VH: *suk* De kunne lige så godt sige det vil koste statskassen en milliard fantasilioner, beløbet er taget ud af den blå luft og uden sammenhæng i virkeligheden.
Som jeg har nævnt tidligere, så tror staten at vi danskere der f.eks. har bestilt en Modelx til lad os sige 800.000 selvfølgleig vil have købt en anden bil til 800.000 eller mere med afgifter. Nej, i lige netop mit tilfælde vælger vi at lade vores 4x4 diesel bil leve 4 år længere. Det er jo en Mercedes så det kan den godt.
Så tager vi måden finansministeriet regner på, så mister staten de 550.000 i afgifter de jo ikke får fordi vi ikke køber en ny bil med afgift, og vi køber så heller ikke en elbil til 800.000 hvor de så mister 200.000 i moms.
Hovsa, der mistede staten da lige 750.000... Det betyder at der nu råd til to pædagoger mindre i kommunen, så den skal spare endnu mere, så de skal fyre to medarbejdere, de skal så på overførselsindkomst, det koster staten yderligere 200.000 pr. person, samtidig med at de mister skatteindtægten fra disse to medarbejdere på 350.000 om året.
Så alt i alt har det kostet staten 1.500.000 ikke at lade mig købe en bil til 800.000.
Jeg skulle da have været regnedreng i finansministeriet ;-)