Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model X | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Sep 1 '15

Lennart: Kunne tyde på det:

KimT
KimT Sep 1 '15
Ventilerede sæder - fedt
Kiefer
Kiefer Sep 1 '15

Og nu også med hvide lædersæder.

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Sep 1 '15

Og Kiefer: Ingen lokal aftenhygge sutten på SuC.....;-)

Genild
Genild Sep 1 '15

Henrik: Nu er "Long Distance Travel" jo et vidt begreb, hvor jeg ofte ser folk ved købmanden, der finder det at man skal krydse en hel indkørsel fra P-plads til Vindfang så omfangsrigt, at de for en sikkerheds skyld mere eller mindre vælger at parkere i samme vindfang.

Så set i det lys kan en tur helt hen til den lokale SuC jo synes som en ekspedition i Dr Livingstone dimensioner.

Eller tænkte du mere på de fine nye hvide lædersæder i sameksistens med aftenhygge inklusiv fyldte kaffekrus og hjemmelavet chokoladekage?

Kiefer
Kiefer Sep 1 '15

Heh, jeg tror næppe jeg med mine unger ville vælge hvide lædersæder, to kopper kakao lidt lakrids og vingummi og dertil lægges så et par gummistøvler sammen med vinterstøvlerne og de hvide lædersæder vil være knap så hvide ;-)

Jeg har kigget på flere af Jer der har valgt almindelige stofsæder, jeg kunne sagtens forestille mig, at min næste Model S ville blive med standard stofsæderne. De ser ud til at være af en fin kvalitet og eftersom den eneste grund til valget faldt på sorte lædersæder sidst var på grund af ungerne, så tror jeg næppe jeg vil betale +12K for det en gang til.

Det ser også interessant ud, at Tesla ikke nævner at autopilot vil være noget der kommer med software updates som på Model S, måske vi vil se det snart komme ud?

Og Henrik, lokal sutten SuC, det er vist noget man gør i Kastrup, de eneste jeg plejer at møde derinde er lokale der lige skal tanke lidt inden de skal køre den lange vej hjem fra København til København...

Mon en Model X vil få lidt længere rækkevidde med 19" fælge i stedet, og ikke mindst, mon man kan sætte de 22" sutter fra en Model X over på en Model S ;-)

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Sep 1 '15
FrederikC
FrederikC Sep 1 '15

Ja eller passer 19" i det hele taget på X'eren....

MicTheCat
MicTheCat Sep 1 '15

Den model koster 132.000 $. Konfigurere du en S til ca. dette lander vi pt. på 1.130.000 og så har vi ikke talt evt. afgifter endnu efter 1.1.2016. Desværre så må jeg stå af - får aldrig fruen med her. Sidder ellers i køen dog ikke som sig;-(

Kiefer
Kiefer Sep 1 '15

MicTheCat: Inden man maler fanden på væggen så husk på det er en Signature. Nogen der kan huske prisforskellen på en Sig Model S og en produktionsudgave af samme?

Ken?

/Martin

Lars72
Lars72 Sep 1 '15

Hvis du lægger de samme signature tilvalg ind på en Model S på Tesla's US-side (Dvs P90D, med signa. tilvalg) så giver det cirka samme pris (134.000USD) på denne X(132.000USD)

Hvis det holder, så kommer X prisen ligge på cirka samme niveau som Model S 

Forummets indlæg er redigeret af Lars72 Sep 1 '15
Kiefer
Kiefer Sep 1 '15

Hvis man tager udgangspunkt i, at Elon tidligere har udtalt, at over 50% af alle reservationer på en Model X er foretaget af kvinder, kunne jeg godt forestille mig, at salget af en X70 (med eller uden D) vil være den klart mest fortrukne model. Rigtig mange kvinder i USA køber netop en SUV for at kunne køre ungerne til alle mulige forlystelser. Og der vil en X70(D) nok kunne dække langt den største parts behov.

/Martin

KS
KS Sep 1 '15

Signature var lidt dyrere end en basis model S - men valgte man samme udstyr - så endte Signature med at være ca 15.000 dkk billigere

Kiefer
Kiefer Sep 1 '15

Så er mit gæt, at Model X nok kommer til at lægge sig meget tæt op af de nuværende priser på Model S.

/Martin

NOELON
NOELON Sep 2 '15

Som annonceret ved introduktionen i feb. 2012 (hos Space X i LA) 

Kiefer
Kiefer Sep 2 '15

TSLA: Har du haft mulighed for at konfigurere din endnu?

Det ser ud til på TMC, at det stadig er et meget begrænset antal der er åbnet op for.

/Martin

NOELON
NOELON Sep 2 '15

Nej, desværre ikke. Jeg er ikke sikker på at den overhovedet når hertil før afgiftsfælden klapper.

DeaconWP
DeaconWP Sep 2 '15

Tesla i København svarer mig, at de regner med, at der vil komme kontakt om konfiguration om 2 uger.

Men med sædvanlig, og forståelig, usikkerhed.

Og de regner heller ikke med levering i år.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Sep 2 '15
Brian1
Brian1 Sep 2 '15

http://e24.no/bil/model-x-billigst-i-norge/23516773

Se andet afsnit...

Forummets indlæg er redigeret af Brian1 Sep 2 '15
denlange
denlange Nov 16 '15

Jeg har forleden talt med Tesla angående status på fortolkning af reservationer på Model X foretaget inden d. 8 oktober 2015. 

De har dog intet nyt. Først skal lovforslaget godkendes ved EU. Herefter kan SKAT give Tesla et bindende svar på hvorvidt de reservationer der er lagt inden d. 8 oktober 2015 gælder som bindende købsaftaler og derved medfører at biler under denne aftale kan leveres uden afgift såfremt de er leveret inden d.1 juli 2016.

Set i lyset af diverse kontroverser mellem Tesla og Skat i de sidste par dage, så tror jeg næppe Tesla for lov at levere disse biler uden afgift. Tillæg dette notat http://www.ft.dk/...bilag/40/1566434.pdf

Oven i hatten så tror jeg ikke på at Tesla vil kunne nå at levere Model X i Danmark inden d. 1 juli 2016. Tesla siger selv at de regner med at kunne producere 1600-1800 biler pr. uge i 2016 (Og vi ved at Tesla er notorisk over positive). Disse tal inkluderer både S og X. Med over 20K preorders i Nordamerika der skal have deres biler før Europa. Så produktionen til det Europæiske marked er formentlig slet ikke gået i gang d.1 juli 2016.

Hvis vi skal se Model X i Danmark, så skal SKAT give medhold + Tesla bliver nød til at lade Danske reservationsholdere springe køen over.

Brian1
Brian1 Nov 16 '15

Tak for info -  ja, der er fuldstændig stilstand i øjeblikket.
Gad ved hvor mange har aflyst deres reservationer...

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »