Loading...
en

TESLA siger: En P85D har kun 469 HK og en P90D Ludicrous har kun 539HK

P85DK
P85DK Nov 3 '15

Der kører et par artikler i Norge om at Tesla nu har indrømmet at en P85D ikke har 700 hk. Til en af disse artikler udtaler Esben Petersen fra Tesla:

"- Vi har ikke fått mange henvendelser, men står klare til å lytte til dem, forteller PR-sjefen på telefon fra Danmark." - Dette efter at mere end 80 ejere i Norge har klaget og mere end 20 ejere i DK har klaget UDEN at modtage svar på flere henvendelser

Han fortsætter

"På spørsmål om hvordan Tesla praktiserer 0-100 testene, kan han kun svare at det praktiseres roll-out start på P85D, men at han ikke er sikker på de resterende modellene.

- Denne formen for test er godt forklart på våre sider, vi forholder oss til EU-reglementet og har valgt å gjøre disse endringene på våre sider som følge av etterspørsel omkring ytelse for våre kunder, sier Pedersen.

- Akselerasjonen er bekreftet av Motor Trend og link til deres test som beskriver metoden er på våre sider. Vi forholder oss til EU-reglementet og har valgt å gjøre disse endringene på våre sider som følge av etterspørsel omkring ytelse for våre kunder, sier Pedersen."

Han glemmer dog at fortælle at denne åbenhed først er kommet næsten et år efter de første bestillinger og et halvt år efter de første klager.

Kom nu ind i kampen Tesla og tag ansvar!

Jesperbang
Jesperbang Dec 28 '15

Jeg er total vild med min Tesla, men en af grundene til jeg købte den var fordi jeg kunne se de kunne leverer 700hk. og havde jeg vist den kun havde 469, havde jeg måske overvejet mit køb. Underligt der ikke er flere I DK som har klaget over den afgørelse.

For når først du kører fx. 50km/t og der kører en bil med fx 500+hk ved din side, ja så ved vi jo godt hvem som trækker fra.

Jeg havde forventet at trækket vil svare til en bil med de hk. har kørt CLS55 før og den trækker hurtiger  fra 50 og op. selv om den kun havde 476hk og 700nm.

Det er vel lidt det samme som hvis du går ud og køber en vaskemaskine, og de skriver den centrifugerer med 1600mdr/min, og du så kommer hjem og finder ud af den kun gør det med 1000. Så ville vi jo nok klage over at vi var blevet lovet noget som ikke de kunne holde.

Hvor mange herinde med P85D har klaget over ydelsen på de 700hk.?

KimT
KimT Dec 28 '15

Har du læst her : http://teslaforum.dk/p85d/

På http://www.teslamotorsclub.com/ er der også mere info

lysmanden
lysmanden Dec 28 '15
Jeg har klaget over det hos Tesla. Har også hørt rygter om der er andre der også har klaget, men altså kun rygter :)
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 28 '15

@Jesperbang.

Jeg forstår jeres kritik, men er vi ikke enige om at Teslaen er hurtigere fra eksempelvis 80-120 km/t end en MB CLS55?

På supercars.net http://www.supercars.net/...fID=0&tID=113867

kan kan man se at MB CLS55 er 5,9 sek. fra 80-120 km/t mens P85D er mere end 3 gange så hurtig og gør de på under 2 sek.

http:///...r-70D-85D-P85D/page3

The Forum post is edited by Gustavsfar Dec 28 '15
Jesperbang
Jesperbang Dec 30 '15
gustavsfar1.
Du kan ikke bruge de dataer til noget, for hvis du skal have en benzin til at performe, så ligger man jo ikke og gør det i 4 gear med 80 km/t, med 1200 ROM. Der er du min i 3 eller 2 gear for at få omdringer på motoren, og få den op hvor den yder bedst.
SuneH
SuneH Dec 30 '15

Interessant er det også, at MB CLS55 med sine 5.9 sek. fra 80 - 120 må se sig slået af denne tjekke:

5,7 s - Skoda Octavia RS [2006, 200 hp, Sport Auto]

Men ja, det ville nok være anderledes i 2. eller 3. gear :-)
 

Jesperbang
Jesperbang Dec 30 '15
Yes derfor kan man heller ikke samlinge de målinger med en p85d. Jeg kan kun sige at min gamle 55 slet ikke var så langsomt i mellem områderne, og vil stadig sige at trækket fra 80 til 200 er den fuld ud, hvis ikke bedre jo højre man kommer op ind min p85d i dag.
Jesperbang
Jesperbang Dec 30 '15
Gustavsfar1.
Det link her ser du en RS7 med 560hk uden problemer trække fra en p85d. Så derfor min pointe med den ikke leverer det som lovet (700hk) i forhold fra 50km/t og op. Ja fra 0-100 er den helt klar overlegen, men så dør den resten af tiden i forhold til andre biler med 450+ HK.
https://m.youtube.com/watch?v=LU9Lp6QnBqw
Kristian70k
Kristian70k Dec 30 '15

Skal du bruge den til racer bil Jesper? 

henrik_dk
henrik_dk Dec 30 '15

Racer bil?

Jesper vil vel blot have det samme som mange andre P85D ejere (inkl. mig selv). Og det er de 700 hk, som bilen blev solgt med.

Kristian70k
Kristian70k Dec 30 '15

klart nok, men det er bare et så diskuteret emne, og det er på en anden hjemmeside.. grunden til at de har lavet om på specs er fordi man regner HK på en anderledes måde når det er EL.. men ellers er der en udvidelse hvor i kan diskutere dette..http://teslaforum.dk/p85d/ ;

henrik_dk
henrik_dk Dec 30 '15

Jeg er udemærket klar over, at det er et omdiskuteret emne og jeg har fulgt med fra starten af både her og i de forskellige tråde på TMC. Bla. i de her tråde:

 

http:///...and-complaint-letter

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/44691-updated-with-*-P85D-691HP-should-have-an-asterisk-*-next-to-it-Up-to-691HP

http:///...rs-for-P85D-and-P90L

 

Der er ikke noget forum på http://teslaforum.dk/p85d/. Det er blot en info side, så der kan ikke diskuteres ret meget om det her emne.

The Forum post is edited by henrik_dk Dec 30 '15
P85DK
P85DK Dec 30 '15

@Kristian70k - Hestekræfter er en standard - https://da.wikipedia.org/wiki/Hestekraft

At man regner hk på en anden måde på en el-bil er udelukkende Teslas smoke and mirrors - de har i hvertfald ikke forklaret hvordan man så udregner det på en el-bil :-)

Dernæst siger de at hk ikke er en passende beskrivelse for en el-bil, men hey, det er jo Tesla selv som har valgt at benytte hk i deres beskrivelse af bilen - endda meget på en meget meget fremtræden plads - lige ved siden af de 3.3s for 0-100 km/t - som åbenbart også udregnes på en anden måde når det kommer til P85D

 

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 30 '15

@Jesperbang

Nu er jeg ærligt talt ikke ekspert på det med accelerationer osv, men hvor kan man så se de reelle 80-120 km/t tider for de forskellige biler?

The Forum post is edited by Gustavsfar Dec 30 '15
Jesperbang
Jesperbang Dec 30 '15
kristian70k. Om du vil kalde det en racerbil eller ej er lige meget for mig , men faktum er at de ikke lever op til hvad 700hk i en alm bil kan i mellem områderne. Det er der jeg er skuffet. <br />
Henrik: yes vi har købt en bil hvor de siger 700hk, så forventer jeg også en bil der kan det.<br />
<br />
Tro mig hvis andre gik ud og købt en bil hvor de lover fx 475 HK og de bliver sat til vægs af en alm bil med 300hk, og de efter følgende få den på rullefelt hvor den har 320. Ja så ville alle kører tilbage og klage. Sagen er slet ikke anderledes mht til Tesla. Jeg er stadig vild med min p85d, men skuffet over at blive taget ved næsen mht til performance når bilen er igang. <br />
<br />
gustavsfar1: ved ikke hvor du kan finde det, men det link med en rs7 taler for sig selv, tydelig forskel.. Tænkt hvis vi så havde 700hk til rådig.. Ja så var det jo omvendt

Og det emne omkring 700hk, er vel et lige så godt emne herinde, som så meget andet...
The Forum post is edited by Jesperbang Dec 30 '15
Hookmaker
Hookmaker Dec 30 '15

Jesper, hvornår har du bestilt din bil? Hvis du har bestilt den hvor der har stået 700 HK motorydelse, så har du fået hvad du har betalt for, idet motorerne sagtens kan yde 700 HK, men batteriet kan bare desværre ikke levere mere end  ca. 420KW. 700 HK sagen har været meget lang for de af os der har været med helt fra starten, men faktum er at Tesla har ændret deres markedsføring (og selvom den stadig kan siges at være lidt på kanten), så den er anderledes end da de begyndte at markedsføre P85D. 

Du kan godt glemme at tale med Tesla, de taler ikke om denne sag. Men hvis du føler dig snydt, så har du mulighed for at kontakte FDM, der allerede kører en sag. MEN den er speget, fordi der er forskel på markedsføring og tidspunkt og dermed hvad man kan forvente at få ud af den.

Hvis du har mere tid tilbage inden et nyt år kalder dig på job, så er der en måneds læsning om dette emne på TMC. 

The Forum post is edited by Hookmaker Dec 30 '15
Jesperbang
Jesperbang Dec 30 '15
Hookmaker. Bestilt i uge 2. Og fik den i April..nu stod der ikke noget med at motoren kunne leverer 700 men bilen ikke havde det til rådighed fordi batteriet ikke kunne leverer det... Men hvis du også har en p85d er du vel lige så skuffet som mange af os andre er når de ikke leverer hvad de har markedsført den som.. Men godt at hører at vi er enige om at de ikke har "ren mel i posen" mht til hvad de har lovet os kunder.

Og ja jeg føler mig også snydt som så mange andre, for har ikke fået det de lovet...
The Forum post is edited by Jesperbang Dec 30 '15
KimT
KimT Jun 30 '16

http://jyllands-posten.dk/#ia8812480;finans

The Forum post is edited by KimT Jun 30 '16
Pages: « 1 2 3 4 5 6 7 »