Loading...
en

Hvor kan jeg forsikre min Tesla Model S?

BPBach
BPBach Jun 5 '15

Jeg fik også et tilbud fra tryg i sidste måned, der sagde de heller ikke noget om tracker , men det gjorde de så da jeg kontaktede dem i denne uge, sådan noget kunne de godt melde ud fra start, men man kan sige det er ikke den store investering, men alligevel kunne man godt sige det fra start.

KimT
KimT Jun 5 '15

Jeg har lige fået svar fra Tryg ang. tilbud på måske kommende Tesla ;-) Men svaret var her helt klart "Den sporing som bilen måske er født med, er desværre ikke godkendt, så den kan vi ikke acceptere"

Tror bl.a at det er fordi tracker skal have selvstændig strøm til mindst 12 timer. Ved ikke om man kan tracke en Tesla hvis batteriet løber tørt/tages fra ifm service.

Tilbudet lød på 10K inkl glas - 30.000km. Men så kommer der jo lige mindst 4K til installation af tracker, samt årlig abb. på 500-1000,-

Jeg har taget fat i købstædernes nu.

PeterR
PeterR Jun 5 '15
Jeg har fået tilbud fra GF, Købstædernes forsikring og Topdanmark
GF 8.339 pr år, selvrisiko 5.069 og 21.000km
KF 8.417 pr år, selvrisiko 6.747 og fri km
TD 9.408 pr år, selvrisiko 3.671 og 20.000km + gps tracker til ca. 6.000kr + abonnement.
henrik_dk
henrik_dk Jun 5 '15

PeterR: hvilken model har du fået tilbud på?

Får en P85D til august og skal også ud og finde en forsikring til den.

Makova06
Makova06 Jun 5 '15

GF ville ikke forsikre min, fordi jeg ikke har hus

Jeg har fået nogenlunde samme priser ved Købstæderne, Tryg og Codan. Købstæderne er dyrest for mig og ingen parkeringsskadedækning. Til gengæld sparer jeg GPS tracker og får fri km. Tryg og Codan ligger side om side på prisen og kræver begge tracker. Codan har så fri km.

PeterR
PeterR Jun 5 '15
Henrik_dk jeg har bestilt en S85D lander forhåbentlig primo juli
Lundme
Lundme Jun 7 '15

Sammen med levering af 85D i april skiftede jeg alle mine forsikringer over til Købstæderne og sparer årligt ca. 7.000 kr. Tesla'en koster 4.500 kr årligt med 6.000 i selvrisiko.

Så tak til mit gamle forsikringsselskab LB, fordi de tvang mig til dette, ved ikke at ville forsikre min bil.

PeterR
PeterR Jun 9 '15
Lundme: hvordan har du fået den ned på 4.500kr pr år ? Er det ex moms og har du også flyttet firma forsikringerne ?
Gustavsfar
Gustavsfar Jun 9 '15

@kajakaj

Har du evt. en nyere og opdateret forsikringsstatistik fordelt på selskaber og antal forsikrede Teslaer?

kajakaj
kajakaj Jun 9 '15
Desværre. Statistikken er manuelt arbejde at finde forsikringsselskab ved opslag på hver enkelt bil. Det er højsæson for friluftsliv i øjeblikket, men jeg vil kigge på det når jeg får bedre tid.
TvBH
TvBH Jun 16 '15
Jeg har netop taget imod et tilbud fra Min forsikring (AON) hvor prisen er 9050kr/år for TMS m fri km/med glas/ uden tracking/ 6000kr selvrisiko (bor KBH) plus 450kr/år for vejhjælp (inkluderer selvfølgelig transport af bil til nærmeste opladning just in case!). Samlet set en besparelse på ca 10kkr for husstandens forsikringer.
Slo
Slo Jul 31 '15

Jeg modtog min Model S slut juni og havde kort før dette lavet forsikring med Tryg. Jeg har siden da været på ferie og da jeg kom hjem fra ferie lå der et brev fra Tryg med krav om installering af GPS tilknyttet en alarmcentral. 

I dag ringede jeg til Tryg og brokkede mig over dette. Jeg fortalte samtidig at andre selskaber ikke har kravet. De bortfaldt kravet på stedet :-)

I samme anledning tog jeg fat i Købstæderne. De har nu tilbudt mig en forsikring med fri km og ingen GPS, selvrisiko på 6.700 kr til 8.900 kr. pr. år. Jeg har sagt ja til tilbuddet, da det ligger ca 1000 kr under hvad jeg giver hos Tryg. 

MR
MR Aug 4 '15
Har netop købt S 85 og har forhørt mig ved flere selskaber. Endte ved Tryg, 25000 km, friskade, vejhjælp og SR på 3350. Præmie ca 6900. Er helkunde v Tryg med både private og erhvervsforsikringer. Er meget tilfreds med dette tilbud
hbtesla
hbtesla Aug 5 '15

Techno forsikring er ret godt hvis man har op til en 85D der samlet max står til 800000. 

Adnre der har erfaring med det?

esbenr
esbenr Aug 9 '15
Har fået tilbud fra Ida Forsikring til 4900,-/år.
Så hvis du er ingeniør er det the place to go :-)
MicTheCat
MicTheCat Aug 9 '15
@esbenr. Det var godt nok billigt. Havde ikke lige tænkt på IDA. Hvad er selvrisiko og hvilken model har du. Hvad med de andre forsikringer. Er de tilsvarende billige
KimT
KimT Aug 9 '15

Man skal være medlem hos IDA for at kunne tegne forsikringen igennem fagforeningen.

Climber
Climber Aug 20 '15

Desværre får jeg først min Model S90D i starten af november, men har fået disse tilbud på forsikring fra Lærerstandens Brand.

Tesla Model S 85D fra 2015 med ansvar, kasko og vejhjælp koster 15.447 kr. årligt med selvrisiko på 2870 kr. Du kan også vælge en selvrisiko på 5740 kr. så koster forsikringen 13.950 kr. årligt.

Der stilles åbenbart ikke yderligere krav eller begrænsninger.

Kaspar
Kaspar Sep 3 '15
Citat fra Climber

Desværre får jeg først min Model S90D i starten af november, men har fået disse tilbud på forsikring fra Lærerstandens Brand.

Tesla Model S 85D fra 2015 med ansvar, kasko og vejhjælp koster 15.447 kr. årligt med selvrisiko på 2870 kr. Du kan også vælge en selvrisiko på 5740 kr. så koster forsikringen 13.950 kr. årligt.

Der stilles åbenbart ikke yderligere krav eller begrænsninger.

LB er ikke de billigste. Jeg lavede en oversigt for et par måneder siden:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1hLWd8O5MqSm18xdmgQoT__VuWk_xX2i2JBCHCptuwo4/edit?usp=sharing 

BlackPanther
BlackPanther Sep 3 '15
Citat fra Kaspar

LB er ikke de billigste. Jeg lavede en oversigt for et par måneder siden:

Det er meget individuelt hvad priserne er lige netop for din bil.
De fleste af priserne på listen er væsentlig højere end det jeg (og andre) har fået tilbud.
Det betyder meget hvor du bor, din skades historik, selvrisiko, hvilke andre forsikringer du har og om du evt. ønsker at flytte dem o.s.v.

Mit bedste råd er at kontakte så mange forsikringsselskaber som muligt og få en pris fra dem. Herefter så finde ud af hvad man vil :-)

Pages: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 »