Loading...
dk

Hvor kan jeg forsikre min Tesla Model S? | Tesla Forum

kajakaj
kajakaj Oct 27 '15

~SERVICE UNDER GARANTIEN
Hvis du ønsker service under garantien, skal du underrette Tesla herom inden for den gældende
garantiperiode og indlevere køretøjet for egen omkostning (afhængigt af gældende lov i dit
område) og inden for normal åbningstid til et Tesla servicecenter eller et værksted, som Tesla har
anvist i dit område eller land. Du kan finde oplysninger om det nærmeste Tesla servicecenter på
www.teslamotors.com. Tesla forbeholder sig ret til at ændre placeringen af Teslas servicecentre
uden forudgående varsel. Med forbehold for gældende lov i dit område er omkostninger til
transport af dit køretøj ikke dækket af denne nybilsgaranti, og du skal selv afholde omkostningerne
til transport af dit køretøj til et Tesla servicecenter eller værksted, som Tesla måtte anvise. Denne
nybilsgaranti omfatter ikke service til Tesla Ranger.

Kommentar: I praksis henter Tesla biler med driftsstop som er omfattet af garantien. Hvis den kan køre skal man selv køre til servicentret. Jeg har forespurgt Tesla om f.eks. tørkørsel for strøm og punkteringer, som de har oplyst ikke er dækket.

Nic
Nic Oct 27 '15

Jeg har også fået tilbudt 6500 fra Global Forsikring på 85D og med selvrisiko på 5000. Alka var ellers indtil da bedst med 9200 og 2000 i selvrisiko... Jeg går efter Global Forsikring så skal man heller flytte alle sine forsikringer selvom det er en meget god mulighed for at samle sine forsikringer og få lidt bedre priser...:o)

Kiefer
Kiefer Oct 27 '15

De burde gøre som hos Mercedes, her er der i 30 år gratis afhentning af bil ved driftstop, blot man har overholdt service på autoriserede serviceværksteder. De kunne jo sagtens gøre det som en del af servicepakken de prøver at sælge ekstra. 

Mercedes vejhjælpen har vi gjort godt brug af indtil videre på vores MB'ere igennem tiden...

/Martin

Jabba
Jabba Oct 28 '15
Citat fra Nic

Jeg har også fået tilbudt 6500 fra Global Forsikring på 85D og med selvrisiko på 5000. Alka var ellers indtil da bedst med 9200 og 2000 i selvrisiko... Jeg går efter Global Forsikring så skal man heller flytte alle sine forsikringer selvom det er en meget god mulighed for at samle sine forsikringer og få lidt bedre priser...:o)

Hvordan fik du en pris på 6.500 for din 85D? Medmindre din bil er meget skrabet uden nogen form for ekstraudstyr, burde du den vel koste mere end 750.000 kr. og dermed bør præmien jo være 8.500 kr. 

Tryl
Tryl Oct 28 '15
Jeg kontaktede i dag Tesla med hensyn til deres vejhjælp i garantiperioden, som de beskriver i instruktionsbogen. Jeg fik følgende svar.

Vejhjælp gælder kun ved driftsstop der skyldes en defekt på bilen i garantiperioden. Desuden gælder den også første gang man skulle være så dum at køre batteriet helt ned på 0 %.

Teslas vejhjælp gælder ikke ved driftsstop der skyldes punktering og andre uheld der gør at turen ikke kan fortsætte. Tesla anbefalede derfor at man tegnede en vejhjælp via forsikringen.

CasperB
CasperB Oct 28 '15

Jeg tegnede i dag forsikring på min nye S70 hos Global Forsikring.
Kasko 5995 kr, selvrisiko 5000 kr, fri kilometer, inkl. vejhjælp og glasforsikring.

Jabba
Jabba Oct 28 '15
Citat fra CasperB

Jeg tegnede i dag forsikring på min nye S70 hos Global Forsikring.
Kasko 5995 kr, selvrisiko 5000 kr, fri kilometer, inkl. vejhjælp og glasforsikring.

Hvordan lykkedes det dig at lande på 5.995 kr. istedet for 6.495kr. som burde være prisen for Tesla Forum medlemmer, hvor nyvognsprisen er op til 750.000 kr. Derudover burde det koste ekstra for vejhjælp, så din pris burde lande på godt 7.000 kr. i alt.

Du må meget gerne melde tilbage, da jeg også har tegnet forsikring hos dem på min kommende 85D og jeg vil sgu også have noget rabat, hvis de giver det til andre Tesla ejere :)

CasperB
CasperB Oct 28 '15

@Jabba: Min S70 falder ind under kategorien nypris op til 750.000 kr. Jeg læste et sted tidligere i denne tråd, at Global Forsikring giver 500 kr. i rabat, hvis man refererer til Teslaforum.dk.

Det skal sige, at det krævede lidt "sweet talking" fra min side. Jeg tegnede min forsikring gennem Christina hos Global Forsikring, og hun mente, at der kun var 500 kr. rabat, hvis man forsikrede en Tesla i kategorien over 750.000 kr. Der sagde jeg blot, at jeg på Teslaforum.dk havde hørt, at det også gjaldt i kategorien op til 750.000 kr., hvorefter hun accepterede, og gav mig rabatten.

Jeg har lige nærlæst Global Forsikring betingelser igen og punkt 21, underpunkt 2 om transportomkostninger står, at Global Forsikring benytter Dansk Autohjælp til at transportere køretøjet til nærmest autoriseret værksted, såfremt transport på grund af beskadigelse er nødvendigt. Beklager, jeg må have læst betingelserne for hurtigt igennem, da jeg læste dem første gang. Kasko på 5.995 kr. er uden vejhjælp ved f.eks. punktering osv.

Tak Jabba fordi du har gjort mig opmærksom herpå :)

Forummets indlæg er redigeret af CasperB Oct 28 '15
CasperB
CasperB Oct 30 '15
Jeg er lige blevet kontaktet af Global Forsikring, som fortæller, at der er sket en fejl i deres system, hvorfor de ikke kan tilbyde kasko til 5.995 kr. til Teslaer i kategorien op til 750.000 kr. Fremadrettet vil kasko være 6.495 kr. for Teslaer hos Global Forsikring.
kofuukali
kofuukali Nov 3 '15

Hej Alle sammen.

Har lige købt en S85 og glæder mig vildt meget.

Da jeg ingenbil har haft før er det meget svært alt det med bilforsilkring for mig, men det tilbud fra global forsikring lyder klart det mest interressant.

Er alle der har tegnet med dem glad for dem (og har prøvet at anmelde skader?)

Kan I ellers tænke på et eller andet grund for ikke at tegne med dem?

Tak for hjælpen

Jabba
Jabba Nov 3 '15
Citat fra kofuukali

Hej Alle sammen.

Har lige købt en S85 og glæder mig vildt meget.

Da jeg ingenbil har haft før er det meget svært alt det med bilforsilkring for mig, men det tilbud fra global forsikring lyder klart det mest interressant.

Er alle der har tegnet med dem glad for dem (og har prøvet at anmelde skader?)

Kan I ellers tænke på et eller andet grund for ikke at tegne med dem?

Tak for hjælpen

Ikke umiddelbart. Måske det kan være en udfordring at du ikke har haft bil tidligere. Jeg mener at deres krav er at du skal have haft kørekort i minimum 3 år og har kørt skadefri de sidste 3 år. Det indikerer at du skal have haft bil tidligere. Men ring da til dem og hør nærmere.  

Mindtech
Mindtech Nov 10 '15

Hej Alle glade Tesla ejere, det bliver jeg forhåbentlig også snart omkring den 1. december hvor jeg får min 70D

Derfor skal jeg jo også have en forsikring og tilbuddet fra Global lyder godt med Vejhjælp.

Den mest sandsynlige årsag til at man får brug for vejhjælp er vel en punktering, men hvis forsikringen ikke dækker hjælp til punktering så er man da ilde stedt uden et reservehjul.

Ellert
Ellert Nov 10 '15

Hvis du er interesseret, kan du få nummeret på min assurandør fra danske forsikring/topdanmark. Han var billigere end de andre på tesla.

Silent_Ghost
Silent_Ghost Nov 10 '15
Krævede Topdanmark en gps i bilen? Jeg fik en pris på 7400 hos Topdanmark med skulle montere en gps
Michael84
Michael84 Nov 11 '15
Jeg fik den bedste pris ved Købstædernes... Jeg har siden spurgt til hvordan man er dækket og hvordan præmien bevæger sig når det bliver 2016... Svaret var at lige nu er jeg fuldt dækket og de "nok" ville sende en skrivelse hvis noget ændres... Er der nogen der har mere fyldestgørende skriftlige svar fra deres forsikringsselskab?
TeslaFreak
TeslaFreak Nov 11 '15

Michael84 De svar der har været har været at der ingen ændringer bliver. Men alle selskaber kan altid sætte priserne op lige gyldig grunden. Jeg har også selv fået det bedste tilbud fra købstædernes. Hvis de sætter prisen op må man jo bare kigge markedet igennem igen og se om der er bedre tilbud.

Havde der været skade på en bil med afgift havde forsikringen kunne få afgiftren tilbage lige som hvis den havde været blevet eksporteret, så normalt betyder afgiften ikke noget. 

Michael84
Michael84 Nov 11 '15
Det står altid som en mulighed og det har givet pote hver gang jeg har surfet markedet igennem...
Jeg er med på at de kan få afgiften retur, men da der ikke er nogen afgift at få retur, søgte jeg svar fra dem omkring hvordan de ser er totalskadet bil i 2016 og forhåbentligt høre fra dem at den afgift der er pålagt i mellemtiden også dækkes...

Jeg ved det er debatteret og der har været gode indlæg med argumenterne i orden, men det ville være rart at have det fra eget forsikringsselskab såfremt uheldet sku være ude...

Men hvis det nu slet ikke er op til det enkelte forsikringsselskab, men derimod fastlagte regler, så er det jo mere gennemskueligt...
Thor
Thor Nov 11 '15

Citat fra Silent_Ghost Krævede Topdanmark en gps i bilen? Jeg fik en pris på 7400 hos Topdanmark med skulle montere en gps

Topdanmark kræver GPS i bilen fra en tredjepart. Da jeg spurgte nærmere ind til dette så var svaret følgende: Man skal købe GPS'en, derefter skal du betale en månedlig/årlig pris for abb. Det er alligevel ikke en helt uvæsnetlig detalje. Jeg prøvede så at være lidt imødekommende etc, men de var hverken til at hugge eller stikke i. Siden det var et krav fra dem, prøvede jeg så, at overbevise dem om de skulle betale (man er vel optimistisk) det gik de selvfølgelig ikke med til. Derudover er det ikke alle GPS trackere som de godkender. Jeg mener, at jeg fik en liste på en mail, men som jeg har slettet. Den billigste tracker som Topdanmark godkendte vil sluge relativt meget strøm. Derfor anbefalede de (selvfølgelig, fristes man til at sige) en dyrere udgave.

Egentlig er jeg ikke rigtig imponeret over dem. Jeg har haft dem i 8 år, og deres service er desværre ikke særlig god. Jeg har haft brug for dem to gange - og det var noget bøvl. En gang til Januar / Februar vil jeg nok kigge markedet igennem for, at flytte alle mine forsikringer. 

Forummets indlæg er redigeret af Thor Nov 11 '15
TeslaFreak
TeslaFreak Nov 11 '15

Rigtigt Michael, det kan de ikke, derfor er det lidt specielt. Men jeg er nu ret sikker på 99% at de SKAL erstatte bilen med en tilsvarende købt hos forhandler lige gyldig prisen. 

Ved du desuden om de skriver noget om GPS tracker hos forstæderne? Jeg har ikke selv fået tjekket op på det.

Forummets indlæg er redigeret af TeslaFreak Nov 11 '15
Michael84
Michael84 Nov 11 '15

Altså Købstæderne var overfor mig langt det mest seriøse selvskab i dialogen og tilmed den bedste løsning.

7.200 i præmie om året for 70D

4200 i selvrisiko

Førerpladsdækning

Fri kilometre

Ingen GPS krævet

Jeg har siden stillet spørgsmål direkte til hvordan jeg er stillet hvis jeg skulle få totalskadet bilen i 2016. Dertil blev jeg svaret at det endnu ikke vides hvordan Købstædernes ville klare denne situation.

Forummets indlæg er redigeret af Michael84 Nov 11 '15
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 »