhængig hvordan Tesla allokerer produktionen til de forskellig regioner globalt.
Jeg håber på at få min MX før juli 2015 :-) - (jeg ligger ca. nr. 12-13,000 global eller nr 2000 i eur)
De skrev i deres seneste shareholder letter at produktionen vil begynde til foråret 2015. Det kan jo betyde mange ting, men jeg vil måske blive overrasket hvis det betyder levering før sommer 2015. min hustru har også et reservationsnummer omkring de 2000 (2277) og der var beskeden at levering ville være sommer 2015, meeeen...
/Martin
Ja, jeg havde oprindeligt set frem til den til Juleferien 2014/15, da vi skal til sne i Norge, men er nu tilfreds med at få den til Juli 2015, om muligt...
Tjae, Tesla DK vil da næsten være godt dumme hvis de ikke bruger dig i deres markedsføring, med dit meget lave reservationsnummer må de vel næsten indkalde til event når den første Model X skal udleveres i DK med eventuelle prøveture og fremvisninger i demo-modeller der må være produceret umiddelbart samtidig med din ;-)
Men når vi jo nu kender Tesla ret, så skal du være heldig hvis den kommer med i kvartalsafslutning til Q2 2015, og ellers bliver det først til kvartalsafslutning i Q3, hvilket vil sige september 2015...
/Martin
@MicTheCat: Får du en Model X på fredag?
Læg mærke til hvilket forum du har sendt din besked til ;-)
/Martin
RT: er det fordi du ikke kan nå at se den, eller er det grundet at du ikke længere synes du har behovet for en X at du vil droppe din reservation?
/Martin