Loading...
dk

Hvor kan jeg forsikre min Tesla Model S? | Tesla Forum

kajakaj
kajakaj Sep 13 '14

10 gode råd til dig og din bil fra Alka forsikring kom lige ind ad døren. Forældede råd når man kører i en moderne elbil.:

3 Lad bilbatteriet helt op! Sker automatisk fra det store DC-batteri i Teslaen

4 Spar på omdrejningerne og kør i et passende gear! Ingen gear i en Tesla

5 Undgå at holde for længe i tomgang! Ingen tomgang i en Tesla

6 Tjek din bil for rust! Ingen rust i en Tesla

7 Undersøg din motor for oliespild! Ingen olie i Teslaen

10 Kontroller dæktryk! TPMS sensorerne i Teslaen sørger selv for kontrol

dvs. 6 ud af 10 opgaver slipper vi helt for i vores moderne tidssvarende Tesla.

KS
KS Sep 13 '14
@kajakaj:
Nummer 10 gælder stadig.. De reagerer kun hvis trykket er alt for lavt. Bare et lidt for lavt dæktryk giver er væsentligt højere forbrug. Derfor husk dæktryk.. Checker og efterfylder altid 1 gang om ugen.
Michael
Michael Sep 13 '14
@kseitzberg
Og når dæktrykket skal checkes er der jo en god undskyldning for at køre fordi en tankstation, for dem der skulle savne det.....
kajakaj
kajakaj Sep 13 '14

Checkede forleden - kun meget minimalt svind i dæktryk

KS
KS Sep 13 '14
Sådan bør det også være, men blot et lille hul kan gøre meget..
Raymond
Raymond Sep 13 '14
Citat fra kseitzberg Bare et lidt for lavt dæktryk giver er væsentligt højere forbrug.

Det er så ikke helt rigtigt, højere motoromdringninger giver ikke nødvendigvis højere forbrug som i en ICE En elbils forbrug er direkte forbundet til  behovet(fremdrift og friktion).
Forummets indlæg er redigeret af Raymond Sep 13 '14
Kiefer
Kiefer Sep 13 '14

At et for lavt dæktryk giver højere forbrug, gælder alle biler, derfor det faktisk er en god idé at kontrollere dæktrykket ofte,  bare et lille udsving kan øge forbruget med flere %.

/Martin

Bianco
Bianco Sep 13 '14

Og hvis Ken har bare lidt for lavt dæktryk, så kører han på fælgen ;-)

jkaspersen
jkaspersen Oct 7 '14

Havde Allan forbi fra købstædernes forbi i går. Han virker som en fornuftig ung mand. jeg forsikrer formentlig hele butikken gennem ham...  altså hvis han kan stikke alm brand. som jeg i dag bruger i firmaet. "fordelen" ved at tage firmaet med er jo at "private" kroner koster dobbelt i forhold til firma forsikringen. så klip en tå osv.

privat forsikret Tesla P85+, Pointiac Trans AM 1990, ulykke & indbo.   firma er hele molivitten, ansvar, produkt, domicil, transport, rejse.. de kan det hele ser det ud til ...

Forummets indlæg er redigeret af jkaspersen Oct 7 '14
Nommensen
Nommensen Oct 7 '14
Jeg valgte også Allan som kom med et super skarpt tilbud - var klart under de andre leverandører.
TeslaP85D
TeslaP85D Oct 11 '14

Er der nogen der har et bud på hvad en P85D vil koste at forsikre. Vi har normalt IDA forsikning og de vil forsikre en P85 til 8990 med 2500 i selvrisiko.

T3S7A
T3S7A Oct 11 '14

Tror ikke du finder meget billigere end IDA med så lav selvrisiko. Ville ønske jeg kunne tegne i IDA, da de har rigtig god pris på S60..

Daduck
Daduck Oct 11 '14

Postnummer: 1874 nu, 2300 ved ankomst af bil.

Bil: Model S - 85

Vedhæftet er hvad jeg lige har indsamlet. KAB kunne være en mulighed, men ønsker ikke at flytte alle mine forsikringer pt. Håber at kunne tale Runa til fornuft, så bilen kommer ud af deres Superbil-kategori.

ALC
ALC Oct 11 '14

Har efterhånden ramt en god pris til en håndfuld af jer herinde. Er der andre der kunne have interesse i et bud er I mere end velkommen til at kontakte mig på aco@codan.dk eller 30378205

God weekend

Mvh Andreas

T3S7A
T3S7A Oct 11 '14

Hvad er en god pris? Og kan det laves på bil alene? Ifølge Daduck billed, siger Codan 14.000kr?

MrCoffee
MrCoffee Oct 12 '14

Bare spørg Andreas ovenfor, har arrangeret priser mellem 6-8000 kr afhængig af om du er momsregistreret eller ej, har flere biler m.m. vel at mærke uden gps krav.

Louise
Louise Oct 13 '14

Du skal helt klart forhøre dig hos Købsstedernes forsikring, da er uden tvivl de billigste af de 10 selskaber jeg har ringet til. De kræver heller ikke en GPS tracker, som flere af de andre selskaber gør.

Kristian70k
Kristian70k Nov 7 '14

I norgen er nogen selskaber begyndt at hæve dækningen markant.. det er åbenbart ikke den billigeste bil i verden når den skal have skiftet en skærm.. men ja.. når man ser hvordan den er bygget ligner det jo også at det er en hel side der skal skiftes! fy for den.. op mod 150.000 Norske?!

LarsH
LarsH Nov 7 '14
Citat fra Kristian70k

I norgen er nogen selskaber begyndt at hæve dækningen markant.. det er åbenbart ikke den billigeste bil i verden når den skal have skiftet en skærm.. men ja.. når man ser hvordan den er bygget ligner det jo også at det er en hel side der skal skiftes! fy for den.. op mod 150.000 Norske?!

150.000 for en skærm og ikke hele sidepanelet m.m.? Shit en pris! Og jeg som troede, at 85.000 for en kofanger til min vogn var dyrt :o)

Lannister
Lannister Jan 14 '15

Har lige fået tilbud på forsikring af S85 igennem Tryg

Op til 20.000 km. 3200 kr. i selvrisiko = 10200 kr. årligt

Op til 20.000 km. 6400 kr. i selvrisiko = 9300 kr. årligt

Op til 30.000 km. 6400 kr. i selvrisiko = 11600 kr. årligt

Ikke helt lige så billigt som jeg havde håbet, trods skadefri kørsel i alle årerne - men måske er det fordi jeg "kun " er 40 år, ved det ikke. Vil helt sikkert kigge efter bedre tilbud.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 »