Loading...
en

Hvor kan jeg forsikre min Tesla Model S?

JF
JF Jan 6 '14

@LarsR. Jeg har selv nogle udfordringer med Tryg, da de forlanger en af dem godkendt GPS tracker i bilen. Forklaringen fra dem var at muligheden for at følge bilen fra din Smart Phone kan deaktiveres fra bilens display.

Umiddelbart er jeg også på udkig efter alternative løsninger?

/Jess

Kiefer
Kiefer Jan 6 '14
Citat fra JF

@LarsR. Jeg har selv nogle udfordringer med Tryg, da de forlanger en af dem godkendt GPS tracker i bilen. Forklaringen fra dem var at muligheden for at følge bilen fra din Smart Phone kan deaktiveres fra bilens display.

Umiddelbart er jeg også på udkig efter alternative løsninger?

/Jess

Spøjst, vi har ikke fået krav om GPS sporing uanset hvem i Tryg vi har haft snakket med, det uanset om det var en der vidste hvad en Tesla var, eller var helt uforstående overfor hvad det er for en bil...

/Martin

kajakaj
kajakaj Jan 6 '14

Der findes mange leverandører af GPS-trackere, men jeg har valgt Unitracking, som har givet det bedste tilbud på udstyr og montering. De er godkendt af forsikringsselskaberne og har oplyst at de har monteret i andre Teslaer.

http://www.uniqtracking.dk/produkter/ut-20

Prisen er oplyst til 3750 kr incl. montering og 995 kr. i abb. pr. år for UT20 uden kørebog.

kontakt Martin Grauballe mgr@uniqtracking.com

Hookmaker
Hookmaker Jan 6 '14

Er der nogen der har forsikret/prøvet at få tilbud gennem IDA? 

Henrik1968
Henrik1968 Jan 6 '14
Det har jeg - en Tesla forsikring afvises blankt af IDA forsikring når man ringer ind. Bilen falder udenfor både på pris og hk som jeg forstår det :-(
Henrik1968
Henrik1968 Jan 6 '14
@Kiefer: er det en P85 du får forsikret for 8800? Hvad er kørselsbehov og selvrisikoen?
kajakaj
kajakaj Jan 6 '14

Her er link til tidligere indlæg om hvilke selskaber der forsikrer Tesla

http://teslaforum.dk/ow_userfiles/plugins/forum/attachment_26_526d3a3043b67_Bilforsikring.doc

Kiefer
Kiefer Jan 6 '14

Hej.

Citat fra Henrik1968 @Kiefer: er det en P85 du får forsikret for 8800? Hvad er kørselsbehov og selvrisikoen?

Nej det er dog "kun" en S85, kørselbehov er 25-30.000 om året og selvrisikoen er øhm, godt spørgsmål, det ved min kone ;-)

Med hensyn til IDA, så er de en underselskab til LB koncernen, så dem der spørger ved FDM, Bauta ,IDA og LB vil nok alle få samme svar som vi har fået, enten blankt nej, eller nogle mærkelige krav som f.eks.aflåst garage. Lidt mærkeligt når LB i dag forsikrer de biler vi har i dag, som begge er Mercedes'er med nyværdi over 1.5mill pr stk... Når det har været angående forsikringer har det altid været en fordel at være gift med en pædagog som har haft adgang til Lærerstandens :-)

/Martin

Henrik1968
Henrik1968 Jan 7 '14

@Kiefer: Tak :o)

@Hookmaker: Jeg har netop fået et tilbud fra IDA på en P85 - de har ændret politik per 1/1-14, og vil derfor gerne forsikre bilen nu :o)

Til info er mit tilbud på 12.935kr/år med 20.000km og selvrisiko på 2.500kr (Charlottenlund, Superelite).

Tryg har ligeledes ændret holdning per 1/1-14 så de reelt kun vil forsikre bilen, hvis man samler alle forsikringer i Tryg (og man accepterer selvfølgelig ikke, at IDA forsikringer håndteres gennem Tryg).

Hookmaker
Hookmaker Jan 7 '14

Super, jeg vil kontakte dem. Jeg har fået tilbud på 8.700 fra Tryg på S85 - men skal så samle hele svineriet hos dem. Problemet er at jeg bor i en 2 families villa med min Far og vi har vores Husforsikring hos IDA svinebilligt. Skal jeg flytte den til Tryg koster det 4 gange op! - Og IDA bruger jo Tryg!! Sikke noget klonk.

Henrik1968
Henrik1968 Jan 8 '14

@Hookmaker

Fik du tilbuddet fra Tryg før eller efter nytår, og har du det på skrift?

Jeg fik et mundtligt tilbud fra Tryg før nytår, som ikke krævede samling af alle forsikring. Da jeg kontaktede Tryg igår, var prisen steget 10% samt krav om samling af forsikringer!!

Hookmaker
Hookmaker Jan 8 '14

@Henrik, nej det var telefonisk og i November, - men jeg beder IDA forsikring om et tilbud idag, idet min Far kontaktede dem igår og de siger nu at de godt vil forsikre en Tesla S.

/henrik

LarsR
LarsR Jan 9 '14

Jeg forsikrede hos Topdanmark og fik ca. kr. 8.600,- med kr. 7.300 i selvrisiko (P85 i 2800 Lyngby). Dette krævede GPS tracker, der i dag er installeret til kr. 5.400,- (tracker abonnement er gratis hos Topdanmark). Det skal siges at jeg flyttede min pensionsordning og erhvervsforsikring dertil fornyligt (og i anden anledning) og desuden flyttede mine sidste private forsikringer til Topdanmark. Sparede dog mere på at flytte pensionsordningen end hele forsikringspuljen kostede, så jeg er godt tilfreds.

The Forum post is edited by LarsR Jan 9 '14
FrederikC
FrederikC Jan 10 '14

Jeg har fået en pris fra Privatsikring/Codan på 13.800 kr med følgende dækninger: 85kw, 35.000 km pr. år, førerpladsdækning, friskade, trinsikring, vejhjælp og 5.500 i selvrisiko. Syntes det virker voldsomt.

sorbra
sorbra Jan 11 '14

Jeg har den 2. januar fået et tilbud fra Alka på knap 8900 for en S85, 23.000 km om året, og en selvrisiko på 4000. Dette er udenden såkaldte "Alka box". Hvis man tilvælger den, kan man få yderligere 20% i rabat, men så skal man udover big brother nok også forholde sig til Alka boksens strømforbrug.

Prisen er uden friskade, vejhjælp eller førersikring.

Hookmaker
Hookmaker Jan 13 '14

@Sorbra,

...Og jeg har idag spurgt Alka om samme for en S85 20K Km, - 10.700/år med selvrisiko 2500.

Også her extra 20% rabat hvis man vælger Alkaboks.

Selvom jeg bor i 2800 og du bor i Lillerød, så synes jeg nu det er noget af en forskel (din er jo også en P85).

Emilius
Emilius Jan 13 '14

@sorbra Hvem snakkede du med ved Alka ? og har du alle dine forsikringer ved dem ?

Emilius
Emilius Jan 13 '14

@LarsR Hvor har du fået installeret din GPS ? Har de installeret på Tesla før ? Hvor lang tid tog det dem at installere det i bilen ?

Generelt: Er der nogen der ved om disse GPS tracker har deres eget batteri eller tager de strøm fra bilen ?

LarsR
LarsR Jan 13 '14

@Emilius. Fik det lavet her:

http://automestergentofte.dk/

Det tog et par timer og de har lavet flere Teslaer. Den tager strøm fra 12v i bilen. Tal med Allan.

Kiefer
Kiefer Jan 13 '14
Citat fra Emilius

@LarsR Hvor har du fået installeret din GPS ? Har de installeret på Tesla før ? Hvor lang tid tog det dem at installere det i bilen ?

Generelt: Er der nogen der ved om disse GPS tracker har deres eget batteri eller tager de strøm fra bilen ?

Dem jeg har (Dantrack) har både batteri og tager strøm fra bilen.

/Martin

Pages: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 »