Loading...
dk

Hvor kan jeg forsikre min Tesla Model S? | Tesla Forum

muller
muller Nov 19 '13
Tryg svinger vist lidt. Jeg fik også et tilbud i februar på 6000-7000kr. I sidste uge var prisen så over 17000kr. For en p85.
Kiefer
Kiefer Nov 19 '13
Citat fra brianmassesson

Jeg har en mail fra februar hvor de tilbyder forsikring til 67xx et eller andet. 20.001 til 30.000 km. selvrisiko på 6.323,- Så det må være muligt at gøre det billigere end det i har fået tilbudt nu.

Jeg kan godt forstå du glæder dig til at få din bil. Jeg reserverede i juli 2012, så jeg er selv træt af at vente, den skulle først have været leveret fredag, men Lars Brandt fra Tesla Servicecentret skrev at den var klar i morgen kl. 15.00 hvis jeg var :-) Hvis jeg var klar???? Øh lad mig lige se i min kalender - Jo jeg kan nok godt lige nå det omkring kl. 15.00... Sig til hvis du bor i nærheden af KBH så kører vi en tur i elgryden :-)

Heh, bor i Århus, ellers havde jeg bestemt taget dig på ordet.

Går ud fra at du efter dag 1 mere eller mindre allerede har brugt en batteriladning :-)

/Martin

brianmassesson
brianmassesson Nov 26 '13
@kiefer Sorry har været lidt væk - i min Tesla:-) Det er altså for lækkert. Jeg har fået talt med Mikkel fra Tryg, han ringede fordi jeg havde lovet ham en tur, og han kunne se at den var leveret nu :-) Nej han sagde at der var total kaos i Tryg omkring Tesla. De burde få styr på det sidst i denne uge, og få prisen ned på det den skal være, så jeg kan godt forstå folk siger de har fået priser der er helt ude i skoven. Men ring til Mikkel jeg har smidt mobil nr. tidligere.
Kørte til Berlin i fredags og kom hjem søndag aften, så jo har fået brugt et par batterier...
JF
JF Dec 3 '13

Spørgsmål til jer som har modtaget MS:

Har jeres forsikringselskab krævet en yderligere GPS tracker installeret i bilen? Jeg har spurgt Tryg om bilens standard GPS tracking funktion er tilstrækkelig og fik desværre følgende besked:

----Kopi af svar fra Tryg----

Carsten Henriksen (Tryg medarbejder) har i dag talt med Tesla´s salgsafdeling, som bekræfter, at Deres alarm ikke opfylder F&P´s  vilkår, b.la. fordi den kan deaktiveres i kontrolpanelet.
----

Dermed forlanger Tryg en GPS tracker installeret.

På forhånd tak

/Jess

Holmp
Holmp Dec 3 '13

Faldt lige over den her:

Forsikring 

CLEVER tilbyder forsikring til Tesla Model S. Prisen er kr. 10.000,- årligt med en selvrisiko på kr. 5.000,- Oprettelse af forsikringen forudsætter, at du opretter et abonnement på ladeboksen fra CLEVER. 

Kontakt CLEVER her, hvis du ønsker forsikring af din Tesla Model S.

Mvh Klaus

Kiefer
Kiefer Dec 4 '13

Hej,.

Min hustru har nu talt med Mikkel fra Tryg, hendes svar var "Han er vildt sød at snakke med" :-)

Han kunne give en pris på lige godt 8800,- og det er så uden behov for at betale ekstra for en ladestander... Han havde givet indtryk af at han meget gerne ville forsikre Tesla biler. Nå ja så havde han sagt til min kone at "I Tesla ejere jo kører sindssyg mange km om året" :-)

Nu har vores bank så meldt sig ind i kampen også via Danske forsikring med en pris på lige omkring 9800,- for en Tesla, de har så samtidig givet en meget skarp pris på "ekstrabilen" på omkring 8000 for en Mercedes ML.  Så nu er det igang med lommeregneren for at finde det mest fordelagtige tilbud.

/Martin

Storgaard
Storgaard Dec 7 '13
@JF jeg har ikke fået krav om GPS eller andet fra Købstædernes Forsikring prisen hos den er kr 8.768 med 2.500 i selvrisiko, det er en P85+ jeg har og bor i Rødovre.
Henrik1968
Henrik1968 Dec 7 '13
Hej Storgaard
Det lyder som en attraktiv forsikring.
Har du alle forsikringer hos købstædernes eller kun Tesla forsikringen?

/Henrik
Storgaard
Storgaard Dec 7 '13
Jeg havde Tryg før, men har skiftet alle mine private forsikringer til Købstæderne. Da det samlet er billigere end Tryg. - Er ikke klar over om det var et krav.
Holmp
Holmp Dec 7 '13

Hej Storgaard.

Er det med frie km ?

Storgaard
Storgaard Dec 8 '13
@Holmp
Jeg har opgivet mit kørselbehov til 14.000 pr år.
Kiefer
Kiefer Dec 8 '13

Hm, for "nogle" af os svarer det til en tur til købmanden og tilbage igen ;-)

Var prisen beregnet ud fra kørselsbehovet, eller var det ligegyldigt?

/Martin

christiandk
christiandk Dec 8 '13
Dækker kasko også brand som kommer fra batterierne?
Forummets indlæg er redigeret af christiandk Dec 8 '13
PeterJ
PeterJ Dec 8 '13

Kaskoforsikringer dækker normalt uheld med bilen. Generelt dækker kaskoforsikringer ikke fejl, der kan tilskrives fabrikationsfejl. Dette efterlader en mulighed for selskaberne til at afvise en (total)skade og henvise til fabrikanten.

muller
muller Dec 8 '13

Alle brande er dækket af Tesla Motors med mindre du selv har påsat den, jf. følgende blog:

http://www.teslamotors.com/blog/mission-tesla

Udklip:

~~Third, to reinforce how strongly we feel about the low risk of fire in our cars, we will be amending our warranty policy to cover damage due to a fire, even if due to driver error. Unless a Model S owner actively tries to destroy the car, they are covered. Our goal here is to eliminate any concern about the cost of such an event and ensure that over time the Model S has the lowest insurance cost of any car at our price point. Either our belief in the safety of our car is correct and this is a minor cost or we are wrong, in which case the right thing is for Tesla to bear the cost rather than the car buyer.

christiandk
christiandk Dec 8 '13
Tak peter.

Mueller...jeg tænker kun på forsikringsselskabet. Producenten kan jo gå konkurs og så er en garanti ikke meget værd.
muller
muller Dec 8 '13

Det er korrekt; hvis TM går konkurs forsvinder alle garantierne - ikke kun i tilfælde af brand i batteriet. Men så kan vi jo "glæde" os over at alle brande i Tesla'er er opstået under uheld, og ikke som følge af fabrikationsfejl :-)

Hookmaker
Hookmaker Jan 5 '14

Sig nærmer tiden, - er der nogen i Københavnsområdet der har en opdatering på gode muligheder for forsikring? 

Kiefer
Kiefer Jan 5 '14

Passer måske meget godt at jeg med en postnummer lige uden for Århus skulle give 9800 for en Tesla og 8000 for en MB ML'er ved Danske Forsikring, er også plus-kunde.

Vi tager imod tilbuddet fra Mikkel ved Tryg, det er samlet set den billigste løsning for begge biler. Husk er at der ved Tryg ikke er krav om sattelitovervågnnig af bilen, der skulle vi ved Danske forsikring, det koster jo ca. 1000 ekstra om året, plus de 4-5.000 ekstra for GPS dimsen.

/Martin

LarsR
LarsR Jan 6 '14

Er der nogen der har fået godkendt gps tracking installeret (til forsikringen)? Hvad har I betalt for det og hvem har installeret det? 

Kunne det skrues i mens I ventede, eller er det en større operation?

Forummets indlæg er redigeret af LarsR Jan 6 '14
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 »