Loading...
dk

Hvor kan jeg forsikre min Tesla Model S? | Tesla Forum

Tarrild
Tarrild Oct 5 '15

Jeg har lige fået tilbud på min TMS 70 som kommer i December. Gennem IDA forsikring kunne jeg få forsikring for 5.100,- inkl. glas med 2.500,- i selvrisiko. Ingen krav om GPS.

ODE90D
ODE90D Oct 5 '15

Med den pris kunne det tyde på, at IDA har regnet ud, at risikoen for skader er langt lavere når man kører Tesla pga sikkerheds funktionerne. Nu mangler vi bare resten følger med ned.

Tarrild
Tarrild Oct 5 '15

Manglede lige at tilføje at jeg er 30 og har 5 år med bil uden skader. Man skal have minimum 3 forsikringer hos IDA for at få tilbuddet. De kan dog også lave en villaforsikring til 3.400,- så det går nok

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 5 '15

Ja det kunne da være skønt hvis det forholder sig sådan. Vi får nok også brug for al den rabat vi kan få hvis præmierne stiger til det 2-3 dobbelte efter nytår :-(

ODE90D
ODE90D Oct 5 '15

...og så skal man lige tage en Ingeniør uddannelse før man kan blive forsikret i IDA

texIDAS
texIDAS Oct 12 '15

Det fremgår nu via "nrpla.de" på forummets "kort", at der er registreret 23 model S i oktober.

70D.  04 stk.

85D   11 stk.

85R    03 stk.

P85D 03 stk

P90D 02 stk.

De blev forsikret hos:

ALKA.                    3

Alm Brand.           1

ALPHA Inc.          1

Codan.                  2

Danske.                1

GF forsikring.      1

Gjensidige.          1

IF forsikring.       4

Købstæderne.    1

Lærerstanden.   1

Runa Forsikring 1

TRYG                   6

Forummets indlæg er redigeret af texIDAS Oct 12 '15
ReneO
ReneO Oct 12 '15
Hejsa. Ved godt at denne tråd er temmelig gammel. Men vil lige kommentere på den alligevel, dag vi netop i dag har accepteret et forsikringtilbud. Vi er guldkunder og elitebilister hos Tryg via IDA (Ingeniørforeningen Danmark). Her hedder prisen for en S 85 5.529,- per år. Prisen ville for en S 60 være 5.200,- per år for os. Bemærk at man ikke på deres egen prisberegner kan udregne en pris for Tesla - sandsynligvis grundet antal hk. Til info, så er S 85 opgjort til 362 hk hos IDA.
ReneO
ReneO Oct 12 '15
Vi har glasforsikring, vejhjælp, selvrisiko på 2.500,- og et årligt kilometerforbrug på max. 20.000
texIDAS
texIDAS Oct 13 '15

Reno0:

Har Tryg krævet gps-tracker ved forsikring af din S85'er??

griffel
griffel Oct 13 '15
De (Tryg) har ikke krævet det for mig for et par måneder siden.
Skaarup
Skaarup Oct 13 '15
Tryg har heller ikke krævet det af mig. Men det kan have noget at gøre med købsprisen, hvis de kræver det nu.
Icelord
Icelord Oct 13 '15

~~Husk, læs betingelserne!

Jeg havde en ung mand ude for gennemgang af vores forsikringer og han nævnte intet om GPS. Han havde modtaget info om bilens nypris

Da jeg endeligt fik betingelserne var der et generelt afsnit om at alle biler med handelsværdi over (tror det var) 600 tDKK skulle have installeret tracker!

Mboe05
Mboe05 Oct 25 '15

Det lyder billigt, Nilaus.

Jeg har modtaget tilbud fra Alm.Brand, som har alle andre forsikringer, og de vil have 13.003 for min bestilte S85D.

Har nu tjekket på https://www.kfforsikring.dk/motorkoeretoej-beregner/?type=17#beregner og de skal have 7.704 med 11.665 i selvrisiko. Jeg har beregnet bade med og uden sporingssystem og prisen er den samme. Det er ved nypris på 851.000.

Vil kontakte Tryg også, da de også skulle være billige.

CasperB
CasperB Oct 25 '15

Jeg får leveret en ny S70 til december i år og har fået tilbud fra Alka Forsikring.
Kasko 9.300 kr., selvrisiko 4.000 kr. og er inkl. vejhjælp.

TeslaFreak
TeslaFreak Oct 26 '15

Købstæderne. 4900+705 for Udvidet bildækning igennem diba selvrisiko 6747 kr. S70 med 40.000 km om året.

Hank
Hank Oct 26 '15
Global Forsikring, så behøver man ikke flytte alle sine forsikringer.
Fri km til 6.500 eller 8.500 alt efter bilens nypris.

PeterE
PeterE Oct 27 '15

Global Forsikring er ikke et forsikringsselskab, men nærmere et forsikringsagentur - selvskabet som de formidler aftalen med er QBE Insurance.

Tryl
Tryl Oct 27 '15
Jeg er kommende Teslaejer fra december og har lige læst Teslas instruktionsbog igennem. Jeg har fået den opfattelse at Tesla tilbyder gratis vejhjælp, og hvis det er rigtigt er der vel ingen grund til at betale for vejhjælp via forsikringen? Er der nogen der kan bekræfte om denne antagelse er rigtig?
Forummets indlæg er redigeret af Tryl Oct 27 '15
runeh
runeh Oct 27 '15
Der skulle være vejhjælp på klippekort ordning. 3x gratis, derefter betaling. Jeg har derfor valgt ikke at købe vejhjælp ved forsikringen. Hvis jeg derimod får brugt de 2 første klip, køber jeg det nok til den tid for en sikkerheds skyld.
Tryl
Tryl Oct 27 '15
Ok. Tak for svar. Det lyder som en god ide. Jeg vil gøre det samme.
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 »