Loading...
dk

Hvor kan jeg forsikre min Tesla Model S? | Tesla Forum

PeterJ
PeterJ Nov 8 '13

Købstædernes forsikring har givet mig en god pris, dvs et pænt stykke under 10.000kr. Ingen krav om GPS osv.

Tollerup
Tollerup Nov 8 '13

Jeg får min leveret 22.11 - og jeg har fået den forsikret hos Tryg til 6143.... uden GPS krav. Sidst jeg ringede stod den til 13000.

Fik også tilbud fra Alm Brand hvis helkunde, på 8700.

Selvrisiko 9500...

dennisogmia
dennisogmia Nov 8 '13

Er du blevet ringet op? -hvad VIN nr. har du? -og hvad status står din Tesla til inde under my Tesla? :) 

Tollerup
Tollerup Nov 9 '13

Ja, blev ringet op for ca 2 uger siden. Status er "Your Model S is being prepared for pickup or delivery."

Skaarup
Skaarup Nov 9 '13

Jeg har fået et tilbud fra AlmBrand på 6151 med max 20.000km om året. Selvrisiko 3685 kr. Jeg skal dog lige have talt med dem mandag om GPS krav.

@Tollerup, jeg er misundelig! Hvornår bestilte du?

Tollerup
Tollerup Nov 10 '13

@rskaarup, Jeg lagde depositum i maj 2012 og endelig bestilling i maj 13... så synes også det har været lang tid at vente. Det blev ret hurtigt sådan at jeg helt konsekvent googlede nyheder om Tesla hver aften fra mobilen i sengen inden sovetid... Så NU er det på tide den kommer...

Giv gerne lyd omkring din dialog med Alm Brand mandag- Jeg fik nemlig først tilbud på 4600 men så hævede de det til 13, da de checkede bilens hk på Teslas side. De sænkede den så til 8700 med 9k selvrisiko ved helkunde.

Kiefer
Kiefer Nov 14 '13

Min hustru lige haft snakket med Lærerstandens Brandforsikring (LB) som i dag forsikrer vores Mercedes'er (S-klasse og ML, begge fra 2006/2007) til en relativ billig penge og har gjort det siden vi fik dem.

Blev noget overrasket over deres prispolitik på en Tesla model S, i første omgang ville de slet ikke forsikre den, nu vil de så have 15.000kr om året, + at den skal stå i aflåst garage om natten.

Noget besynderligt eftersom de biler vi har i dag, har nypriser der er 2½-3 gange højere end Tesla...

Men åbenbart vil et forsikringsselskab for pædagoger og lærerer ikke have at man skifter sin bil ud til en langtrækkende el-bil...

/Martin

Der dog alligevel har bestilt en Model S :-)

kajakaj
kajakaj Nov 14 '13

Lærerstandens Forsikring må åbenbart mene at Tesla er mere attraktiv end Mercedes, siden de forlanger aflåst garage om natten - det er da lidt smigrende.

Vi kunne heller ikke få forsikret Teslaen i Bauta, selvom vi har været kunder i over 20 år, og har kørt skadefrit i 38 år. De kunne dog tilbyde en ansvarsforsikring til 2048 kr., hvilket vi selvfølgelig afslog.

Det er lidt foruroligende med så forskellige tilbud fra forsikringsselskaberne og også fra assurandører i samme selskaber.

Se i vedhæftede fil hvem der forsikrer Tesla model S

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Nov 14 '13
Kiefer
Kiefer Nov 14 '13

Det giver god mening at Bauta ikke ville forsikre den, Bauta, RUNA of FDM forsikring er vist alle en del af LB koncernen.

Ser ud til at Alm Brand ser attraktivt ud i dit tilfælde. GPS tracker har jeg været vant til fra Mercedes bilerne, så den har jeg allerede liggende med abb. hos Dansk Autohjælp til de 995 årligt. Det fungerer faktisk ok, de har ringet hver gang en af bilerne har været transporteret med et fejeblad.

/Martin

Holmp
Holmp Nov 14 '13

Jeg talte med en assurandør fra alm brand, i går om Tesla S. I hans system røg den ind som klasse 13 bil altså samme som Panamera, Aston Martin osv den ville koste 20000 ca om året ? Jeg tror meget det handler om at ramme den rigtige person i det rigtige firma …. Desværre meget uigemmemsigtigt 

Skaarup
Skaarup Nov 15 '13

Ja, Alm. Brand er også blevet noget stille efter jeg spurgte indtil om de var sikre på modellen var rigtig og hvordan de forholdte sig til GPS kravet, når nu der var GPS i, i forvejen. Jeg prøver Købstædernes nu.

Holmp
Holmp Nov 15 '13

Har lige fået forklaringen fra alm brand :

Hej Klaus.

Jeg arbejder stadig på en pris på Tesla Model S.

Jeg har forespurgt på vores hovedkontor og den første Tesla vi forsikrede vi for 4400 kr, da
vi ikke kendte HK på den. Det gør vi nu, så prisen er en helt anden ;-)

Men jeg forventer at have en pris til dig i næste uge.

God weekend. 

Venlig hilsen

Jon Jensen
Privatassurandør

Direkte: +45 2335 5625
Mobil: +45 2335 5625
Mail: abjjen@almbrand.dk
Besøg vores hjemmeside: www.almbrand.dk

Tollerup
Tollerup Nov 15 '13

Han kender ikke HK. han tror han kender den. Men - HK udregnes på forskellige måder, og den officielle herhjemme er SKATs metode som måler "continous power". Efter den formel har en Tesla 85kwh omtrent 116 hk.

Hvis han regner priser baert på Teslas hjemmeside - så bliver prisen 13.000 - som så med rabatter etc kan komme længere ned....

Holmp
Holmp Nov 15 '13

Hej Tollerup har du evt et link til skat eller en mail ?

mvh

Klaus 

Tollerup
Tollerup Nov 16 '13

Hej Klaus,

Nej, det er blot som jeg har fået det oplyst af Tesla.

HK udregning er jo lidt en videnskab i sig selv, selv indenfor forbrændingsmotorer. Hvis man ser på elbiler, så er deres HK når man måler "continous power" langt lavere end en forbræningsmotor. Det er blandt andet derfor vi ikke får en Model S at se med krog til campingvognen foreløbig.

En 85kwh har ca 116hk hvis man anvender "continous power" beregning. Det er ca batteriets kapacitet delt med 736. Men - jeg har ikke talt med SKAT om det, blot fået det oplyst fra Tesla.

brianmassesson
brianmassesson Nov 16 '13
Jeg har valgt at få min MS forsikret hos Tryg. Jeg havde ingen forsikringer hos Tryg, men fik alligevel et rigtig godt tilbud på ca. 7000,- ved 20.000 km. Nu har jeg efterfølgende flyttet alle min forsikringer til dem + min arbejdsplads har valgt dem til vores pension samt forsikring. Så nu har jeg fået min MS forsikret endnu billigere. Men de regner nemlig med at MS har ca. 116hk. Men de meget interesseret i at forsikre elbiler generelt. Jeg har i hvert fald fået en rigtig god behandling.
Kiefer
Kiefer Nov 18 '13
Citat fra brianmassesson Jeg har valgt at få min MS forsikret hos Tryg. Jeg havde ingen forsikringer hos Tryg, men fik alligevel et rigtig godt tilbud på ca. 7000,- ved 20.000 km. Nu har jeg efterfølgende flyttet alle min forsikringer til dem + min arbejdsplads har valgt dem til vores pension samt forsikring. Så nu har jeg fået min MS forsikret endnu billigere. Men de regner nemlig med at MS har ca. 116hk. Men de meget interesseret i at forsikre elbiler generelt. Jeg har i hvert fald fået en rigtig god behandling.

Min hustru har netop snakket med Tryg, og fået en pris på 22.000 for det samme...

Elitebilist uden andre forsikringer, er du helt sikker på de er så ivrige efter at forsikre en Tesla?

/Martin

brianmassesson
brianmassesson Nov 18 '13
@Kiefer Ja det lyder sq lidt mærkeligt, men prøv og ring til Mikkel Monsrud, det er ham jeg har talt med. Nu henter jeg selvfølgelig først min MS i morgen :-) Men det er da det vi har aftalt. Han mobil er 4012 7623 Hils ham fra Brian i Farum, det var den første MS han skulle forsikre sagde han. Jeg er sikker på han kan huske mig. Ellers hvis du vil ha' det kan jeg fange ham i morgen. Skulle egentlig have fat i ham alligevel... Bare et tilbud.
Kiefer
Kiefer Nov 18 '13

Ja det må du da bestemt gerne hvis du alligevel snakker med ham, indtil videre er det billigste tilbud hustuen har fundet været ved Danske forsikring som kunne komme ned på ca. 10.000 hvis vores samlede forretning ved dem var over 2mill...(fordel plus kunde?

/Martin.

PS: ja jeg er selvfølgelig ikke misundelig over du kan hente bilen i morgen, min er til levering sidst i april...

brianmassesson
brianmassesson Nov 18 '13

Jeg har en mail fra februar hvor de tilbyder forsikring til 67xx et eller andet. 20.001 til 30.000 km. selvrisiko på 6.323,- Så det må være muligt at gøre det billigere end det i har fået tilbudt nu.

Jeg kan godt forstå du glæder dig til at få din bil. Jeg reserverede i juli 2012, så jeg er selv træt af at vente, den skulle først have været leveret fredag, men Lars Brandt fra Tesla Servicecentret skrev at den var klar i morgen kl. 15.00 hvis jeg var :-) Hvis jeg var klar???? Øh lad mig lige se i min kalender - Jo jeg kan nok godt lige nå det omkring kl. 15.00... Sig til hvis du bor i nærheden af KBH så kører vi en tur i elgryden :-)

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 »