Loading...
dk

Hvor kan jeg forsikre min Tesla Model S? | Tesla Forum

YESTES
YESTES Sep 3 '15

Jeg har opsagt alle mine forsikringer hos LB og flyttet det hele til Købstædernes (jeg har temmelig mange forsikringer). LB var slet ikke til at tale med, hvilket deres pris også viser, de ønsker åbenbart slet ikke TESLA, så i mit tilfælde midste de en stor god kunde.

Men husk alligevel at det ikke kun er "prisen" men også dækningen der er vigtig. Jeg kender en taksator (desværre for bygninger) der altid har sagt "brug XXXX, de er lidt dyrere men betaler din skade hvis den opstår".

God forhandling :-)

YESTES

uffe55
uffe55 Sep 3 '15

@yestes "...der altid har sagt "brug XXXX, de er lidt dyrere men betaler din skade hvis den opstår"

Dem har jeg også lige skiftet til, de gav en pris der matcher Købstedernes. Spurgte også ved Nykredit og FDM forsikring, - det samme som LB, men de er da helt umulige !

Hviidbjerre
Hviidbjerre Sep 3 '15
Hvem er X. Kan man købe en vokal?
YESTES
YESTES Sep 3 '15
Stort selskab der begynder med T... ;-)
Hviidbjerre
Hviidbjerre Sep 4 '15
Har nu hørt, at de også kan være på tværs...
Kaspar
Kaspar Sep 8 '15
Citat fra BlackPanther
Citat fra Kaspar

LB er ikke de billigste. Jeg lavede en oversigt for et par måneder siden:

Det er meget individuelt hvad priserne er lige netop for din bil.
De fleste af priserne på listen er væsentlig højere end det jeg (og andre) har fået tilbud.
Det betyder meget hvor du bor, din skades historik, selvrisiko, hvilke andre forsikringer du har og om du evt. ønsker at flytte dem o.s.v.

Mit bedste råd er at kontakte så mange forsikringsselskaber som muligt og få en pris fra dem. Herefter så finde ud af hvad man vil :-)

Ja, jeg fik også at vide flere steder at jeg har et dyrt postnummer. 

PeterE
PeterE Sep 19 '15

Som jeg skrev i min tråd om det mislykkede forsøg på at skabe interesse hos selskaberne om en gruppeforsikring eller lign, så er det ren kamp fra hus til hus at finde en forsikring med både gode vilkår og en fornuftig pris. Og ja, det er mange elementer. 

Jeg ville gerne undgå at installere en  GPS tracker og jeg kører så mange kilometer om året at det bliver dyrt hos nogle selskaber. Jeg endte med en forsikring hos Købstædernes, som både er uden loft på km og uden krav om GPS tracker.

texIDAS
texIDAS Sep 20 '15

Mens jeg venter og venter.......

har jeg kikket lidt på de TESLA'er, der er indregistreret i september, -indtil den 19.09.2015.

Det lader til at være 59 enheder!

De gode ejere af disse har valgt følgende forsikringsselskaber til deres TESLA'er:

Så det kan konstateres, at der bliver forsikret over hele banen!!

og hvad har de gode folk så købt:

og hvis man måler på alle registrerede enheder (1531) ser fordelingen sådan ud:

Og endelig kunne man også tænke over, hvordan TESLA- salget vil gå i år!!

Så hvis det går sådan her, vil der blive travlt med klargøring af biler

både i København og i Aarhus!!

Ak ja, -jeg venter og venter.........

Gustavsfar
Gustavsfar Sep 20 '15

Fin statistik :-) 85 og 85R er den samme bil. Kan du ikke slå dem sammen i grafikken?

Raymond
Raymond Sep 20 '15

P85 og 85P er vel også samme model.

Raymond
Raymond Sep 20 '15

Under forsikring står Købstæderne også 2 gange . de data trænger til en rensning.

Bianco
Bianco Sep 20 '15

Der er godt nok mange P85D'er imellem... godt man ikke er misundelig :-)

dankersoe
dankersoe Sep 27 '15

Hej

Jeg har fået tilbur fra ETU om forsikring på kr 9.500 årligt.

35 år, elitebilist, Esbjerg, Model 85D

fmm1000
fmm1000 Sep 27 '15
Dankersoe prøv at kontakte Købstæderne. Esbjerg kan da ikke være det væste postnummer.
Jeg giver 6500 i Nordjylland for en 85d. Fri km og ingen krav om GPS
The_Stig
The_Stig Sep 27 '15
Citat fra fmm1000 Dankersoe prøv at kontakte Købstæderne. Esbjerg kan da ikke være det væste postnummer.

Det er ca. samme pris som jeg skal betale I Thisted Forsikring - uden GPS, dog med max. 25000km(år
Forummets indlæg er redigeret af The_Stig Sep 27 '15
dankersoe
dankersoe Sep 29 '15
Citat fra fmm1000 Dankersoe prøv at kontakte Købstæderne. Esbjerg kan da ikke være det væste postnummer.

Det vil jeg gøre - Tak for heads up :-) - Vender tilbage når jeg har fået et tilbud.
Jeanette3
Jeanette3 Oct 3 '15

Jeg har topdanmark. Esbjerg. Giver 5800 kr for en P85 D , dog med GPS installeret.

Lannister
Lannister Oct 5 '15

Har lige fået et nyt tilbud fra Tryg. Det tilbud jeg fik i januar (før jeg købte bilen) lå på over 11.000 kr. og det nye tilbud hedder nu:

Tesla S70D. Max 25.000 km. ingen GPS og med glas/friskade og parkeringsskade. 3200 kr. i selvrisiko og en årlig præmie på 7994 kr. det er ikke så ringe endda taget forsikringsselskabet i betragtning. Uden glas/friskade og parkeringsskade ville præmien ligge på 7533 kr. Det skal siges, at jeg i forvejen har alle mine forsikringer samlet i Tryg.

Friskade og Glas: Skader som følge af brand, lynnedslag, eksplosion, tyveri og røveri af ukendt skadevolder, nedstyrtning af genstande på bilen, samt reparation på vinduer, spejle og lygteglas dækkes uden opkrævning af den egen valgte selvrisiko. Ved udskiftning af bilens frontrude gælder der en fast selvrisiko.(1500 kr.)

Parkeringsskade:
Du betaler ikke selvrisiko for skader op til 15.000 kr., når skaden sker, mens bilen holder lovligt parkeret og hvor der ikke er en kendt skadevolder.

Forummets indlæg er redigeret af Lannister Oct 5 '15
ODE90D
ODE90D Oct 5 '15

Når man kigger ned ad listen med alle sikkerheds funktionerne i en Tesla er min umiddelbare konklusion at risikoen for at køre ind i nogen/noget er stært reduceret ift de fleste biler. Er det jer bekendt overhovedet noget forsikringsselskaberne har med i deres risikovurdering?

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 5 '15

Umiddelbart vil jeg tro at nyværdi, postnummer og antal skadesfri år er altafgørende for præmien og at de slet ikke vurderer ud fra ovenstående men jeg ved det reelt ikke. Måske en forsikringskyndig kan svare mere præcist på det?

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 »