Der kører et par artikler i Norge om at Tesla nu har indrømmet at en P85D ikke har 700 hk. Til en af disse artikler udtaler Esben Petersen fra Tesla:
"- Vi har ikke fått mange henvendelser, men står klare til å lytte til dem, forteller PR-sjefen på telefon fra Danmark." - Dette efter at mere end 80 ejere i Norge har klaget og mere end 20 ejere i DK har klaget UDEN at modtage svar på flere henvendelser
Han fortsætter
"På spørsmål om hvordan Tesla praktiserer 0-100 testene, kan han kun svare at det praktiseres roll-out start på P85D, men at han ikke er sikker på de resterende modellene.
- Denne formen for test er godt forklart på våre sider, vi forholder oss til EU-reglementet og har valgt å gjøre disse endringene på våre sider som følge av etterspørsel omkring ytelse for våre kunder, sier Pedersen.
- Akselerasjonen er bekreftet av Motor Trend og link til deres test som beskriver metoden er på våre sider. Vi forholder oss til EU-reglementet og har valgt å gjøre disse endringene på våre sider som følge av etterspørsel omkring ytelse for våre kunder, sier Pedersen."
Han glemmer dog at fortælle at denne åbenhed først er kommet næsten et år efter de første bestillinger og et halvt år efter de første klager.
Kom nu ind i kampen Tesla og tag ansvar!
